De Kick...

gerrie

De Kick...

Bericht door gerrie »

Goed, aan een koffie hater is het niet uit te leggen waarom koffie lekker IS...
maar je kunt wel uitleggen wat JIJ lekker vindt aan koffie.

Dus vandaar mijn vraag: Wat is voor JOU de kick (en het is niet mijn bedoeling om een discussie te beginnen over de vraag of het nou een kick is of iets anders!) van BDSM?
Omdat die vriend van mij ( noem hem maar Nescio *) een sub is, ben ik ook erg benieuwd naar wat de kick is van het Dom zijn...
Maar hoe meer reacties van alle partijen, hoe beter.

* Nescio: van Nomen Nescio = naam onbekend (en zo weet je nog niks ;) )
phedre
Contacteer:

Re: De Kick...

Bericht door phedre »

de kick van het sub zijn is voor mij dat mijn Dom mij kaders geeft om binnen te bewegen, te leven. Zonder die kaders voel ik me verloren, verdwaald in een wereld zonder grenzen, zonder veiligheid. Kaders, grenzen, geven mij zekerheid, veiligheid, houvast, structuur die ik nodig heb om me goed te voelen.

de kick van het maso zijn is moeilijker uit te leggen.. ik geniet van de pijn die de door mij gekozen persoon me toebrengt. Pijn doet wel degelijk pijn, het is niet zo dat ik de pijn niet voel, maar ik geniet van de pijn die door bepaalde personen op bepaalde manieren wordt toegebracht. Let wel.. een willekeurig iemand die me op straat een klap voor mijn kanus verkoopt, krijgt hem echt wel terug!! Als mijn D in kwestie me een klap in het gezicht verkoopt, schiet ik meteen subbiemood in:) en tandartspijn vind ik ook niet lekker, net als wanneer ik mijn teen stoot:)

snappie beetje??
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Voleuse

Bericht door Voleuse »

De kick van het Domme-zijn is voor mij de macht die je hebt. Je kan alles doen. Er komt iets in je op, en je doet het. Je wilt iets, het wordt gebracht. Zin om gebeft te worden? Hij doet het met passie. Doet ie lastig? Dan bind je hem toch gewoon vast? Je hebt zin om je agressie uit te leven? Ga je gang! En het leukste is nog, hij geniet overal van!

De kick van het sub zijn vind ik moeilijker uit te leggen. Dat heeft voor mij vooral te maken met je overgeven. In het normale leven moet je vanalles. Je hoofd loopt om van verantwoordelijkheden, studie, huishouden, geld, blablabla. Ik vind het dan lekker om het allemaal even los te laten. Alles aan hem overlaten. Je kleiner voelen, en dat is oke, hij zorgt wel voor je.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
otje

Bericht door otje »

bij mij is de kick van sub alle controle weggeven, beetje:niet hoeven nadenken.
alles moeten doen voor iemand onder gaan wat hij/zij wil dat ik onderga, me klein voelen, geborgen.
Toran

Bericht door Toran »

Zo'n simpele vraag, met mogelijk een érg complex antwoord..

Om het simpel te houden.. Macht. Overgave. Kijken hoe ver iemand gaat voor je, iemand afbreken, en weer opbouwen... De blik in iemands ogen, het gevoel..

Ehm, ja. Lastig te omschrijven.
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
Guilty

Bericht door Guilty »

Tsja, moeilijk uit te leggen. Als ik iemand in mijn macht heb, pijn doe, verneder, liefst een beetje laat huilen wordt ik, ehm, opgewonden. Geil. Dat idee 8-)
mej.s

Bericht door mej.s »

Ehh, hoe omschrijf ik dat. In het kort: dat mijn Dominant bepaalt wat ik doe en wanneer. Dat hij met (non-)verbale communicatie mij kan dwingen en leiden tot iets waar ik tintelingen van krijg, me overgeef en onderga en hem laat doen en ik volg.
Het is nog veel uitgebreider maar het gaat zo natuurlijk en vanzelf dat ik de vinger er niet precies op kan leggen.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

tuurlijk telt binnen het sub zijn als kick ook voor mij de overgave, het doen wat gevraagd/gezegd wordt, controle overgeven. Dat is voor mij ook best belangrijk, maar valt voor mij binnen het kaders geven, bewegingsruimte bepalen, veiligheid bieden:) Tenminste.. voor mij voelt dat zo.. door te weten dat hij de baas is, dat hij bepaalt wat wel of niet, tot hoever ik kan/mag gaan... voel ik me veilig, welkom, thuis, geborgen....
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
mej.s

Bericht door mej.s »

Dat dus, wat phedre zegt.
kitten

Bericht door kitten »

De kick van kunnen doen wat je wil! Iemand die dat overheeft voor MIJ! Die ik tot huilens toe mag slaan en uitschelden en die dat accepteert omdat IK dat doe. Ik voel me dan oppermachtig, ik beheers hem, zijn leven en de wereld! Dat gevoel is onbeschrijfelijk geweldig. En dat ik dan de macht heb om door te gaan of te stoppen. En naderhand de knuffels, de verliefde blik en het feit dat hij wegkruipt bij mij, bij mij zijn veiligheid zoekt terwijl ik juist degene was die hem daarnet nog verrot sloeg. Ik was de gemenerik en toch wil hij mijn knuffels en goedkeuring en liefde.

