Veilig daten met een nieuwe Dom?

Evy

Veilig daten met een nieuwe Dom?

Bericht door Evy »

Juist ja, Evy is op datingpad. :-)

En nu ben ik qua dates wel wat gewend, maar dan via een swingersite waarbij je niet alleen kunt zien of en met wie iemand eerder gedate heeft (geeft toch een beetje een beeld), maar waarbij je ook nog validaties kunt zien van mensen die eerder met die persoongedate hebben. De combinatie van mijn eigen intuïtie en deze extra informatie maakten dat ik me eigenlijk nooit zorgen heb gemaakt over mijn eigen veiligheid. Ook hield ik me aan andere 'veilig daten'regels, zoals afspreken op neutraal terrein, niet je eigen telefoonnummer geven, niet je volledige naam geven, iemand laten weten waar je bent en met wie, regelen van een safety call etc.

Ook heb ik wel eens BDSM dates gehad, maar dan was het of via die swingerssite, of via via (dan kende ik bijvoorbeeld een eerdere sub van een Dom), of schreef iemand al langere tijd op een forum, waarbij er ook IRL contact met andere forummers was etc. Ook daarbij maakte ik me eigenlijk nooit echt zorgen om mijn veiligheid.

Maar nu... Nu heb ik voor het eerst in mijn leven een advertentie gezet op een bdsm site. En daar komen natuurlijk reacties op (joh...? :aggut: ). Van mensen die ik nog nooit heb gezien, waar ik nog nooit van heb gehoord. Van mensen die me van alles kunnen vertellen, maar wat ik op geen enkele manier kan checken....

Opeens bedacht ik me dat ik eigenlijk helemaal geen idee heb hoe ik dit nu aan ga pakken. Dus vandaar... Hoe doen julllie dat?
Waar letten jullie op? Waar moet zeker aan voldaan zijn om met een gerust hart een eerste spel te durven spelen (uiteraard gaan we eerst mailen/bellen/kopje koffie drinken etc.)? Welke veiligheidsmaatregelen neem je?
Ik bedoel, een 'safety call' kan bellen om te checken of alles ok is, maar wat nou als het daarna misgaat? Als jij na die call naakt in de boeien hangt en de leuke charmante Dom opeens verandert in een enge sociopaat?

Nou ja...dat soort dingen dus. Hoe doen jullie dat?
JJV

Re: Veilig daten met een nieuwe Dom?

Bericht door JJV »

wat in andere draadjes ook staat...sommige sociopaaten openbaren zich pas na meerdere dates.. Dus 'veilig' is altijd relatief..

maar eerst babbelen via mail..msn..telefoon...
dan pas afspreken
en altijd eerste date op openbare plaats..

blijft t gevoel goed... Nou ja. Dan kijk je verder.
(check ook t draadje over spelen op de eerste date)
~\v/~
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Mijn methode bestond uit 3jaar chatten voor ik hem ging ontmoeten, best veilig, niet handig ;)
Oftewel een internetcontact wat zo eigenlijk zou blijven, na 2jaar wilden we vriendschappelijk afspreken maar druk. en dan na3jaar ontmoet en die klik was even groot :)
Evy

Bericht door Evy »

@ JJV

Tuurlijk is veilig altijd relatief, dat besef ik me.

Het andere draadje heb ik gelezen, maar dat ging meer over de vraag of je spelen op een eerste date überhaupt overweegt. Ik ben benieuwd naar welke 'veilligheidsmaatregelen' mensen nemen in contacten met een nieuwe Dom. Neem je iemand mee? Ga je de eerste keer spelen wellicht zelfs in een openbare plaats doen (bijv. Showboat)? Ga je referenties vragen? En zo ja, hoeveel waarde hecht je daar dan aan?

De 'mailen/bellen/koffie op een openbare plaats' volgorde ken ik wel. En dan verder schrijf je...
Ja precies. Dat bedoel ik. :)
Evy

Bericht door Evy »

Gilraen^ schreef:Mijn methode bestond uit 3jaar chatten voor ik hem ging ontmoeten, best veilig, niet handig ;)
Oftewel een internetcontact wat zo eigenlijk zou blijven, na 2jaar wilden we vriendschappelijk afspreken maar druk. en dan na3jaar ontmoet en die klik was even groot :)
Proest. Euh...dan ben ik al lang achter m'n laptop vandaan gestuiterd denk ik. :mrgreen:
mej.s

Bericht door mej.s »

Met mijn vriend had ik de eerste date in een cafe afgesproken in de middag tussen onze woonplaatsen in. Het klikte heel leuk en we raakten niet uitgepraat. Voordat we afspraken hebben we gebeld om te horen of het met de stem klikte en of we ook wat te vertellen hebben aan elkaar. En ook een foto'tje uitgewisseld. Nu wilden we beide een vaste relatie met BDSM. In basis wilde we hetzelfde. Stel dat de een alleen wat wil 'aanklooien' en de ander gaat voor iets meer zit je vanaf het begin al met valse verwachtingen en teleurstellingen.

