Het WS receptentopic

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Dat ding is waarschijnlijk nog ouder dan ikzelf ben (32!). En opa bakte er vroeger de beste cakes mee.
toen doet er nu niet meer toe
dbj

Re: Het WS receptentopic

Bericht door dbj »

Al gedacht aan antiekwinkeltjes en kringloopwinkels :idea:
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Het WS receptentopic

Bericht door leonietje »

er schijnt iemand te zijn die de oude braun machines maakt. (dat is vaak nog wel te doen bij winkels die zelf repareren) maar die ook nog wel vaak oude accesoires/onderdelen heeft. Er schijnt ook een website van te zijn maar die weet ik zo niet. (Ik werk zelf in de winkel en dr is bij ons nog wel eens vraag naar dat soort accesoires) Maar ik weet zo de website niet. Ik heb op dit moment ook even geen tijd om er naar te zoeken. Dus het is nog wel de moeite om even te kijken.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door juffie »

Ik werk (hopelijk niet lang meer ;) ) in een plaats waar ze ook een molen hebben en waar ook nog echt meel gemalen wordt, ik weet dat ze daar ook e.e.a. verkopen. Ik kan het weleens navragen, als er belangstelling voor is?
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Zo leuk om iets te maken waarvan je denkt dat je iemand er wel een bijzonder plezier mee kunt doen. :) Recept om Mack mee in extase te krijgen:
Benodigdheden (voor 6-8 personen):
500g kastanjepuree uit de diepvries
3 eieren
100g suiker
2,5dl melk
100g roomboter
2 el cacaopoeder
1tl geraspte sinaasappelschil
1 tl Nescafé (mag weggelaten worden)
2 dl slagroom

Bereidingswijze:
1. Klop de eieren samen met de suiker tot een romig mengsel. Voeg de melk erbij.
2. Kook het mengsel au bain marie tot het dikker wordt. Laat het afkoelen.

3. Voeg de roomboter toe met behulp van een handmixer. Daarna kan je de cacaopoeder, sinaasappelschil, Nescafé, kastanjepuree toevoegen. Blijf kloppen met de handmixer tot het geheel een glad mengsel wordt.

4. Klop de slagroom apart stijf en meng het bij de kastanjecrème.

5. Schep de crème in glazen en zet ze voor een paar uur in de koelkast.
Serveer ze met slagroom.
Koffie weggelaten, de kastanjepuree was uit een potje (lichtgezoet en met vanille) en we hadden geen sinaasappels dus het is citroenrasp geworden. Het was LEKKER! Volgende keer meer citroenrasp en kleingehakte extra donkere chocola er door. :) Dan valt Mack helemaal flauw van genot. ;)
ruby-vita

Re: Het WS receptentopic

Bericht door ruby-vita »

Klinkt lekker, maar waar haal je in hemelsnaam kastanjepuree?
lotus {P}

Re: Het WS receptentopic

Bericht door lotus {P} »

delicatessezaak voor kastanjepuree?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

In BE staat het in de supermarkt tussen de appelmoes en de kersen-op-sap en dat soort dingen. :) Belgische connecties hebben, dus. ;) Mack is dol op dat spul dus zet ik het altijd op het Belgische boodschappenlijstje als ik weet dat ik Mack binnenkort zie. Deze keer wilde ik er iets extra's mee doen. :)
Rauw Beestje

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Rauw Beestje »

In Nederland kun je het ook in de grotere uitgebreide natuurvoedingszaak krijgen. Let wel op dat je de gezoete variant neemt. De ongezoeten is voor bij wild en pathe enzo. Delicatessezaken zullen het ook hebben, denk ik.

En ja, het was zakig! :D
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Het WS receptentopic

Bericht door pluis »

Risotto met gerookte haring

(geïnspireerd door de risotto-met-paling die ik ooit eens bij D-D en Boefje te eten kreeg)

Wattuu mot hebbe:

- Risotto-rijst (ik maak altijd "veel")
- Witte wijn (ongeveer een glas, de rest van de fles kun je dan opdrinken :p)
- 1 liter tot anderhalve liter kruiden- of paddestoelenbouillon. Mag best sterk zijn.
- Veel niet-giftige, niet-hallucinatoire paddestoelen in gehalveerde plakjes
- prei en bosui (een halve vergiet vol groene stukken, die je over hebt van gisteren) in kleine stukkies.
- gerookte haringfilet (bij gebrek aan paling, suffe AH..)
- olijfolie (flinke scheut)
- hapjespan (platte, dikke bodem) die groot genoeg is voor _al_ uuw eten
- een pannetje voor de bouillon
- koekenpan voor de paddestoelen.
- twee houten roer-en-schepdingesen

Wattuu der dan mee doet:

- Kook water en maak de bouillon. Houd deze net van de kook af op het kleinste pitje.
- Uu neme uw hapjespan en plenze de olijfolie erin.
- Doe het vuur aan.
- Wacht tot de olie lekker warm wordt, en deponeer dan de rijst in de olie.
- Schep dit een aantal minuten om (rijst wordt een beetje glazig).
- Blus af met de witte wijn.
- Zo gauw de rijst 'droog' wordt, lepelt u er wat van de bouillon door.
- Blijven omscheppen!
- Bouillon toevoegen
- Omscheppen
(herhaal ad nauseam)
- Zo tegen dat de rijst 'al dente' is, schept u uw groene spullies erdoor. Die gaan nog vocht vrijlaten dus doe een beetje rustig aan met de bouillon op dit punt.
- Smijt uw paddestoelen in de koekenpan en bak ze tot ze de consistentie hebben die uu het liefst heeft (bijna-rauw of juist helemaal uitgebakken).
- Als de rijst lekker zacht, klef, kleverig en bijna 'droog' is, de paddestoelen erdoor scheppen. Dit voorkomt dat je met overgare, te natte risotto zit doordat je paddestoelen ineens allemaal incontinent werden.
- De haringfilets op een bord doen en de risotto erover scheppen. (u mag de filets ook in stukkies snijden, dat hapt beter). Witte wijn bij drinken!

Omnomnomnom..
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Oh, ook lekker! Dat doet me eraan denken dat ik met de vorige forum crash Bite's recept voor risotto met bietjes kwijt ben geraakt... Iemand die nog bewaard, toevallig?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het WS receptentopic

Bericht door kitten »

Nee, maar ik wil 'm ook!!
lotus {P}

Re: Het WS receptentopic

Bericht door lotus {P} »

ik ook, ik ook
Vast niet WeightWatchers verantwoord maar als ik toch sport vind ik dat ik dat wel mag.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het WS receptentopic

Bericht door kitten »

"doordat je paddestoelen ineens allemaal incontinent werden." :schater: Leuk omschreven, pluis!
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het WS receptentopic

Bericht door chell »

Oeh lekker! Dat ga ik eens maken binnenkort :)

Kastanjepuree hebben ze overigens ook bij grotere supermarkten wel. Hoewel dat wel alleen de ongezoete variant zou kunnen zijn, dat weet ik niet meer.
Plaats reactie