Dat laatste heb ik trouwens ook echt nodig. We hebben 1x echt op de grens gespeeld, dat hij na het spel nog bang was en niet meteen helemaal verliefd in mijn armen lag en dat vond ik erg schrikken, want ik wil natuurlijk niet écht gemeen zijn... Nou ja, wel echt gemeen... maar niet dat het hem weg jaagt.
mej.s

Bericht door mej.s »

Met uitschelden heb ik he-le-maal niets en ook niet agressief vastpakken en bang maken. Dan is het einde oefening en gaat het licht uit, dan blokkeer is volledig. Omdat ik geweld niet associeer met BDSM maar met liefde, genegenheid en een veilige basis en welkom voelen.
Wever

Bericht door Wever »

gerrie schreef:Dus vandaar mijn vraag: Wat is voor JOU de kick (en het is niet mijn bedoeling om een discussie te beginnen over de vraag of het nou een kick is of iets anders!) van BDSM?
Omdat die vriend van mij ( noem hem maar Nescio *) een sub is, ben ik ook erg benieuwd naar wat de kick is van het Dom zijn...
Maar hoe meer reacties van alle partijen, hoe beter.
Moeilijke vraag. En ook erg persoonlijk. Dus hoewel er wel herkenning zal zijn (ik lees hier even expres alle andere antwoorden niet), is er niet één enkele reden te vinden.

Wat mezelf betreft...
Ik ben masochist. Ik word seksueel opgewonden van pijn. Of meer precies: van met liefde toegebrachte, gecontroleerde pijn. Waarom dat zo is weet ik niet. Ik ben het nu eenmaal. (ik weet 't: niet het meestzeggende antwoord. ik vrees echter dat ik er geen andere heb).
Verder ben ik ook sub. Waarom ik dat stukje onderdanigheid nodig heb...misschien is het wel een stukje noodzaak? Ik geloof niet in God of autoriteiten*, maar soms heb ik het wel nodig om even alle touwtjes uit handen te geven en geborgenheid te zoeken (in jargon: om "klein te zijn").

Domineren (of misschien juister: de sadist uitgehangen) heb ik ook wel eens gedaan. Jammer genoeg maar een paar keer, want hoewel het helemaal anders is, is het zeker ook mijn ding. Ik kan het alleen niet treffender omschrijven als "het is gewoon fucking LEUK!". Ik heb verschillende reden gehoord om te domineren, maar voor mij is het het kunnen beïnvloeden van emoties wat 't 'm doet. Iemand sturen om angstig, pijnlijk, verward of opgelucht te krijgen is waar mijn kick ligt.

*nota: ik doel hier niet zozeer op het "denken dat ze niet bestaan", maar wel op het in twijfel trekken, mijn eigen weg volgen en vooral niet klakkeloos leven zoals (al dan niet ongeschreven) regels zeggen dat het zou moeten
kitten

Bericht door kitten »

mej.s schreef:Met uitschelden heb ik he-le-maal niets en ook niet agressief vastpakken en bang maken. Dan is het einde oefening en gaat het licht uit, dan blokkeer is volledig. Omdat ik geweld niet associeer met BDSM maar met liefde, genegenheid en een veilige basis en welkom voelen.
Nou ja zeg! :confused2: Je zegt nu even, dat omdat ik speel met vernedering (uitschelden) en angst, dat ik dús geweld gebruik en dat dat dús geen BDSM is en ik dús geen liefde, genegenheid en veilige basis biedt?

Jij bent van de One Twue Way??

:shutup:

Jij kent duidelijk jongetje en mij niet. Want iedereen die ons RL kent zal beamen dat wij absoluut genegenheid hebben, dat ik van hem hou en hij van mij (liefde) en dat hij mij 200% vertrouwt (veilige basis). Ik kan je opmerking ook kaatsen: blijkbaar vertrouw jij jouw D niet genoeg of ben jij niet sub genoeg, dat jij dat niet voor hem over hebt. Prut-BDSM'er! Tsss... :neenee:

Sorry hoor, wat een rare opmerking!

(en technisch gezien zeg je dat je geweld associeert met liefde, genegenheid en een veilige basis en welkom voelen in plaats van met BDSM.)
mej.s

Bericht door mej.s »

Ik zeg helemaal niets richting jou kitten. Dit is mijn gevoel en die mag ik zeggen en dat heb ik al vaker gedaan in het verleden. Ik haal er geen kick uit, dat is het enige wat ik zeg en dat ik bij verbaal geweld blokkeer. Ik val niemand aan, ik veroordeel niet of wat dan ook. Ik noem geen namen, qoute geen reacties.
Als jij en jongetje uitschelden geweldig vinden blijf dat doen. Ik zeg namelijk niets hierover, alleen wat mijn associaties zijn met uitschelden en ik geen kick haal hieruit. Dat mag ik zeggen. Dus waarom je zo reageert is mij volledig onduidelijk.
kitten

Bericht door kitten »

Omdat je direct reageert op mijn post? :roll: Vanwege de formulering dat je mijn werkwijze associeert met geweld ipv met BDSM? :roll:
Gesloten