Unieke kans?

Gesloten
Tofenaar

Unieke kans?

Bericht door Tofenaar »

Zeer recent is ons iets moois ter oren gekomen.

We hebben een uitnodiging gekregen om een mooi schone gelegenheid met heel veel ruimte (speelruimte) te mogen gaan gebruiken voor het geven van besloten feesten. Dit zouden feesten worden waar je je van te voren zou aanmelden en waar je behalve spelen ook zou kunnen genieten van een sauna en een stoombad. Het unieke aan deze gelegenheid is dat deze ook een zwembad heeft (redelijk groot zelfs) en reeds bestaat dus waar alle mogelijkheden gewoon al zijn.

Nu is onze vraag of er genoeg mensen geïnteresseerd zijn in het bezoeken van zo’n BDSM(speel)feest. Het kan bij genoeg animo 1x in de 2 maanden plaatsvinden.

De bereikbaarheid van de gelegenheid is zeer goed en er is genoeg gratis parkeerruimte. Bus/station is ook allemaal goed bereikbaar.

De vraag is nu, is er behoefte aan iets dergelijks?
Wat zou er aanwezig moeten zijn om zo’n SM feest tot een succes te maken?
Heb je zelf ideeën of voorstellen die we in een eventueel plan zouden kunnen meenemen of bespreken?
De eigenaar van de gelegenheid zou voor heel veel suggesties openstaan.

Tofenaar & cruciare
Wever

Re: Unieke kans?

Bericht door Wever »

Sauna? Stoombad? Zwembad? Goh...heb je het toevallig over club paradise? :)

...maar serieus: waar is dat pand ergens? Voor 'n Belg betekent "zeer goed bereikbaar" namelijk iets heel anders dan voor een Groninger. ;)



In elk geval is het niet zo eenvoudig om te zeggen of er animo gaat zijn. O, er zullen zeker mensen geïnteresseerd zijn (ik in elk geval wel :) ). Maar met de feestjes van next, seanse meet en heel wat losse WS-bijeenkomsten heb ik nu al niet zoveel tijd over om alle meetings af te schuimen (ik heb bovendien nog 'n leven buiten BDSM). Zoiets zal ook voor de anderen gelden.

Voor mij is de sociale aanwezigheid trouwens de op-een-na belangrijkste factor. Als er veel van mijn vrienden en vriendinnen zullen zijn zal ik ook sneller geneigd zijn om er het halve land voor door te reizen.

Wat? De belangrijkste factor? Nou...bereikbaarheid. En aangezien ik geen eigen autootje heb betekent dat doorgaans een combinatie van een station in de buurt met overnachtingsgelegenheid. Of het moest een meet in de namiddag zijn, natuurlijk. :)
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Unieke kans?

Bericht door Sabrina »

Afhankelijk van de locatie vind ik het best goed klinken :). Locatie als in ligging in Nederland dus, het moet wel bereikbaar zijn voor ons.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Unieke kans?

Bericht door tessie »

Voor mij hangt het er ook vanaf waar het is.
ranting

Re: Unieke kans?

Bericht door ranting »

Ooh, het klinkt goed! En ik ben altijd wel te porren voor een feestje. Hangt er een beetje vanaf waar het is (Oost-Groningen is voor mij bijvoorbeeld lastig :P ).

En idd, het jee-wat-een-hoop-feestjes argument is ook iets waar je misschien voor uit moet kijken. Ik ben al redelijk wat van huis, en als er nog iets bij komt gaan m'n 'nilla vrienden klagen (yeah right). Maar je kunt ook zorgen dat jouw feestje leuker is dan de andere natuurlijk! :mrgreen:
zeb

Re: Unieke kans?

Bericht door zeb »

Ik kom!
cruciare

Re: Unieke kans?

Bericht door cruciare »

Amsterdam...

(F1Hotel is in de buurt, maar een slaapplek zelf kan ik niet voor je regelen.. )
Tofenaar

Re: Unieke kans?

Bericht door Tofenaar »

Wat zou er aanwezig moeten zijn om zo’n SM feest tot een succes te maken?
Heb je zelf ideeën of voorstellen die we in een eventueel plan zouden kunnen meenemen of bespreken?

Graag concrete en praktische voorstellen los van het feit of iets in de buurt zou zijn of niet. We willen gewoon als we het organiseren weten wat er aanwezig zou moeten zijn. (denk aan hoeveelheid en soort bevestigingspunten, een klein buffet misschien, een shop, een demo?)
Kom maar op met alle voorstellen en/of wensen. Daarna kunnen we verder kijken naar realisatie.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Unieke kans?

Bericht door kitten »

Voor mij zou een beetje speelruimte best leuk zijn, maar meetings zijn voor mij vooral een social event, maar dan eentje waar ik mijn sub gewoon op zijn knieën mijn drinken kan laten aanbieden. :biggrin: Dus een plek om te hangen (bar-hangen dus, niet suspension-hangen :clown: ), te kletsen (geen keiharde muziek!), misschien wat zithoekjes.

Demo's zijn leuk, maar hoeven voor mij niet. Ik heb nog nooit iets in een shop gekocht op een feest. Klein buffet of een rondgaande schaal bitterballen vind ik wel altijd fijn.
cruciare

Re: Unieke kans?

Bericht door cruciare »

Banken zat....
Bar aanwezig...
Muziek kunnen we beinvloeden...

Meer suggesties?

Ps: Dit zou geen "meeting" zijn, maar een speelfeest. Koffers mee, zwepen, touwen en ander materiaal mee en echt spelen in bijzijn van anderen.

Ps2: Dit is geen uitnodiging maar een haalbaarheidsonderzoek. Voor het geven van suggesties is nog geen ruimte in een agenda nodig 8-)
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Unieke kans?

