Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
eireann
Site Admin

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door eireann »

wel even communiceren met je zorgverzekeraar Dwangbuisjongen, anders ga je toch aan het korste eind trekken. Stuur de klanten service een email met wanneer je daar de laatste behandeling hebt gehad, dat deze nota over een datum gaat waar je daar al niet meer kwam en dat er dus een fout is gemaakt door de instelling.

Als je gewoon niet betaald, kom jij in de problemen... niet de instelling of de zorgverzekeraar!
**Self Rescuing Princess**
mej.s

Bericht door mej.s »

Het is wat anne zegt, jij krijgt de factuur en als je deze gewoon weggooit krijg je nog meer facturen met aanmaningskosten en erger. Kijk op de factuur van welke datum de behandeling is. Als het niet klopt dan is het een foutje van de instelling. Bedrijven en instellingen mogen een jaar na dato nog factureren en zelfs langer (ik dacht, maar weet niet zeker meer, tot 2 jaar later). Dus navragen en opheldering vragen voordat je 'm weggooit.
kitten

Bericht door kitten »

Grom!

Middelste deed het HARTSTIKKE goed op zwemles, dus toen de zwemjuf zei dat ze nou nóg niet mag afzwemmen en Middelste vroeg of ze van zwemmen af mocht, hebben ex en ik besloten dat we het welletjes vinden. Ze heeft haar A en kan goed en veilig zwemmen, het is wel goed nu! Maar ja, nu wil ze op schaatsles. De ene baan heeft les op vrijdagmiddag (uh... dan moeten ze naar school!?) of woensdagmiddag (waarschijnlijk niet haalbaar ivm mijn werk) en de andere baan (na lang puzzelen, want veeeel te ingewikkelde constructie en veeeel te onoverzichtelijke website) heeft het op zaterdag, maar zit vol. :nopompom:

Meh.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Pfff, zwemles is ellende! En waar ze die badjuffen/meesters rekruteren...? De school voor kinderhaters :clown: (Ja ik heb slechte ervaringen :P) . Mijn moeder heeft uiteindelijk gezegd: als jullie hem (broertje) nu niet zijn diploma geven dan maak ik er zelf een en lieg ik gewoon dat hij hem heeft gehaald! Toen gingen ze over de streep ;)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
JerryM

Bericht door JerryM »

Hebben wie hier niet een zwemleraar op het forum?

Ik werd er trouwens uitgepikt omdat ik zo snel zwom, of ik op wedstrijdzwemmen wilde. Dus geen slechte ervaringen hier.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

JerryM schreef:Hebben wie hier niet een zwemleraar op het forum?

inmiddels weer wel ja:)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

Jij doet ook zwemles phedre? Ik dacht eigenlijk aan iemand anders hier. Maar zo leer je weer wat.

Maar zal nu weer snel weggaan uit dit topic want heb niets te ranten
kitten

Bericht door kitten »

Ze heeft haar A-diploma al, dat scheelt. Daarmee mag je ook mee op zwem-kinderfeestjes enzo. En ze zwemt net zo goed als d'r zus inmiddels, die B wel heeft. Het zijn op zich geen kinderhaters hoor, best aardige mensen zelfs. Daarom blijf ik ook bij dit zwembad. Maar 2 weken geleden moest er nog wat verbeteren en de juf had haar oordeel al klaar: geen diplomazwemmen. Maar ik ben zelf met Middelste nog extra gaan oefenen en ze heeft er zelf héél hard aan gewerkt. Ze moest 4 baantjes borstcrawl, deed ze perfect en nét op het (enige!) moment dat ze hapert, kijkt de juf. De rest van die 4 baantjes ging ze in 1 ruk door!

Maar goed, dat sluiten we gewoon af. :)

Alleen nu wil die schaatsles ook niet echt vorderen. :nopompom:
dbj

Bericht door dbj »

mej.s schreef:Kijk op de factuur van welke datum de behandeling is. Als het niet klopt dan is het een foutje van de instelling. Bedrijven en instellingen mogen een jaar na dato nog factureren en zelfs langer (ik dacht, maar weet niet zeker meer, tot 2 jaar later). Dus navragen en opheldering vragen voordat je 'm weggooit.
Ja, d'r staat een begindatum op (maar geen einddatum...) En op die datum woonde ik al een maand hier in Den Haag.
Heb inmiddels een mail gestuurd naar mijn zorgcoördinator van die GGZ-instelling en om opheldering gevraagd. Uiteraard heb ik sinds de verhuizing geen contact meer met die mensen daar.
Afwachten op het antwoord...

En bedankt voor jullie reacties.
mirrorgirl

Bericht door mirrorgirl »

.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

JerryM schreef:Hebben wie hier niet een zwemleraar op het forum?