Vele dates heb ik gehad met losers en veeleisendheid op uiterlijk en dat je meteen sub moet zijn... *zucht*. Het heeft me veel geleerd wat niet bij me past. Je kunt nooit vooraf zeggen of het klikt en of het veilig is. Het is JJV zegt, ook na een paar keer daten of zelfs maanden kan de aap uit de mouw komen en blijkt het toch niet zo te zijn als je denkt of hoopt. Ik ben nogal en geef me niet zomaar aan iemand (ben zuinig op mijn lijf) dus spelen op een eerste date no way. Maar dat is voor iedereen weer anders.

Referenties vragen doe ik niet haha. Nee laat mij maar zelf onderzoeken hoe iemand is zonder het oordeel van anderen. Dat ga je toch meewegen of uitsluiten. Onbevangen er in staan. Zien hoe het mag gaan en als het klikt is het zweven en als het niet klikt op naar de ander *next* :)

Je hebt al date-ervaring Evy, dus in deze ook blijven vertrouwen op jezelf en intuitie. Veel plezier!
Guilty

Bericht door Guilty »

Ik bedoel, een 'safety call' kan bellen om te checken of alles ok is, maar wat nou als het daarna misgaat?
En wat als het daarvoor misgaat? Dan is het kwaad ook al geschied. Safety calls zijn mijns inziens dus de grootste onzin die je kunt bedenken. Maar als je iemand in de disco oppikt voor een one-night stand organiseer je ook geen safe-calls en kan het ook een psychopathische verkrachter serial killer zijn.

Misschien is het omdat ik een man ben, maar het is niets iets waar ik veel mee bezig ben. Ik zou ook vanuit bottomrol vooral van mijn gut-feeling uitgaan. Behalve iemand eerst een beetje leren kennen en eerst een keer publiek spelen zou ik weinig dingen weten die je veiligheid echt verhogen.
petra

Bericht door petra »

wat is veilig....das lastig
voor ik date is het msn,sms,bellen afspreken volgt daarna
ik let wel erg op mijn gevoel je intuitie volgen is mijn tip voor jou.
en op een openbare plek altijd goed met koffie :coffee:

en ik laat bij thuis front weten waar ik ben waneer ik er ben
en wanneer ik weg ga tis niet veel maar het idee dat iemand weet waar je zit helpt voor mij :hug:

gr petra :inluv:
kitten

Bericht door kitten »

guilty^ schreef:Misschien is het omdat ik een man ben, maar... (knip)
Nee, ook ik heb de safetycall laten varen. Het is een schijnveiligheid, die alleen maakt dat áls je die serial killer treft, dat ze je lijk en de dader eerder vinden. :clown:

Mijn manier is kennismaken op MSN. Als ik iemand ken die hem kent, iemand wiens oordeel ik iets waard vind, dan vraag ik wel eens na. Uiteindelijk maak ik toch mijn eigen oordeel, maar het had wel wat compleet kansloze dates kunnen voorkomen. Zelf krijg ik ook wel eens een pb of ik iemand ken. Er zijn maar weinig heren waar ik echt voor zou waarschuwen. Eigenlijk maar eentje, denk ik... Die gast die toen zonder condoom zijn gang ging, dat zou ik wel zeggen als het me op de man af gevraagd werd.
Wever

Bericht door Wever »

Ik vraag me af hoeveel van die sociopaten er eigenlijk rondlopen. Of liever: welk percentage BDSM'ers zijn er nu eigenlijk die op een café of restaurantje gewoon doen, maar een mr. Hyde worden zodra ze in een speelkamer staan.

