Intensiteit van je slagwerk

Gesloten
Voleuse

Intensiteit van je slagwerk

Bericht door Voleuse »

Ik vraag me af of het mogelijk is de speeltjes waarmee je kan slaan te raten aan de hand van hoe intens ze zijn (hoeveel pijn ze doen). Ik gok zo dat een flogger het mildste is en een cane het sterkst, maar wat zit er dan tussenin? Dus bij deze: welke verschillende heb je, en hoe pijnlijk zijn ze?

(sorry voor de falende titel :clown: )
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
JJV

Re: Intensiteit van je slagwerk

Bericht door JJV »

ik sla .. héél zacht...

mn 'mildste' is een zeemleren flogger/ = strokenzweep
(klinkt lekker hard maar aait echt alleen maar)
dan een suede flogger
dunne rubber flogger
zware rubber flogger
flogger met gestreept kunststof
lange 'plastic' flogger
fiber cane

dan heb ik nog wat slappers/ bats
.. alleen die .. rate je anders (thud pijn vs sting pijn .. )

overigens heb ik vandaag net een rubber slapper gekocht.. die hoef je alleen maar te laten vallen.. dus vanuit de pols.. en dan striemt't ding zelf wel gemeen door

en eh..
da's dus beetje per persoon verschillend
èn hoe je'm vasthoudt natuurlijk
mn dunste rubber flogger kàn best kietelen.. maar sla ja hard .. of laat je'm omslaan.. striemtie ie ècht gemeen.
en eh,..
tja

geen wet van meden en persen, zeg maar
~\v/~
Frodo
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frodo »

Voleuse schreef:Ik gok zo dat een flogger het mildste is en een cane het sterkst, maar wat zit er dan tussenin?
Dat hangt voornamelijk van de ontvangende partij af denk ik. Er hangt/staat/ligt hier nogal 'n arsenaal maar wat bij de één 'n "godhelpnooitmeer!" opleverde deed bij de ander iets als "Blijf je nog lang kietelen of gaan we ook serieuze dingen doen?".

En zoals JJV al opmerkte: Er is nogal een verschil in hóe je met mepmateriaal omgaat. Sla je op 'r in alsof het een nukkig paard betreft (met name als je er lang mee doorgaat) dan maakt 't niet eens veel uit wát je gebruikt.

F. (weer even boven water)
nijntje

Bericht door nijntje »

Offtopic: Wat goed om te zien dat je weer boven water bent /Offtopic

Ik sluit mij aan bij de stelling dat het van persoon tot persoon verschilt. Er zijn concrete voorbeelden. Speeltjes die ik wel lekker vind, maar die Boefje qua pijn beslist niet kan hebben. En andersom. Was voor D-D best even puzzelen in het begin, maar de conclusie is gewoon dus dat het echt van persoon tot persoon verschilt wat je als prettig of pijnlijk ervaart. En natuurlijk zijn er hardere en zachtere speeltjes, maar met die hele, hele gemene speeltjes kun je ook zachtjes kietelen. En als je met die hele licht flogger ineens vol uithaalt kan dat ook flink pijn doen. Dus het is niet zo eenvoudig te duiden. Ik denk dat iedereen wel z'n persoonlijke favorieten heeft.
Sorry, vast niet een erg nuttig antwoord ;)
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

ik merk dat tippi veel meer thud dan sting kan hebben.
zo heb ik van t weekend twee floggers tegelijk gebruikt (dus in een hand), wat ze duidelijk heerlijk vond.
Ik doe het ook wel eens andersom: dan pak ik een deel van de strengen van een flogger bij het handvat om een scherpere pijn te geven. Leuk om zo af te wisselen zonder direct een enorme collectie speeltjes aan te hoeven schaffen.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

het hangt echt per dag af van wat ik kan hebben, maar de cane vind ik wel het gemeenst en dat is ook het enige slagwerktuig dat (tot nu toe) sporen heeft achter gelaten die langer dan een dag te zien waren. Meestal zijn bij mij de krassen, strepen, striemen enzovoort de volgende dag wel weg en blauwe plekken heb ik ook nauwelijks gehad.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Jaa, ik snap dat het per persoon verschilt, maar ik vraag dus ook naar de persoonlijke ervaring! (Overigens is het wel nuttig om het nog even extra op te merken). Zo' n lijstje als JJV gaf is voor mij iig wel erg nuttig. De achterliggende gedachte is dat ik nu alleen een leren flogger en een cane heb, en ik iets ertussenin wil kopen, maar niet goed weet wat. En daarom graag wil weten wat mensen als pijnlijk en minder pijnlijk ervaren. Nouja, daarnaast vind ik dat ook gewoon interessant, juist om te kijken hoe het verschilt.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
JJV