Ik werd er trouwens uitgepikt omdat ik zo snel zwom, of ik op wedstrijdzwemmen wilde. Dus geen slechte ervaringen hier.
Yup, Romanticide ook :).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
dbj

Bericht door dbj »

eireann_S schreef:wel even communiceren met je zorgverzekeraar Dwangbuisjongen, anders ga je toch aan het korste eind trekken.
Had gisteren een mail gestuurd naar die GGZ-instelling maar nog geen reactie gekregen...

Vandaag de zorgverzekeraar gebeld (VGZ die zo'n duur 0900-nummer heeft) en gevraagd of ze een specificatie kunnen opsturen van het bedrag dat het GGZ opgeeft. Immers, kreeg alleen een totaalbedrag + datum maar niet waarvóór het is, dus voor welke kosten gemaakt zouden zijn.
Wat was dat wijf stomme callcenter(?)vrouw kortaf zeg. Nee meneer dat is niet mogelijk. Ikke: ok dan, dan betaal ik niet want ik weet niet waarvoor ik dan moet betalen. Vrouw: dat staat op de nota meneer! Ikke: nee, alleen maar een totaalbedrag.

Toen maar de verbinding verbroken... stomme mensen bij VGZ. Gelukkig ben ik dit jaar overgestapt :static:

Wel heel toevallig dat hetgeen betaald moet worden precies gelijk is aan het wettelijk verplicht eigen risico van 2010....
kitten

Bericht door kitten »

uh... misschien *is* het dan ook je eigen risico...?
Boefje

Bericht door Boefje »

Maandag examen van een cursus. Is het in Waalre! Dat is verdorie 2 uur en 3 kwartier reizen...
*grmbl*
madeleine

Bericht door madeleine »

Ik ben een dom mutsje. Wij hebben hier betaald parkeren, en ik heb een pas zodat bezoekers gratis kunnen parkeren. Tenminste die had ik. Ergens in december ging mijn auto naar de grote beurt en kreeg ik vervangend vervoer mee. Omdat ik te lang met kitten in de sauna heb gezeten (het was gezellig), bleef de auto overnachten. Dus heb ik die bezoekerskaart erin gezet. Bij het inleveren van de auto natuurlijk vergeten, de kaart eruit te nemen.

Aardige jongeman van de garage had de kaart al opgestuurd, naar het adres wat op de kaart vermeld stond. 'Indien u deze kaart vindt, vult hem opsturen naar... ' Je kent het wel. 'Welk adres?', vraag je? Goede. Dat staat dus op de kaart en die ben ik dus kwijt.

Dus belde ik begin dit jaar naar de gemeente Den Haag. Het algemene contactnummer bleek onbereikbaar. Ik heb een mailtje gestuurd en als antwoord gekregen dat de melding is doorgegeven aan de afdeling parkeervergunningen. Een week later wilde ik bellen om te vragen wat de stand van zaken was. Ik ben nogal naïef en denk dat dat wel moet lukken, zo'n kaartje in een enveloppe duwen en op de brievenbus doen, binnen een week.

Het algemene contactnummer was weer onbereikbaar. Maar je werd doorgeschakeld naar een mobiel en daar kan je dan je bericht achter laten. Dat is nog eens service. Alleen jammer dat het nummer was van een niets vermoedende particulier.

Mailtje gestuurd. Antwoord gekregen: 'Wat jammer dat u niet verder bent geholpen, ik geef de melding door aan de afdeling parkeervergunningen.'

Weekje later weer gebeld, weer een particulier mobiel, weer een mail gestuurd ook maar weer eens uitgelegd dat ik ze telefonisch niet kan bereiken en gevraagd of er een ander nummer is waarop ik kan bellen. Antwoord gekregen: 'Uw melding is mij niet bekend, wij zijn gewoon telefonisch bereikbaar'.

O, ja??? TRUT!!! ..... Gemeente Den Haag kan in de winter geen vuil ophalen, wel parkeerboetes uitdelen, niet strooien, maar wel flitsen, geen telefoon opnemen, maar wel pinnige mailtjes sturen.

Ik leg het je nog één keer uit... tring, tring telefoon gaat. Dan heb je zo'n hoorn die houd je langs je hoofd. Een deel bij je oor, het andere deel bij je mond. Met het snoertje naar beneden, anders zit 'ie ondersteboven. Als ik dan begin te praten, met de beleefde kalmte die je nu eenmaal nodig hebt als je in contact komt met de levende visitekaartjes van onze bureaucratie, en ik stel je een vraag, dan hoef je alleen nog maar te antwoorden.
Het is niet moeilijk. Het is een kaartje, dat even in een enveloppe gestopt moet worden, en met de post mee moet.
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Plaats reactie