En ook: wat ga je er WERKELIJK aan doen?
Evy schreef:Ik bedoel, een 'safety call' kan bellen om te checken of alles ok is, maar wat nou als het daarna misgaat? Als jij na die call naakt in de boeien hangt en de leuke charmante Dom opeens verandert in een enge sociopaat?
Snel naar de spiegel kijken (let op voorhand op dat er een spiegel in die dungeon staat), en vlug vijf keer "candyman" zeggen. En dan hopen dat die twee serial killers elkaar afslachten in plaats van jou. :hypocrite:

...of misschien moet je er gewoon voor zorgen dat het niet zo ver komt. De basis is en blijft hetzelfde: vertrouwen. Daar zijn geen echte regeltjes voor. Ik raad aan op een soort buikgevoel af te gaan. Let er ook voor op dat je vertrouwen niet kan forceren of laten manipuleren, dus don't bother om op specifieke zaken af te gaan (zinnen als "mij kan je vertrouwen" kan letterlijk iedereen zeggen. En ik heb gehoord dat zaken als "ik doe aan SSC" vaker gebruikt worden door diegenen voor wie dat niet vanzelfsprekend is dan voor diegenen die daar niet over nadenken). En vertrouwen is niet iets dat er ofwel is of niet is. Voor volledig vastgebonden te worden heb je meer vertrouwen nodig dan voor wat kinky seks, en daar heb je dan weer meer vertrouwen nodig dan gewoon wat kusjes stelen. Ik denk dat fatsoenlijk inschatten tot waar je wil gaan belangrijker is dan te zorgen dat je een goede safety call hebt.

Ik zou aanraden om eerst als volwassen, gelijkwaardige mensen met elkaar over BDSM te praten; bij voorkeur IRL. Afspreken in een BDSM-meetingruimte wil ook wel helpen (ik hoor vaak genoeg van mensen die daar niet eens komen opdagen).

Misschien dat vragen naar zaken die niet zo evident zijn ook wat kan helpen. Als hij graag bondage doet...wat voor koord gebruikt hij dan? Hoeveel aftercare geeft hij? Wat heeft hij van veiligheidszaken bij zich als hij speelt? Komt hij wel eens op BDSM-feestjes?
Guilty

Bericht door Guilty »

Wever schreef: Misschien dat vragen naar zaken die niet zo evident zijn ook wat kan helpen. Als hij graag bondage doet...wat voor koord gebruikt hij dan? Hoeveel aftercare geeft hij? Wat heeft hij van veiligheidszaken bij zich als hij speelt? Komt hij wel eens op BDSM-feestjes?
Uitstekend punt. Ik adviseer bondagesubs doorgaans om vooral ook zelf actieve kennis van bondage en veiligheid op te doen, zeker als je wat verder wilt gaan. Dat heb je nodig om je eigen veiligheid in de gaten te houden tijdens spel (JIJ voelt het beste wat een bondage met je doet), maar ook om te beoordelen of die spelpartner van je eigenlijk wel een verantwoorde (en da's iets anders dan 100% veilige*) suspension kan aanleggen. Als meer subs die kennis zouden hebben, zouden er aanzienlijk minder gevoelloze vingertjes zijn dan in het schade-topic lijkt voor te komen.

Dat advies kun je natuurlijk prima doortrekken naar andere spelvormen. Hoe meer je echt weet als sub, hoe eerder je het doorhebt als je potentiele spelpartner een poseur, een domkop, of gewoon slecht geinformeerd is.

Tegen de goed ingelezen IQ-150 serial killer helpt het vrees ik dan weer niet :clown:

* Voor is "ik doe alles 100% veilig", zeker in combinatie met bondage, een grootste red flags. Een dom(me) die dat tegen me beweert is eigenlijk al zo goed als kansloos dat ik ga subben.
JerryM

Bericht door JerryM »

Afspreken op een bdsm feestje.
Daar kan je dan zien of anderen hem kennen, hoe hij in een sociale setting beweegt, en of hij op jouw manier goed met andere subs omgaat (bv niet of juist wel ieder subje als sub behandelen)

Als het erg goed klikt kan je dan zelfs op het feestje al een licht spel doen, waar er DM's of iig anderen in de buurt zijn.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Werkt ook weer alleen voor mensen die willen uitgaan in bdsmwereld. Hertz vindt het niets en zou echt niet met eerste dates daar afspreken met me. Hij gaat misschien wel ooit voor mij mee :inluv:
Simbor

Bericht door Simbor »

mooi gille
:close_knuf:
Evy

Bericht door Evy »

mej.s schreef:Vele dates heb ik gehad met losers en veeleisendheid op uiterlijk en dat je meteen sub moet zijn... *zucht*.
Haha ja, selecteert wel lekker makkelijk. Elke reactie in de gebiedende wijs gaat linea recta de prullenbak in.... :evil:
Gesloten