Het WS receptentopic

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re:

Bericht door Voleuse »

eireann schreef:@voleuse, welke vond ik zo lekker? De tweede?
Volgensmij wel ja, dat zijn die donkerbruine.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het WS receptentopic

Bericht door eireann »

Ik heb er nu in zitten: reepjes wortel, reepjes champignon, stukjes kip met een beetje teriyaki en honingsaus, gewikkeld in filodeeg.

Ik heb er maar 1tje gemaakt want ik heb geen idee hoe het gaat smaken en of alles wel een beetje tegelijk gaar wordt. (recepten zoeken is onzin :) )

Het ziet er lekker uit, alles is gaar. Wel wat last van het vocht van de champignons dat er uit wil. De wortel moet iets kleiner/dunner; die is wel warm en lekker maar nog erg hard. En het drupje saus per kipstukje is lekker!

Win :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het WS receptentopic

Bericht door eireann »

Ow, als je iets met een licht deeg maakt (filo, loempia velletjes), leg die dan niet los er boven op..... Het verhit element zit boven in; zuigt het naar boven en verbrandt de hele boel. Heel het huis blauw :D . Straks als het is afgekoelt even poetsen.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Paging Cinderella! Bij Zarath staat gewoon ook Hosta in de tuin! Heb jij recepten en/of tips? :)
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Ik heb het tot nu toe alleen maar geblancheerd gegeten (eerst in handzame stukken gesneden, anders moet je achteraf nog snijden) en met een http://forum.summitnj.net/discussion/38 ... recipes/p1, maar volgens mij is het met http://justhungry.com/asparagus-black-s ... omayogoshi ook lekker. En je schijnt het i.p.v. spinazie te kunnen gebruiken voor spinakopita (hostakopita, geen recept kunnen vinden en ook nog niet gemaakt, maar het lijkt mij verder vrij standaard).
Ik heb het alleen al een paar weken niet gegeten, en weet niet of het nu nog lekker is. Als ze te oud zijn worden ze namelijk bitter. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen. En als je nog nieuwe recepten weet, houd ik me aanbevolen. Het is erg lastig te vinden, want het is een typisch japanse groente, dus googelen is lastig.

Als ze net boven de grond uit komen, kun je ze eten als asperges. Ik zou er geen soep mee koken, maar roerbakken, in rolletjes met een lekkere ham, er kan dan wat meer mee.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Thanks! Ik ga eens experimenteren. :) Ik vond deze nog: met balsamico en geitenkaas. Klinkt lekker. :)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het WS receptentopic

Bericht door kitten »

Verdorie! Dit is wéér gebeurd: viewtopic.php?f=26&t=666&p=225330#p225330" onclick="window.open(this.href);return false;
Het pruttelt nu nog. Probleem is, ik vraag me af hoe het vorige keer nou is afgelopen... :frusty:

Ook vind ik hem nog erg zuur smaken. Tips om dit nog te fixen... Rond middernacht...? :nopompom:
Gebruikersavatar
seleena
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 aug 2009, 15:48

Re: Het WS receptentopic

Bericht door seleena »

Staafmixer een idee? Die gebruik ik altijd. :)

Het zurige kan ik even niks bedenken, en hubby is al naar bed.
Ik zou haast zeggen een beetje suiker?
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het WS receptentopic

Bericht door kitten »

Heb vuur maar uitgezet... Te moe. Balen.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Hoe was het vanochtend met de pan? Was het nog te redden op de één of andere manier?
lotus {P}

Re: Het WS receptentopic

Bericht door lotus {P} »

Iemand nog een lekker, makkelijk en liefst snel recept met koolrabi? Ik kan natuurlijk wel op internet gaan zoeken en dan vind ik wel een hoop, maar eigen ervaring is altijd beter.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Ik doe meestal heel simpel en saai gewoon in blokjes en even smoren in een klontje boter en een beetje water tot het gaar is. Eventueel met bijvoorbeeld geraspte kaas of kaassaus er bij. Als je hebt, mix met wortelblokjes. En dan gewoon aardappels en vlees er bij. Maar dat is niet de meest spannende/lekkerste manier van bereiden. :)
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Ik vind het zelf ook lekker genoeg om er niks spannends mee te doen.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het WS receptentopic

Bericht door kitten »

Ravelijne schreef:Hoe was het vanochtend met de pan? Was het nog te redden op de één of andere manier?
Ik heb de twee pannen in de koelkast gezet. Vandaag was ik de hele dag druk & eten we bij mijn ouders. Dus ik kijk nog straks, wat ermee kan...
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het WS receptentopic

Bericht door kitten »

Kan nu wel mijn moeders staafmixer lenen!
Plaats reactie