Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Een goed gesprek gehad vanmorgen en ze belde al terug voor een salarisindicatie en referentie. Het is een kleine vestiging van een groot uitzendbureau met een fulltime vacature voor intercedent. Dat pas prima met mijn 5 jaar evaring als vrijwilligerscoordinator. Nu wachten tot uiterlijk 14 april want ze wilt nog met meer kandidaten in gesprek. Het enige wat ze aan me vroeg of ik niet snel op de functie uitgekeken zou zijn, bijvoorbeeld na 2 jaar, omdat ik nu een leidinggevende en beslissingsbevoegde functie heb en veel vrijheid. Ik hoop dat ik haar heb kunnen overtuigen dat ik juist een stapje terug wil doen om andere dingen te willen gaan doen in mijn priveleven en dat ik het qua beperking in vrijheid reuze mee vond vallen. Bij deze baan moet ik ook 'de boer op' en afspraken buiten de deur. Pff, spannend dit 

Nah, afgewezen. Overgekwalificeerd en qua salaris was er volgens de recruiter geen overeenstemming te krijgen over het salaris
. Ik ga maar eens wat huidige werkzaamheden van mijn CV schrappen en zo wel voor een baan in aanmerking te komen die een lager niveau hebben dan wat ik nu heb want dat wil ik ook. Ik wil gewoon kunnen gaan samenwonen met een leuke baan in het noorden. Maar goed, heb al weer 2 vacatures gevonden, dus met frisse moed weer een briefje tikken.

Hmm...nu net telefonisch een mooie opportuniteit aangeboden gekregen...en ik kan het niet aannemen omdat ze al iemand zoeken om maandag te beginnen. Helaas is dat buiten mijn opzegperiode gerekend. Jammer, want het klinkt echt goed (té goed, zelfs). Maar omdat de kerel aan de telefoon vroeg of ik toevallig iemand kende die zich wel kon vrijmaken...tja, toen dacht ik aan dit topic. Meer bepaald aan kitten, die min of meer in dezelfde branche zit en zich hier recent weer gemeld heeft (anderen mogen zich natuurlijk ook melden).
Het gaat om customer technical support nabij Utrecht. De enige echte adder onder het gras is dat het tweetalig Nederlands-Frans is (euh...buiten die "onmiddellijk beschikbaar", natuurlijk).
Dus...als iemand wil dat ik hem/haar de uitgebreide beschrijving toemail mag die me gerust een pb met mailadres sturen. Erg veel kans geef ik het niet, maar het zou stom zijn om het niet te melden.
*ook kitten even pb't*
Het gaat om customer technical support nabij Utrecht. De enige echte adder onder het gras is dat het tweetalig Nederlands-Frans is (euh...buiten die "onmiddellijk beschikbaar", natuurlijk).
Dus...als iemand wil dat ik hem/haar de uitgebreide beschrijving toemail mag die me gerust een pb met mailadres sturen. Erg veel kans geef ik het niet, maar het zou stom zijn om het niet te melden.
*ook kitten even pb't*
- Daantje
- Contacteer:
Das wel joviaal van je dat je dat hier doorgeeft Wever!
Zeg nu je hier bent, heb je nog tips voor sollicitatie bij een Belg. Wat anders/gevoeliger ligt dan bij Nederlanders? Ik ga een gesprek hebben met de aanstaande bedrijfsleidster en dat is een Antwerpse. Wel voor een Nederlands bedrijf overigens. Nu heb ik in Brussel en Antwerpen gewerkt, maar solliciteren heb ik er niet gehoeven.
Zeg nu je hier bent, heb je nog tips voor sollicitatie bij een Belg. Wat anders/gevoeliger ligt dan bij Nederlanders? Ik ga een gesprek hebben met de aanstaande bedrijfsleidster en dat is een Antwerpse. Wel voor een Nederlands bedrijf overigens. Nu heb ik in Brussel en Antwerpen gewerkt, maar solliciteren heb ik er niet gehoeven.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
via de workshop van Ikea hoorde ik gisteren dat ze daar nog vakantiekrachten zoeken. En aangezien ik toch niets nuttigs te doen heb, behalve dan het hele forum lezen en om de 5 minuten verversen om te kijken of er al wat nieuws staat, heb ik daar maar op gesolliciteerd. Hopelijk wordt het wat en is dat mijn voet tussen de deur.
Moeilijk te zeggen, aangezien ikzelf nog te weinig solliciteer-ervaring heb in Nederland om verschillen te merken. Bovendien kan het zijn dat die Antwerpse bedrijfsleidster helemaal vernederlandst is in de omgang. Maar puur op natte vingerwerk zou ik zeggen dat Nederlanders veel hartelijker en rechtuit zijn. Omgekeerd zijn Belgen wat bescheidener en gereserveerder. In sollicitatiegesprekken vermoed ik dat we het ook zakelijker/formeler houden (met mijnheer/mevrouw, en 'u', enzo).
Ik lans onlangs ook iets over een Nederlander over de Belgische politie: dat we (de Belgische flikken, dus) veel hiërarchischer zijn dan de Nederlandse (flikken). Dat hangt ook ongetwijfeld per sector, per bedrijf en per persoon af, maar misschien is het toch de moeite van vermelden waard.
Ik lans onlangs ook iets over een Nederlander over de Belgische politie: dat we (de Belgische flikken, dus) veel hiërarchischer zijn dan de Nederlandse (flikken). Dat hangt ook ongetwijfeld per sector, per bedrijf en per persoon af, maar misschien is het toch de moeite van vermelden waard.
I has a new job...
Per 1 augustus ja.. ik ben volgens hun een frisse jonge aanvulling op het gehele team (toa's en docenten)..
helemaal happy (verhuisd naar het vrolijk topic)
Per 1 augustus ja.. ik ben volgens hun een frisse jonge aanvulling op het gehele team (toa's en docenten)..
helemaal happy (verhuisd naar het vrolijk topic)
- Sabrina
Gefeliciteerd iezje! Supertof!