Bericht door Bitemarks »

Omdat 't in Amsterdam is, zou ik vast een keer komen kijken.
Maar het ligt er ook voor mij vooral aan wie er opaf komen.

Voor spelen vind ik dingen als een kruis en een schandblok leuk.
Een suspensionpunt is ook gaaf, maak die op een punt waar ook wat ruimte voor kijkers is.
Leg voor die kijkers ook wat kussens op de grond in de speelruimte(s). Op de een of andere manier lijken zittende mensen vaak veel minder geluid en afleiding te geven dan staande mensen. Daarbij zijn die kussens vaak uitnodigend voor uitspacende stelletjes, waardoor de speelruimte zelf eerder vrij is.

Verder is het lekker om wat kleins te knabbelen te hebben. Hoeveelheid eten ligt er aan hoe lang het feest doorgaat (bij feesten tot na 4 uur, vind ik een buffet wel toegevoegde waarde hebben). Als dresscode zou ik kiezen voor een niet-bindend "dress to impress" advies: Het is leuk als mensen hun best doen op hun outfit, maar veel bdsm-ers hebben niets met zwart en leer en latex enzo.

Oh, en kijk eerst eens op de BDSM agenda welke datum niets in de buurt van Amsterdam en voor dezelfde doelgroep heeft. Wil je dezelfde groep als op de next feesten trekken, ga dan in de andere maand zitten.

Uiteindelijk gaat het er toch vooral om wie er heen gaan. Als dat een leuke groep is, hoeft de locatie weinig meer toe te voegen.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Guilty

Re: Unieke kans?

Bericht door Guilty »

Ik sluit me bij Marijke aan. Veel feesten en volle agenda's. Aan de andere kant mist juist Amsterdam nog wel een feest met een wat luxere aankleding en ben ik zelf nog wel op zoek naar leuke met t ov bereikbare feesten waar ik niet hoef te werken.

Beste tips: bedenk een origineel concept en zorg dat je je organisatie goed op orde hebt. Een goed sm-feest kost veel meer werk dan je denkt en vrijwilligers zijn moeilijk te vinden. Ee goed, terughoudend dm-beleid vind ik ook een pre.

Wat leuke speeltjes zijn kunnen jullie vast zelf we bedenken :)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Unieke kans?

Bericht door eireann »

Qua locatie vind ik de showboat leuk, maar die draaien van die vreselijke herrie dat je niemand kan verstaan aan de bar,
Qua gezelligheid vind ik Nextfeesten leuk, maar ik heb niet zo veel met thema's en vind het prettiger 1 grotere speelruimte te hebben dan zoveel kleine (maar ja, daar valt niet zoveel aan te kiezen)

Ik vind van te voren aanmelden jammer, wil ook savonds nog wel besluiten of ik wil komen of niet...

Sauna en stoombad vind ik eigenlijk overdreven/niet nodig, breekt het feest alleen maar op...

Ik zou best eens komen kijken, tis om de hoek :) maar het hangt van het publiek -en de vrienden- af of het regelmatig zou worden. (qua timing precies in de andere maand als next bv, en op een Zaterdag ipv een Vrijdag!) Zaterdag is veeeeeeel leuker !
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Unieke kans?

Bericht door Crownless »

Een ding waar ik me altijd gigantisch aan erger is dat speeltoestellen niet groot genoeg zijn. Ik ben best lang (1.78) en mijn vriend is nog langer (1.98) en hij past bijvoorbeeld nooit mooi aan een kruis.

Dus als het echt om de speeltoestelen zou gaan (want speelfeest) zou ik gaan voor mooie dingen die ook geschikt zijn voor lange mensen. Iets wat je zelf kunt instellen op hoogte bijvoorbeeld (een spreaderbar aan een takel bijvoorbeeld). Of een speelrek wat hoog genoeg is. Een (massage)bed wat lang genoeg is. Dat idee.

En vooral, dat het plafond hoog genoeg is. In Same Place kan Bryan maar op een paar plekken in de kelder rechtop staan. Probeer hem maar al spacend zonder dat hij z'n hoofd stoot die kelder uit te loodsen. Niet handig.

En ook goede verlichting. Rood licht is heel sfeervol, maar je ziet dus geen fuck van wat je allemaal hebt staan doen. What's the point van iemands kont mooi rood slaan, als je het door het licht toch niet ziet? Ik ben als dominant best visueel ingesteld, ik wil resultaat zien van mijn 'werk'. Rood licht, of weinig licht, schiet dan niet zo op.

Ik ben een keer in Berlijn in een club geweest en daar hadden ze ook iets briljants: speelplekken waren afgezet met zo'n touw wat je ook bij luxe uitgaansgelegenheden ziet. Het is moeilijk uit te leggen. Maar van die gouden paaltjes met rood touw ertussen enzo. Als je ging spelen, maakte je een touw los, stapte naar binnen, en deed het weer dicht. Zo bleef iedereen echt mooi op afstand, en kon er gegarandeerd niemand dwars door je spel heen banjeren. En het zag er stijlvol uit.
Ondersteunend beeldmateriaal:
Afbeelding

Oh, een plek waar je met kaarsvet aan de slag kunt zou ook fijn zijn. Dat er een zeil op de grond ligt ofzo. Dat mis ik soms wel op speelfeesten, dat dat niet kan. Kaarsvet is leuk!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
phedre

Re: Unieke kans?

Bericht door phedre »

gewoon ff om vragen crownless... het is er wel, maar ligt idd niet standaard op de speelvloer klaar.. zal proberen er om te denken volgende keer...:)
Gesloten