Het WS receptentopic

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Het WS receptentopic

Bericht door JerryM »

ja!
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Voleuse »

AWESOME :mrgreen:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Ik heb verse kokosnoot in huis, maar weet niks om ermee te maken. Iemand een idee? Graag wel iets makkelijks. Ik heb deze week geen zin om een paar uur in de keuken te staan (getuige ook de berg afwas die er nog staat) :(
Als het een recept is met kastanjemeel is het helemaal top, want dat moet ik ook nog steeds eens proberen.
toen doet er nu niet meer toe
brabbeldasje

Re: Het WS receptentopic

Bericht door brabbeldasje »

lidl kip, mijn lievelings.

2 lepeltjes olijfolie, ongeveer ene half kopje geraspte kokos erbij beetje kerrie poeder, chili en wochester saus.

sneetjes in de kip maken, ongeveer tot de helft van het kipfileetje en dan em er goed mee insperen em er in leggen kan ook maar even vlug met een kwastje werkt beter.

in een pan leggen heet dicht bakken aan beide kanten en echt heet! dus pan eerst laten opwarmen, dan afblussen met ...nouja ik doe altijd mijn favoriete rosee van de lidl (vandaar de naam) maar water voldoet. niet over de kip heen alleen dan is je hele marinade naar de mallemoere. vuur zacht, deksel erop en een half uurtje door laten garen.

*honger heeft*
deugnietje

Re: Het WS receptentopic

Bericht door deugnietje »

ooooooooooeeeeew dat klinkt verdomd lekker, brabbeldasje

ik krijg er ook honger van..... :shock:
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Klinkt goed brabbel!

* zet kipfilet op het boodschappenlijstje *

kan morgen vast het wat eten we vandaag topic:

brabbels lidl kip met rijst en sla.

En héél misschien kastanjemuffins met kokos (en chocolade?) met een kopje koffie toe
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Die muffins is dus het volgende recept, dat ik net van het internet heb geplukt. Misschien iets voor de mensen met glutenallergie?
http://memoirsofmeinamillion.wordpress.com/2010/01/09/menu-voor-komende-week/ schreef:# Muffins van kastanjemeel
Muffins van kastanjemeel (gemalen geroosterde tamme kastanjes – te verkrijgen bij de natuur- of reformwinkel)Voor 12 muffins:

200 gr kastanjemeel
3 eieren
snufje zout
150 ml melk
6 gr bakpoeder

Dit is de basis, en dan naar smaak of eigen idee nog toevoegen:

1 eetlepel zoetstof (notenmeel smaakt van zichzelf al zoetig, dus je kunt het achterwege laten!)
vanille-essence
cacaopoeder
1 theelepel koekkruiden
gehakte noten
wat je zelf lekker vindt..

Doe alle ingrediënten in een kom, even een paar minuten flink doormixen dat het lekker luchtig wordt. Kijk even met de melk hoe dik het beslag wordt. Als je het een poosje laat staan dikt het iets in.

De oven heb je voorverwarmd op 160 graden (hetelucht). Doe met een juslepel het beslag in de vormpjes en bak in 15 minuten gaar.

Je kunt dit vast ook wel in een cakeblik doen, of als taartbodem, maar dan moet je de kooktijd naar eigen inzicht iets aanpassen denk ik.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Voleuse »

*schop*

Ik wil een keer iets speciaals koken. Superlekker/ingewikkeld/zou je in een restaurant kunnen bestellen.

Zijn er nog mensen met gouden recept-tips? :biggrin:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

lekker makkelijk toetje: gemarineerde aardbeien.
in balsamicoazijn (verschillende recepten te vinden op het internet), met gezoete mascarpone

vooraf: meloen met rauwe ham
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Voleuse »

Ooooh klinkt lekker cinderella! En simpel te maken ook. Dankjewel!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
cmeermin

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cmeermin »

Op verzoek van Ravelijne: pepernoten! ik wilde het recept eigenlijk eerst nog uitproberen ;) Het is een bakkerij recept.

Rijstemeel.

Groep 1:
1kg honing
250 gr water
1250 gr roggebloem
25 gr speculaaskruiden

Groep 2:
30 gr anijszaad
30 gr dubbelkoolzure soda (toko of natuurvoedingswinkel)

Stap1:
Bereidingswijze groep 1:
De bloem en de kruiden door elkaar heen zeven. Het water met de honing aan de kook brengen. De bloem en de kruiden door de kokende massa met een pollepel of een mixer met elkaar vermengen. Deze massa 24 uur laten liggen.

Stap 2:
Groep 1 en 2 met elkaar vermengen. (Dat is een taaie klus) Deze massa tot pillen rollen met rijstemeel en daarna in stukjes hakken. Op een bakplaat leggen en met een kwast met olie flink bestrijken (anders komen ze niet van elkaar)
Oven op 190 graden. baktijd 15 tot 20 minuten.

Ik denk dat ik eerst maar eens een proefbaksel ga maken met de helft van de ingrediënten. Het gaat tenslotte wél om 1 kilo honing :shock: Zo jammer als het dan mislukt...
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Wauw, dat klinkt buitengewoon ambachtelijk! Rogge is een no-no qua gluten, maar erg gaaf om te lezen. Vierentwintig uur laten rusten maar liefst. Een pilot projectje is vast een goed idee, ja. :) Succes!
Rauw Beestje

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Rauw Beestje »

Ik ben zo benieuwd of het gaat lukken. Iemand vroeg me laats waar je aan roggebloem kunt komen, waar haal jij het vandaan cmeermin?
lotus {P}

Re: Het WS receptentopic

Bericht door lotus {P} »

heb je in de buurt niet een natuurvoedingszaak, volgens mij hebben die het wel. En anders zou je het bij de welkoop/boerenbont winkels kunnen proberen.
Ik haal meel etc bij de molen die meel maalt en daarbij een klein winkeltje heeft.
cmeermin

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cmeermin »

Ik was vanmiddag bij een grote natuurvoedingssuper :) en roggebloem kon ik zo vinden. maar ik twijfelde over het rijsmiddel:dubbelkoolzure soda. Ze hadden wel natriumbicarbonaat en wijnsteenpoeder, maar toen wist ik het even niet meer. Thuis opgezocht en inderdaad, natriumbicarbonaat is natuurlijk gewoon dubbelkoolzure soda. Dus nog een keer terug. Voor de honing doe ik maar gewoon even de euroshopper :mrgreen: ipv potjes die 5 euro per stuk kosten, toch?

Het zal wel weekend worden voordat ik tijd heb om er aan te beginnen ;)
Plaats reactie