"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- Daantje
- Contacteer:
Dat de politie niet hiearchisch meer is in Nederland klopt ook wel. Papafix tutoyeert ook gewoon zijn korpschef (regionaal hoofdcommisaris).
Enne alsof je het over de duvel hebt, ik had dat berichtje nog niet gepost of ik werd gebeld om een afspraak voor het gesprek te maken. Volgende week!!
Enne alsof je het over de duvel hebt, ik had dat berichtje nog niet gepost of ik werd gebeld om een afspraak voor het gesprek te maken. Volgende week!!
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- kitten
Gefeliciteerd Iezje!
En bedankt Wever! Toch denk ik dat ze aan jou de beste hebben. No offence, maar iemand voor maandag vinden? SUCCES! Best kansloos denk ik. Ik kan helaas niet veel, opzegtermijn en amper Frans.
En bedankt Wever! Toch denk ik dat ze aan jou de beste hebben. No offence, maar iemand voor maandag vinden? SUCCES! Best kansloos denk ik. Ik kan helaas niet veel, opzegtermijn en amper Frans.
- kitten
Ik heb vrijdag een solli gesprek. Een beetje voor spek en bonen, want ik denk dat ik echt te zwaar ben voor de functie, maar wie weet als er groeimogelijkheden zijn!
Maar nu zit ik op de site van dat bedrijf te kijken... Ze doen iets met Risk Management en de site is een walhalla voor de fervente bullshit bingo fan!
"...by enhancing corporate culture and integrating governance, risk management, and compliance processes by providing guidelines and standards, establishing a community of practice and by developing evaluation criteria and benchmarks."
Yada yada, yawn. Mijn hemel... ik zou bijna twijfelen of ze dit oprecht menen, maar er zit teveel moeite in de site om niet serieus te zijn. Klinkt niet als het soort bedrijf dat bij kitten past eigenlijk.
Wij houden u op de hoogte.

"...by enhancing corporate culture and integrating governance, risk management, and compliance processes by providing guidelines and standards, establishing a community of practice and by developing evaluation criteria and benchmarks."
Yada yada, yawn. Mijn hemel... ik zou bijna twijfelen of ze dit oprecht menen, maar er zit teveel moeite in de site om niet serieus te zijn. Klinkt niet als het soort bedrijf dat bij kitten past eigenlijk.

Wij houden u op de hoogte.

Ik denk eigenlijk dat dat soort teksten weinig over het bedrijf zelf zegt. Kan best zijn dat die zin begon als "wij doen stresstests", maar dat er een dure consulent werd ingehuurd die op het management heeft ingepraat over het belang van professionele uitstraling, waarna ze een troep dure woorden bij elkaar gebrainstormd hebben dat een met zijn ogen rollende webmaster op de bedrijfssite heeft moeten flansen terwijl de rest van het bedrijf iets heeft van "joh...ik wist niet dat we dat allemaal deden!".
Voor mijn gesprek van maandag was me trouwens ook aangeraden even naar de site van het bedrijf te kijken. Dat was niet zozeer bedrijfslingo als wel mikkend op reders (het was een havenbedrijf). Toen op het gesprek gevraagd werd of ik het bedrijf kende gaf ik aan wel even gekeken te hebben (+enkele interessante puntjes), maar dat ik totnogtoe geen koopvaardijschip had en dus niet echt van hun diensten gebruik kon maken. Het kwam wel goed over.
Voor mijn gesprek van maandag was me trouwens ook aangeraden even naar de site van het bedrijf te kijken. Dat was niet zozeer bedrijfslingo als wel mikkend op reders (het was een havenbedrijf). Toen op het gesprek gevraagd werd of ik het bedrijf kende gaf ik aan wel even gekeken te hebben (+enkele interessante puntjes), maar dat ik totnogtoe geen koopvaardijschip had en dus niet echt van hun diensten gebruik kon maken. Het kwam wel goed over.

- eireann
- Site Admin
En toch staat daar geen onzin, het lijkt erop dat het een bedrijf is dat geen producten maakt, maar een bedrijf dat voor andere bedrijven dingen implementeert? Ik kan me voorstellen dat het een mantelpakjes 'big 4' soort van organisatie is, en het kan goed zijn dat het niet bij kitten past, maar bullshit bingo is het niet. (kan ook zijn dat dat hun eigen doelstelling om te werken is, maar tis vast geen klein bedrijf!)kitten schreef:Maar nu zit ik op de site van dat bedrijf te kijken... Ze doen iets met Risk Management en de site is een walhalla voor de fervente bullshit bingo fan!![]()
![]()
Yada yada, yawn. Mijn hemel... ik zou bijna twijfelen of ze dit oprecht menen, maar er zit teveel moeite in de site om niet serieus te zijn. Klinkt niet als het soort bedrijf dat bij kitten past eigenlijk.![]()
Goed gedaan toch! Interview geregeld!
**Self Rescuing Princess**
Er moet me hier toch even wat van mijn hart. Ik merk dat ik als ik iets schrijf over mijn sollicitatieactiviteiten dat ik amper een reactie krijg. Ik leef met anderen mee, denk mee in sommige gevallen, ben enthousiast voor anderen. Het valt me gewoon op. Ik zou het ook wel eens een keer fijn vinden om feedback of hulp te krijgen op afstand.
- kitten
Je wil onder je niveau werken. Ik heb geen idee hoe je dat aan kunt pakken, maar je lijkt het allemaal onder controle te hebben.