brabbeldasje schreef:101 euro... 101 euro moet ik elke maand betalen aan die stomme zorgverzekering voor die paar keer dat ik naar de dokter ga...die een of twee keer dat ik in het ziekenhuis zit en niet eens mijn therapie dat komt uit een ander potje.
Nou naar de dokter geweest en die schrok gewoon. Ik moest toch nodig fysio gaan volgen anders zou het spoedig echt een keer misgaan.
Dus ik dat aanvragen...blijkt het dat dat niet bij mijn zorg verzekering zit... Moet ik de eerste tien lessen zelf betalen.... Dat is meer dan 200 euro...dat KAN IK NIET! grom... Soms ben ik gewoon even ten einde raad.
101 euro? Doet mij denken dat jij alléén een basisverzekering heb... en dat is volstrekt onvoldoende voor jouw situatie.
Anderzijds: ook ik begrijp er vaak niks van wat er nou wèl vergoed wordt en wat weer niet, zó ingewikkeld schrijven ze de toelichting
Mijn zorgtoeslag is 69 euries. En ik betaal 130 aan de zorgverzekering. Dit is incl. aanvullend en is een collectieve verzekering welke in mijn geval via de gemeente is geregeld in het kader van minimabeleid; anders was ie nog veel duurder. Hoe de vergoeding is voor fysio, daar heb ook ik geen duidelijkheid over, al is fysio ook voor mij op z'n minst aanbevelenswaardig om 'm te hebben.
Gilraen^ schreef:Nederland is raar

Dat zeggen wij over België ook
Alsof het bij jullie allemaal zo makkelijk is...