Het WS receptentopic

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Denk dat het dan hard bevriest, dan is het roomijs-achtige er af en wordt het gewoon een blok. Maar ik heb het niet geprobeerd, misschien eens proberen met een klein beetje? Als het wel hard bevriest is het misschien wel lekker met een beetje yoghurt of vla als lolly-ijsje, maar dat heb ik ook niet geprobeerd.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Voleuse »

Ik ging dat dus proberen maar was ff vergeten dattie geschild moest zijn. Oeps :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Dat was vast niet lekker!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het WS receptentopic

Bericht door eireann »

Ik vond het ook niet zo heel lekker, denk dat het er langer in had gemoeten ook, maar was er niet weg van. Dan liever een gewone banaan :)
**Self Rescuing Princess**
chats

Re: Het WS receptentopic

Bericht door chats »

Ik vond het juist naar meer smaken (heb echt gewacht tot het goed bevroren was). Helaas heb ik geen banaan meer, maar het heeft inderdaad iets weg van roomijs. Een heerlijk verkoelend tussendoortje
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Voleuse »

Ravelijne schreef:Dat was vast niet lekker!
Haha nou ik heb het dus niet gegeten, de complete banaan staafmixeren leek me toch niet zon goed plan ;)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Anne, het is het lekkerst met een banaan die je eigenlijk wilt weggooien omdat ie meer zwart dan bruin is. Als ie glazig wordt, omdat de zetmeel is omgezet in suikers. Dan is ie overigens ook makkelijker te blenderen, omdat het vruchtvlees minder hard bevriest.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

@Cinderella Dat vind ik zelf minder lekker. Dat overrijpe smaakje vind ik dan te prominent aanwezig en je moet snel eten want als het maar een beetje smelt wordt het dan slijmerig. Het hangt er misschien ook vanaf hoe je je banaan het liefste gewoon hebt?

@Anne Als hij niet goed bevroren is krijg je idd gewoon bananen-mousse. Vind ik ook niet lekker. :)

@Chats Fijn dat het je beviel. :)
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door juffie »

Crownless schreef:Recept voor verse aardbeien kwarktaart

Ingrediënten
Een pak bastognekoekjes (mag ook el cheapo lookalike zijn)
100 (room)boter
300 gram aardbeien (al gooide ik er geloof ik 400 in)
250 ml slagroom
100 ml (aardbeien)sinaasappelsap
10 blaadjes witte gelatine
200 gram suiker

Benodigdheden:
Springvorm (24 cm)
Staafmixer
Iets om koekjes mee te verkruimelen (ofwel een keukenmachine, ofwel een theedoek en een deegroller)
Twee à drie kommen
Steelpannetje
Garde / mixer
Mesje
Pollepel

Bereiding:
1 verkruimel de bastogne. Hou er een apart. De rest gaat of in de blender gooien, of in een theedoek doen en dichtvouwen. Ik vind het zelf heel leuk om het pakket zodanig vast te pakken dat er geen koekje kan ontsnappen en dan op het aanrecht meppen. Daarna met de deegroller op slaan en rollen. Doe het kruim in een kom.
2 doe de blaadjes gelatine een voor een in een bakje koud water.
3 smelt de boter in een pannetje of in de magnetron
4 eet het bastognekoekje op terwijl je wacht.
5 meng de gesmolten boter met de kruimels. Gebruik het laatste beetje boter dat altijd in de pan/kom over blijft om de springvorm in te vetten (lifehack! ik doe zelf altijd bakpapier over de onderkant van de vorm, en dan de ring van de bakvorm er weer omheen klemmen. Scheelt in benodigde boter en je hoeft niet te boenen bij de afwas).
6 doe het kruimbotermengsel in de vorm. Goed aandrukken.
7 verwarm het vruchtensap in een pannetje (niet koken). Haal het van het vuur. Giet het water van de gelatineblaadjes weg, en knijp de blaadjes uit. Roer vervolgens de gelatine door de warme sap heen tot het allemaal is opgelost. Lukt het niet, is het sap niet warm genoeg.
8 was de aardbeien en haal het kroontje eraf. Doe ze in een kom.
9 doe de kwark bij de aardbeien in de kom
10 doe de suiker bij de kwark en aardbeien in de kom
11 pureer de aardbeien door de kwark en suiker met de staafmixer totdat alle aardbeien stuk zijn. Het mengsel is nu mooi rozerood
12 roer het gelatinesapmengsel door het kwarkmengsel
13 klop de slagroom stijf. Indien je dit met de hand doet: het kan even duren maar het gebeurt echt! Indien met de machine: klop niet te lang, anders maak je boter. Proef tussendoor vaak (alsof je dat niet al zou doen)
14 roer de slagroom luchtig door de kwark. Dit houdt in dat je het erin gooit, en een paar keer doorroert. Je zou nog verschil moeten kunnen zien in kleuren. Verwacht geen roodwitte zuurstok, maar een romige chuppachup lolly.
15 doe het kwarkmengsel in de springvorm op de laag koekjes. Eventueel recht strijken (vaak niet nodig).
16 zet de springvorm in de koelkast
17 wacht minimaal drie uur

Eet smakelijk!
Deze wil ik vandaag maken, ik mis in de ingredientenlijst de kwark op zichzelf, of bedoel je met kwark het gelatinemengsel met het sap?
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Voleuse »

Nee, want bij stap 12 moet je de kwark en het gelatinesap door elkaar roeren. Dus ik denk gewoon vergeten in de ingrediëntenlijst :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door juffie »

Dat dacht ik ook al idd,maar even checken. :)
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Het WS receptentopic

Bericht door phedre »

als je de kwark vervangt door magere yoghurt en de slagroom vervangt door 5 of 6 stijfgeklopte eiwitten is ie een stuk vriendelijker voor de lijn:)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door juffie »

Hij is goed gelukt, lekker, maar naar mijn smaak net te zoet. De volgende keer doe ik er minder suiker in. 200 gram is ook best veel. En ik doe de volgende keer denk ik de slagroom ongeklopt bij de kwark en ga het dan door elkaar mixeren en kloppen, want dan vermengt het denk ik beter. Dat ben ik ook gewend van de instructies op de pakken van Dr. Oetker.

Wel heel tof om eindelijk een goed recept voor kwarktaart from scratch te hebben!
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Voleuse »

Hoeveel kwark was het nou? :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door juffie »

Ik heb er 1 beker ingegooid, daar zat 450 gram in. :)
MILF :grin_ani:
Plaats reactie