Het WS receptentopic

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Helpt het dan niet om suiker naar smaak toe te voegen, of is het helemaal iets anders?
toen doet er nu niet meer toe
Rauw Beestje

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Rauw Beestje »

De structuur is ook heel anders, denk dat de gezoete variant met suiker bereid (niet naderhand toegevoerd) is.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door juffie »

Heeft er iemand een gouden tip om gemakkelijk uien/knoflook/sjalotjes te pellen? Ik hou enórm van deze ingrediënten, maar ik vind het velletje eraf pellen altijd zo'n enorm gemier. Ik snijd meestal eerst het kontje en het toefje van een ui af, en ga dan proberen een beginnetje te krijgen om het droge velletje eraf te pellen. En dan maar hopen dat het niet 100x scheurt.

Of zijn er handigere maniertjes?
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Na kont en puntje eerst halveren?
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door juffie »

Probleem blijft hetzelfde voor mij, het gaat om het laatste laagje 'papierachtig' velletje voordat je 'nattige' ui krijgt. Ook gehalveerd moet je mazzel hebben dat het niet steeds scheurt en je steeds opnieuw moet pulken.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Dan heb ik geen flauw idee. Ik heb er niet echt heel veel last van. Maar ik trek niet naar beneden, maar rondom de ui. Net als dat je een appel in een keer probeert te schillen in de rondte. Maar dan nog red ik het niet in 1 of twee keer hoor.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het WS receptentopic

Bericht door kitten »

Wel ooit iemand gehoord die als tip gaf onder de kraan te pellen, maar dat was tegen het huilen. Ik vond het een suffe tip, want ik ga pas huilen bij het in snippers snijden! En dat kan dus niet onder de lopende kraan.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Uien in de koelkast bewaren!
toen doet er nu niet meer toe
Rauw Beestje

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Rauw Beestje »

Tips om te pellen heb ik niet. Tip tegen het huilen wel: kaarsje/waxinelichtje branden (gassen die je aan het huilen maken trekken naar warmte toe, dus naar de flam ipv naar jou).
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Crownless »

Ik heb er nooit zo'n problemen mee eigenlijk. Maar ik probeer ook niet alleen dat papierige schilletje eraf te pellen, als er een dunne laag ui mee komt trek ik die er ook vanaf.

Ik zal er de volgende keer dat ik een ui snij eens op letten hoe ik het doe.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
felicia
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:45

Re: Het WS receptentopic

Bericht door felicia »

Ik heb dé tip tegen van die droge, scheurende velletjes van de ui! Even een paar tellen onder de hete kraan leggen, werkt gegarandeerd! En knoflook kun je makkelijker pellen door eerst te pletten of gewoon met schil en al in de pers doen (doet Jamie Oliver altijd)
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Het WS receptentopic

Bericht door JerryM »

Wij zijn zeer ontevreden over onze friteuze, hij wordt heel langzaam heet, en als we de snacks er uit hebben gehaald duurt het weer heel lang voordat hij weer heet genoeg voor de friet is.

OK, het was de goedkoopste en in de aanbieding, en we hebben er nu een half jaar mee gedaan, maar we willen echt iets anders.

Zijn er hier mensen met goede ervaringen met bepaalde modellen?
niet te duur, maar we willen nu evt wel wat meer uitgeven..

Wat ons betreft zo snel mogelijk heet, en tussen de friet en de snacks ook weer snel heet, zodat het een niet alweer koud is als het andere er nog in moet...

En we zijn allebei wel fan van patat, dus 2,5 normale porties moeten er toch wel in kunnen als het even kan.

Dus, tips, ervaringen?
bvd
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Daantje »

Neem een grote inhoud en hoog elektrisch vermogen.

Een grote inhoud kost weliswaar meer tijd om op te warmen, maar als het eenmaal warm is dan zit er ook meer warmte in om af te geven aan de frieten en dus koelt het vet minder af. Verder frituren zonder deksel! Met de deksel erop komt al het water wat je kwijt wil juist in het vet wat dan weer afkoelt en zorgt voor zompige friet. Die spacy zogenaamd geurloze friteuses met van die filters erin moet je links laten liggen. Die filters laten te weinig vocht door en zijn absoluut niet schoon te krijgen.

Qua vermogen. Ik verkoop ze van het belgische fri-fri. De grote maat (3,5-4,5 l inhoud) heeft 3200 watt vermogen en kost 109 euro.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Mack »

Oeh, dat klinkt wel als een serieus apperaat. Hou er dan wel rekening mee dat je niet teveel andere apperaten op diezelfde electriciteitsgroep aan hebt staan, anders vliegt de stop er telkens uit.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
oeps2

Re: Het WS receptentopic

Bericht door oeps2 »

leef jij nog op een ouderwetse stoppenkast of zo ? mack ?
Plaats reactie