En nu ben ik qua dates wel wat gewend, maar dan via een swingersite waarbij je niet alleen kunt zien of en met wie iemand eerder gedate heeft (geeft toch een beetje een beeld), maar waarbij je ook nog validaties kunt zien van mensen die eerder met die persoongedate hebben. De combinatie van mijn eigen intuïtie en deze extra informatie maakten dat ik me eigenlijk nooit zorgen heb gemaakt over mijn eigen veiligheid. Ook hield ik me aan andere 'veilig daten'regels, zoals afspreken op neutraal terrein, niet je eigen telefoonnummer geven, niet je volledige naam geven, iemand laten weten waar je bent en met wie, regelen van een safety call etc.
Ook heb ik wel eens BDSM dates gehad, maar dan was het of via die swingerssite, of via via (dan kende ik bijvoorbeeld een eerdere sub van een Dom), of schreef iemand al langere tijd op een forum, waarbij er ook IRL contact met andere forummers was etc. Ook daarbij maakte ik me eigenlijk nooit echt zorgen om mijn veiligheid.
Maar nu... Nu heb ik voor het eerst in mijn leven een advertentie gezet op een bdsm site. En daar komen natuurlijk reacties op (joh...?

Opeens bedacht ik me dat ik eigenlijk helemaal geen idee heb hoe ik dit nu aan ga pakken. Dus vandaar... Hoe doen julllie dat?
Waar letten jullie op? Waar moet zeker aan voldaan zijn om met een gerust hart een eerste spel te durven spelen (uiteraard gaan we eerst mailen/bellen/kopje koffie drinken etc.)? Welke veiligheidsmaatregelen neem je?
Ik bedoel, een 'safety call' kan bellen om te checken of alles ok is, maar wat nou als het daarna misgaat? Als jij na die call naakt in de boeien hangt en de leuke charmante Dom opeens verandert in een enge sociopaat?
Nou ja...dat soort dingen dus. Hoe doen jullie dat?