Bericht door JJV »

;) niet voor niets zie je mensen op speelfeesten die dingen aan elkaar lenen he

ik hèb een .. vreselijk goedkoop leren ding van 4 strookjes.. geen idee waar ik die zou neerzetten trouwens.. denk qua felheid vrij hoog
dus tùssen leer en cane.. pfoeiii
;) wat mensen aanspreken en vragen of je wat mag proberen
of in een winkel even op je onderarm (en vergelijken met wat je thuis hebt gedaan al)

(vond Bités tip van die stroken innemen wel een leuke trouwens.. nooit zo aangedacht..)
~\v/~
gorby1952

Bericht door gorby1952 »

Zodra je aan Zelf- of Auto SM doet (zie ook Forum Switchboard) kom je er gauw genoeg achter dat alles net zo veel pijn doet als je vreest of wenst!
Ik ben alleenstaande en doe het momenteel met mezelf. Mocht jij SM in relatie met een ander bedrijven dan is mijn advies natuurlijk om het er eerst eens met je partner over te hebben, maar als dat op een of andere manier wat ingewikkeld ligt dan zit er niets anders op om alle mogelijke varianten op je zelf uit te proberen.

Met de Cane kan je niks omdat-ie gewoonweg snoeihard is en met minder effect neemt onderworpene terecht geen genoegen!
Met de Flog is meer mogelijk: sla mét wat in elkaar geknutselde leren veters met knoopjes er in, of fabriceer zelf wat knoopjes in je Flog om er een beetje Cane-effect in te leggen. De slagkracht van de Flog is ook goed te versterken door een aanloop te nemen en dan te slaan. Het omgekeerde werkt ook: kort en zeer frequent op het gerichte doel meppen.

Test ook eens slipperzolen, natte theedoeken of what so ever uit om het gewenste effect te benaderen. Mocht je toch een soort Cane-effect willen hebben pak dan de twee uiteinden van een SCART-kabel en rammen maar met die handel: slechts een paar keer want erg mens- en milieuvriendelijk is het materiaal niet, maar wel héél lekker....
Ik heb meer tips maar houd het voorlopig hierbij, veel plezier...!
linne{R}

Bericht door linne{R} »

Mijn zachtste flogger is een dikke van zacht suede. Daaropvolgend heb ik gevlochten suede en leren floggers in verschillende diktes, rozenzweep, daarna komen de cane's gevolgd door de korte en lange quirts. Daarna de gemeenste zijn voor mij de rubberen floggers in verschillende diktes en zwaartes en de dunne leren. Het gemeenst vind ik de plakken waar er een bij is waar een ijzeren reep in zit. dat ding haat ik echt.
De paardenzwepen vind ik over het algemeen heerlijk, krijg het alleen koud van het gewapper.
Als ik striemen heb van een cane of zo zijn die wat minder, maar dat nagloeiende gevoel mmmmmmmmmm

Het is dus per persoon verschillend. Voor mij zitten de cane's ergens in het midden qua genieten en heb ik een bloedhekel aan de rubberen floggers...
Maar zelfs met de zachtste flogger kun je nog flink uithalen. Het ligt er dus maar net aan hoe ze "bediend" worden :-) maar zeker ook hoe de opbouw is en hoe ver ik heen ben zeg maar.

Ook hoe je je voelt is van belang. De ene keer is de lach niet van mijn gezicht te krijgen tot irritatie van mijn Kanjer, de andere keer moet ik alle zeilen bijzetten bij een voor mij "gemiddeld" slagwerktuig
Gesloten