Het WS receptentopic

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Verkopen ze daar roggeBLOEM? Roggemeel heb ik eigenlijk bijna altijd in huis, behalve als het net op is, maar roggebloem? Wist niet dat dat zo normaal is dat je het bij de natuurvoedingswinkel kan krijgen.
Als je honing moet verhitten, en zeker als je het zelfs aan de kook moet brengen, heeft het totaal geen zin om dure honing te gebruiken. Het verschil proef je dan namelijk niet meer, dus dure is gewoon zonde van je portomonnee.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Voleuse »

Waz het verschil tussen meel en bloem? Dacht altijd dat dat hetzelfde was?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
dbj

Re: Het WS receptentopic

Bericht door dbj »

staat hier uitgelegd.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Het verschil zie je ook heel duidelijk: bloem is een wit poeder, bij meel zitten er hele kleine bruine stukjes van het vliesje rondom de korrel in. Die zijn niet tot poeder te vermalen.
toen doet er nu niet meer toe
Rauw Beestje

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Rauw Beestje »

Juist, dat was inderdaad de reden dat ik het ook vroeg. Roggemeel kun je uiteraard in de natuurvoedingswinkel krijgen. Bloem heb ik er nog niet gezien. Wat wel mogelijk is is het meel met een hele fijne zeef zeven, zodat je de zemel er uithaalt. Dan krijg je iets wat volgens mij officeel geen bloem heet, maar wat wel genoeg in de buurt komt.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Met een gewone zeeg waar ik altijd mijn bloem mee zeef lukt dat in ieder geval niet. Een theezeefje is denk ik ook te grof, en bovendien een pokkewerk.
toen doet er nu niet meer toe
Rauw Beestje

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Rauw Beestje »

Oh, een pokkewerk zal het zeker zijn. Vooral als je 1250 gram nodig hebt :clown:
Enige 'oplossing' die ik van iemand anders ken is zelf een (electrische) graanmolen aanschaffen. Die kan inderdaad roggebloem maken (en nog veel meer).
nijntje

Re: Het WS receptentopic

Bericht door nijntje »

Ik heb mijn collega gewoon roggebloem uit Denemarken mee laten nemen. Daar staat het standaard in de supermarkt ;)
cmeermin

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cmeermin »

Ow..daar heb ik dus gewoon een beetje overheen zitten lezen he :mrgreen: dat het inderdaad roggebloem moest zijn ipv -meel. Dat wordt opnieuw naar de natuur-super. Wie weet hebben ze het toch wel. Nou had ik vroeger een graanmolen inderdaad, als een opzet stuk op een keukenmachine. Een superding! Helaas is die keukenmachine overleden en die graanmolen past natuurlijk nergens meer op :nopompom:

Dat wordt dus misschien 1250 gr roggemeel zeven met een theezeefje :clown:
Ach, ik ben ook gek genoeg om 1 kilo amandelen met de hand te ontdoen van het bruine velletje.. Voor de lekkerste koekjes dan wel!
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

toevallig voor een oude braun keukenmachine?
toen doet er nu niet meer toe
cmeermin

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cmeermin »

Ja :P
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Afbeelding
Deze heb ik staan, heb jij dat meelmaalding nog? Dan ben ik wel geïnteresseerd vanwege m'n broodbakmachine.
toen doet er nu niet meer toe
cmeermin

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cmeermin »

Aw..jammer, ik had er een uit deze serie:
comp-multiquick-3-kitchen-machine-k650.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Die was zo te zien aanzienlijk nieuwer! De mijne heeft al wel twee maal een reparatie gehad, maar is het denk ik ook wel waard. Hij kan zelfs deeg kneden, dus hij heeft een flinke motor.
toen doet er nu niet meer toe
cmeermin

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cmeermin »

:lol: Die van jou is echt retro! Maar geweldig toch, zolang hij blijft werken? Die machine die ik had heb ik ook wel 20 jaar gelden gekocht en hij is 5 jaar geleden definitief kapot gegaan. Nu heb ik er weer een van hetzelfde merk, maar daar is helaas geen aparte graanmolen meer bij te bestellen. En dat is jammer, want hetzelfde wat geldt voor versgemalen koffie, geldt ook voor zelf gemalen graan. Pannekoeken bakken van een mix van zelf gemalen graan :yummie:
Plaats reactie