Het WS receptentopic

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door juffie »

Ik was ook verbaasd over de toestand, zo ziet het er bij mij nooit uit na die tijd.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het WS receptentopic

Bericht door kitten »

We eten vandaag een broodje döner en dan morgen de saus. Als het nog goed komt... Ik heb geen warmhoudplaatje en geen staafmizer, dus er zit weinig anders op dan te wachten.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Pas nog een staafmixer weggegooid voor de verhuizing. Jammer, die had je mogen hebben. Heb je een pureestamper? Dan kun je ze even stuk stampen. Kleine stukjes maakt wel dat het daarna sneller gaat garen, en het vocht sneller kwijt kan.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het WS receptentopic

Bericht door kitten »

Nee, ik heb geen plek in mijn kastjes voor ook nog een staafmixer! Ik heb er geen meer sinds Middelste met de pot mee eet en nooit gemist tot vandaag. :lol: Maar de pureestamper is een goed idee!
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het WS receptentopic

Bericht door chell »

Ik ga van het weekend jouw kip proberen Daantje!

Even bekijken met welke groentes ik het ga combineren. Heb veel groente in huis deze week, want onze Streekbox van dit weekend is erg groenterig :) Alleen niet bepaald met de meest voor de hand liggende groentes (pastinaak, koolraap, savooiekool, postelein)
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Het WS receptentopic

Bericht door skaoot »

Postelein, zo heet dat spul waar ik van het weekend de naam niet van kon herinneren! Bedankt :)
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Xay

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Xay »

Best wel aparte groentes in je pakket chell! Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken en hoe het smaakt.
Hoe vaak krijg jij zo'n box? Heb je daar een abonnement op?
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Daantje »

Ik ben benieuwd hoe je de kip gaat vinden Chell.

Ik denk dat ik zondag weer eens een pan uiensoep ga maken. Dan weer zonder bouillionblokjes e.d. dat beviel me afgelopen weekeind eigenlijk prima. Wel even een fles droge sherry gaan kopen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Mmmm, postelein. :) Alleen niet zo tof voor in de oven. :D Pastinaak of koolraap is erg vast erg lekker bij, hoewel ik ze zelf wss niet zou combineren.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het WS receptentopic

Bericht door chell »

Ws gooi ik bij de kip hooguit de pastinaak, maar ik denk zelfs die niet. Stond een leuk recept bij voor tarte tatin met pastinaak en prei geloof ik en die wil ik graag maken.

@Xay: we krijgen eens per 2 weken een Streekbox. Ik vind het superleuk :) Tis combi van groente/friuit/zuivel/vlees/brood en heel afwisselend. Ik kook echt de leukste dingen. Alleen een box als deze aankomende vind ik wel ff lastig vanwege de vele wat minder voor de hand liggende groenten.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Die tarte tatin klinkt goed! Persoonlijk ben ik dol op stamppot postelein en stamppot koolraap. YMMV. :)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Daantje »

Oeh, tarte tatin met pastinaak, dat klinkt goed!

Onder de kip is ook gewoon wat aardappel, wortel en ui lekker.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het WS receptentopic

Bericht door chell »

Daantje schreef: 1/2 block of butter softened
Hoeveel is dit??
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het WS receptentopic

Bericht door chell »

Lamaar, heb al wat gevonden :) En de kip zit inmiddels in de oven.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Crownless »

Nachos mit käse überbacken (bekend Berlijns gerecht :P)

Men neme:
Een zak naturel nacho's
Een zakje ah kaas om te gratineren (dat zijn drie soorten geraspte kaas in een zakje, en ja, dat is echt de moeite!)
Een ovenschaal
Een beetje zonnebloemolie
Een guacamole pakket van de ah
Een blender
Peper
Zout
Snijplank
Mes
Lepel

Verwarm de oven voor op grill stand twee (of 200 graden als je oven geen grillstand heeft). Vet de ovenschaal in met zonnebloemolie. Verdeel de nachos in de schaal. Let op: zorg ervoor dat er geen hoekjes omhoog steken, deze gaan verbranden. Dus leg ze zo plat mogelijk neer.
Strooi de kaas erover. Zet in oven totdat de kaas een beetje bruin begint te worden.

Terwijl je daarop wacht (of dat je wacht tot de oven is voorverwarmd) maak je de guacamole. In het pakket van de ah (te vinden in de grotere ah's op de groenteafdeling) zitten twee avocado's, een limoen, een Spaanse peper, een sjalot, een tomaat, en een raar rond knoflookbolletje waarvan ik me altijd afvraag wat het is en of het een genetisch experiment was.
Snijd de avocado's open en lepel het vruchtvlees in de blender. Schil de sjalot en het knoflookgedrocht, snijd deze in vieren en stop in de blender. Tomaat in vier parten snijden en in blender. De limoen door midden snijden en een helft uitknijpen in blender. Peper en zout toevoegen. Spaanse peper toevoegen naar smaak (ik doe dat niet meer, vind het zonder die Spaanse peper veel lekkerder. Top tip: begin met een kwart, meer toevoegen kan altijd, maar eruit halen lukt echt niet. En ja, I tried!).
En dan, blenderen! Een seconde of 15 is genoeg. Proeven. Meer limoen nodig? Knijp iets van de tweede helft erin. Meer Spaanse peper? Gooi dat erbij. Peper, zout? Voeg wel of niet meer toe. Lepel de inhoud even om. Een seconde of tien blenden. Proef opnieuw. Etc.

En tada! Dat was m :) helemaal niet moeilijk of fancy, maar wel lekker. En vast niet zo gezond, maar who cares?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Plaats reactie