Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
dbj

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door dbj »

skaoot schreef:Doe mij ook zo iemand! :P
Zijn die in de aanbieding dan? :mrgreen:

*Gaat netjes een volgnummertje trekken en in de rij staan*
JerryM

Bericht door JerryM »

Daarmee zouden je begeleiders je kunnen helpen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
dbj

Bericht door dbj »

JerryM schreef:Daarmee zouden je begeleiders je kunnen helpen.
Dat gaat alleen op in geval van financiele problemen en voor mensen die niet in staat zijn overzicht te houden voor wat betreft hun uitgaven.
Die wonen hier ook, maar dat is bij mij niet van toepassing.

Voor zaken die met de fiscus te maken heeft verwijzen ze je naar het belastingkantoor omdat de begeleiding zich niet deskundig acht voor fiscale zaken.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Maar is dat zo slecht dan? Dan kun je toch met een belastingadviseur kijken naar je financiële huishouden en je aangifte regelen? En als je geen begeleiding nodig hebt bij het houden van een overzicht in je financiële administratie, ben ik dan zo blond als ik denk "Maar dan kun je 't toch ook zelf?" Niet iedereen is er even sterk in, maar je kunt 't dan toch zelf doen? Eventueel met hulp van je begeleider, want die kan jou wel helpen in het scheppen van overzicht. Da's wat anders dan dat ze echt alles voor je doen, maar ze kunnen je wel tips en handvatten geven.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
dbj

Bericht door dbj »

Het is in feite heel simpel: Weet precies hoeveel mijn inkomsten zijn per maand en van mijn uitgaven weet ik ook.
En die twee zijn -bijna- altijd in evenwicht met elkaar (meestal houd ik nog enkele eurootjes over), nou dan zie niet wàt dan het probleem is.

Ja ok, moet moeilijk gaan doen om die 200 euro te ontvangen van de fiscus. En daar hebben jullie al veel over geschreven.
phedre schreef:mijn ervaring is dat veel mensen vooral denken dat het zo moeilijk is. ALs ze dan wel snappen wat er staat, denken ze.. ik zal het vast verkeerd lezen, want zo makkelijk kan het niet zijn.. en dus haken ze af. Maar er staat werkelijk in gewoon nederlands wat er gebeuren moet hoor.

Het wordt ingewikkeld als je grote sommen spaargeld hebt, als je deelneemt in beleggingsdingen, als je een huis koopt en verkoopt en hypotheken oversluit... maar als je gewoon hele jaar in het zelfde huis woont als eigenaar of als huurder, als je 'gewoon' in loondienst werkt of een uitkering hebt en geen geld uit geeft aan bijzondere dingen, stelt het echt niet veel voor als je goed nederlands kunt lezen. Ze vragen werkelijk niet meer dan er in gewoon hollands staat.
Zal deze posting in mijn achterhoofd houden en als ik 'ns in een goeie zin ben, ga ik toch maar eens een poging ondernemen.
Die 200 euries wil ik natuurlijk wel krijgen, maar waarom nou op zo'n ingewikkelde manier doen voor een simpele ziel...

*zoekt alvast naar de DigiD-code*
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Je kan vast wel hulp krijgen voor financiele zaken. Het is belangrijk dat goed te regelen, dbj, want anders kan je veel geld kwijtraken waar je wel recht op hebt en dat is zonde.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
meiske

Bericht door meiske »

Grottegrot wat heb ik toch een fuckschurfthekel aan het gebruik van die kleine lettertjes die ik DUS NIET kan lezen, zonder telkens even m'n lettertype een paar maten groter te moeten zetten. IRRITANT. Zo.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

daarom werkt men hier vaak met blauwe lettertjes... Gelukkig! ctrl en + indrukken werkt ook. Maar je hebt gelijk.. Irritant!
MILF :grin_ani:
meiske

Bericht door meiske »

Ja, ik ctrl+ en ctrl- wat af hier, af en toe... Doe mij dan maar die blauwe lettertjes.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Firefox (en misschien ander browsers ook wel) gaat met crtl0 weer naar normale grote. Dat scheelt weer wat ctrl-. ;)
kitten

Bericht door kitten »

of de post even quoten. Ik gebruik afwisselend kleur en kleine lettertjes, afhankelijk van wat mijn boodschap ermee is.
dbj

Bericht door dbj »

Goeiemorguh iedereen :clown:

Heb aangifteprogramma 2009 gedownload, het ging immers over het jaar 2009.
Dan mag je kenbaar maken dat ie al bekende gegevens alvast invult, moet ie apart downloaden.
Vervolgens ken ie 'm niet vinden, dus vertel ik mijn pc'tje wáár het staat en dan zegt ie vrolijk "geen bestand gevonden" :x

Nou oke dan, vul ik 'm maar zelluf in, want de gegevens staan immers op de achterzijde van die brief.
Krijg ik een waarschuwingsvenster dat de ingevulde bedragen erg onwaarschijnlijk zijn.....

HELLUP!
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

jij kunt je pc niet vertellen waar de vooraf ingevulde versie staat, want die staat bij de belastingdienst ergens in hun systeem.
KOrtom.. ff alles van bd van je pc afgooien, nog en keer opnieuw proberen en desnoods belastingdienst bellen of zij je er doorheen willen helpen. Je hebt om de ingevulde versie wel!!! je digid inloggegevens nodig, dus zorg dat je die bij de hand hebt. Daarnaast heb je, als je de belastingdienst belt ook altijd je burgerservicenummer nodig, dus zorg dat je ook die bij de hand hebt.

kom op dbj!!! je kunt het best, ff concentreren en het ook echt willen!! en even je nonchalante houding van 'oke.. omdat jullie het zo graag willen en zeggen dat het moet, ga ik het wel eens ff proberen' laten vallen en je er echt toe zetten!!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
dbj

Bericht door dbj »

Heb eerst het installatieprogramma gedownload. En daarna gekozen voor het daadwerkelijk installeren.
Tijdens de installatie vraagt ie of in de vooraf bekende gegevens wil hebben, ja natuurlijk wil ik die.
Die worden apart gedownload, maar blijkbaar niet meegenomen tijdens de installatie.
Pas wanneer ik daadwerkelijk wil gaan invullen, geef ik aan gebruik te maken van de bekende gegevens en op dat punt mislukt het omdat het programma zegt geen geldig bestand gevonden te hebben. En dàt kan ik ff niet volgen.

Wat DigiD enzo betreft, dat is het probleem niet. Die moet je al geven zodra je het bestand wil ophalen.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

ff bd dienst bellen dan, waarom jouw bestand niet gevonden kan worden
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Plaats reactie