En ik ben ook voor!
Sprak zij uit ervaring.kitten schreef:Vergeet ook niet om veranderingen door te geven aan de belastingdienst - toeslagen. Het kan net wat meer opleveren als je minder inkomen hebt of een andere huur, maar andersom, als je onverhoopt recht op minder hebt dan je nu krijgt, dan ga je schulden opbouwen. Om dat te voorkomen is het belangrijk dat je zo snel mogelijk veranderingen in inkomen en woonsituatie doorgeeft. Dat kan heel makkelijk met de programmaatjes die je op belastingdienst.nl en toeslagen.nl kunt opvragen.
Precies mijn ervaring ook :icon_sad: Wat vijf jaar(!) terug fout ging bij de Belastingdienst is tot op heden nog steeds niet gecorrigeerd/verrekend...tessie schreef:Volgens mij is dat een bekend probleem bij de belastingdienst. Toeslagen verminderen of stop zetten is een ramp, en zij betalen vrolijk door, terwijl je er geen recht op hebt.
Hou het gewoon echt apart, want je moet het allemaal terug betalen. En dan is het wel fijn als je het zo in één keer terug kan geven ipv dat je nog jaren bezig bent met (weer) een bedrag per maand..
JerryM schreef:De heffingsrente van de belastingdienst is daarentegen wel fors minder dan veel persoonlijke leningen, dus vooral gebruik maken van het aanbod om gespreid te betalen als je het anders van een doorlopend krediet of lening moet betalen.
eens!! helemaal... vandaar mijn toevoeging: alleen doen als je zin hebt in administratieve oorlogsvoering met belastingdienst. Wnat ze gaan dat idd niet leuk vinden, omdat je hun systeem door de war gooit. Maar als alternatief is dat je zo'n 5% rente mag gaan betalen..... laten ze dan maar zelf op zoek gaan naar hun geld ipv rente halen bij jou omdat zij foutief bezig zijn.tessie schreef:Toen ik nog heel lang toeslag kreeg terwijl ik er geen recht op had, mocht ik het helemaal niet gelijk terug storten zoals jij nu zegt phe... Want dat was ook mijn idee, gewoon gelijk weer terug geven, maar dat wilden ze per se niet.