Vloeken en schelden

Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Vloeken en schelden

Bericht door kitten »

Ja, onderscheid tussen ziektes, godslastering, uitwerpselen, lichaamsdelen en nog andere zaken maak ik ook niet echt hoor...
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Vloeken en schelden

Bericht door juffie »

Nee, ik ook niet. Noem het daarom ook maar gewoon 'Krachttermen'. Dan omvat ik voor mijn gevoel alle categorieën.
MILF :grin_ani:
Wever

Re: Vloeken en schelden

Bericht door Wever »

Hmm..."minnespel"...die ga ik onthouden voor als Boefje weer eens het sadistische kreng uithangt. :mrgreen:



Maar goed...wat het topic betreft: ik ben er voorstander van. Tijdens de seks niet zozeer (dat zou de sfeer maar onderuit halen), maar tijdens pijnspellen...sure. Waarom niet? Ik zeg dingen als "sadistisch kreng" niet zonder reden, en mogelijk daarom ziet Boefje het als compliment. :)


Als D vond ik de keer dat colet me "snotjong" noemde ook best leuk. Ik denk dat ik dat soort scheldwoorden ook meer zou appreciëren dan ge-"U" of ge-Meester. :)
mej.s

Re: Vloeken en schelden

Bericht door mej.s »

kitten schreef:Hihihi "minnespel". Sorry, die vind ik echt te oubollig! :lol:
Heelijkkk oudbollige woorden en het gevoel van romantiek, kaarsen, zacht licht en flink afgezweept te worden...

maar ja, ben al bijna 40 he :lol:
phedre

Re: Vloeken en schelden

Bericht door phedre »

hufter, klootzak, rotzak, pestkop,... oh maar wel met een hoofdletter hoor Mr!!!
ik roep ze regelmatig als hij me pijn doet, echt pijn.. en hij?? hij geniet er volgens mij alleen maar van omdat hij weet dat het dan echt pijn doet, dan gaat het voorbij mijn tuutuuututuuutututututuuut
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Vloeken en schelden

Bericht door Crownless »

Ziektes zitten dan weer niet in mijn vocabulaire. Kanker, tyfus, tering... dat bekt gewoon niet lekker ofzo. Misschien is het ook meer een randstad-ding ofzo.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
HardAngel

Re: Vloeken en schelden

Bericht door HardAngel »

Vloeken en schelden is leuk, maar ik het liefst dat mijn subjes lopen te TIEREN ;-)

Tieren is leuk !


HardAngel
brabbeldasje

Re: Vloeken en schelden

Bericht door brabbeldasje »

nee ik heb ook niks met ziektes.
kanker enzo...dat vind ik idd niks...en ietwat respectloos...
phedre

Re: Vloeken en schelden

Bericht door phedre »

schelden is zondermeer respectloos, of je nu klootzak of hufter roept, of krijg te tering...
niemand wenst een ander letterlijk de tering of tyfus of wat dan ook.. het is 'maar' een uiting van boosheid... toch?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Vloeken en schelden

Bericht door Voleuse »

Crownless schreef:Ziektes zitten dan weer niet in mijn vocabulaire. Kanker, tyfus, tering... dat bekt gewoon niet lekker ofzo. Misschien is het ook meer een randstad-ding ofzo.
:lol: Dat klopt misschien wel. Die woorden heb ik iig. pas aangeleerd toen ik in de randstad ging wonen.

Ik vloek in het dagelijks leven best heel veel, en kanker is echt mijn lievelingsscheldwoord (Uhh, die gebruik ik het meeste dus). Ik doe het wel alleen als ik weet dat de mensen om mij heen er geen aanstoot aan nemen. Maar voor mij zijn het gewoon woorden, tsja. Geen betere manier om frustratie te uiten.

Maar in een spel scheld ik nooit. Raar eigenlijk. Ik word wel eens voor slet ofzo uitgemaakt. Maar zelf doe ik het nooit, terwijl ik normaal best grof ben zeg maar :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Vloeken en schelden

Bericht door juffie »

Voor mij zit er nog wel een verschil in schelden met tyfus, tering of kolere of met kanker. De eerste 3 zijn ziektes die niet of nauwelijks meer voorkomen in onze Westerse maatschappij, en dus weet iedereen ook dat het een scheldwoord is. Met kanker ligt dat toch anders. Zoveel mensen die tegenwoordig met kanker worden geconfronteerd, dus schelden met dat woord zal ik vrijwel nooit doen. Zeker ook niet omdat ik er zelf direct ervaring mee heb.

Kanker ligt vaak toch een stuk gevoeliger dan tyfus, tering of kolere.
MILF :grin_ani:
Chris

Re: Vloeken en schelden

Bericht door Chris »

Alleen verwijzen de eerste 3 naar een ziekte en de laatste naar het werkwoord kankeren.
Moet je is Kooten en de Bie kijken +/- eind jaren 70, begin 80 daar wordt het vaak gebruikt, soms als kanker en soms als kankeren.
Zelfs in "Oh oh Den Haag" wordt het gebruikt. Jammer dat het toevallig ook een ziekte is waar weet ik veel hoeveel doden door vallen maar sommige reacties van mensen vind ik ietwat overdreven wanneer ze het horen.
Deleted User 436

Re: Vloeken en schelden

Bericht door Deleted User 436 »

Ik scheld me D vaak genoeg uit, dan is het vaak eikel, klootzak, stommerd. En het is ook vaak godverdomme.

Hij vind het alleen maar leuk als ik dat doe, ik bedoel het ook niet respectloos.
Het is voor mij echt een uiting van de pijn.
amira_B

Re: Vloeken en schelden

Bericht door amira_B »

Ik scheld in het dagelijkse leven.. best vaak. Als ik iets stoot of omgooi bijvoorbeeld en nouja, dat gebeurt gewoon nogal regelmatig. Maar iemand uitschelden doe ik niet snel, niet echt in ieder geval, tussen mij en mijn beste vriendin vliegen de mutsen, dozen en trutten in het rond maar we doen het met liefde.

Tegen mijn Meester schelden heb ik één keer gedaan toen ik echt heel erg kwaad was om iets wat buiten een sessie gebeurde. Ik heb dat ook mogen voelen, hij stelt schelden sowieso niet op prijs. Tijdens een sessie ben ik meer een piepert en huilert dan een scheldert, want ik ben dan ontzettend zielig en hij gemeen.
Deleted User 178

Re: Vloeken en schelden

Bericht door Deleted User 178 »

ik mopper/scheld soms wel bij een spel.. Lul ofzo.. Of godverdomme dat doet pijn!
Vooral als ik het onterecht vind.. LOL.. Als de tikken niet rechtevenredig harder worden.. Hehe *luxe sub*
Gesloten