De wondere wereld der mobiele techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Daantje
Contacteer:

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Daantje »

Chatman! :biggrin: Ik weet een zeker forumlid dat het niet zo op heeft met die snor in geel catsuit.

Mijn eerste toestel was een afdankertje van papafix. Zo'n motorola uit de Telfortmelkpakken, die kon niet sms-en naar nummers in je telefoonboek. Dat moest je dan eerst opzoeken ergens opschrijven en dan als je je sms klaar had kon je het nummer invoeren. *facepalm* Ik heb ook nog die siemens van de postbank gehad. Daarvan moest je de knopjes zó hard indrukken dat je vingers pijn deden na een sms.

Eén punt van frustratie heb ik nog steeds, al die jaren nooit kwijtgeraakt ook: mensen die met toetstonen áán en de T9 uít sms-en in de trein. :shutup:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Voleuse

Bericht door Voleuse »

@juffie Lol ik kan zien dat ik iets jonger ben, mijn eerste foontje was eentje van de klepjesgeneratie :P (een hele goedkope merkloze, het was al heel wat dat het mocht van mn ouders) Toen nog een met een klepje omdat die oude stuk was, en nu een LG Secret.
Ik wil ook wel over op een hipper foontje, maa a) geld en b) ik kan niet met touchscreen-typen omgaan want mijn nagels zijn te lang :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
JerryM

Bericht door JerryM »

Afbeelding
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

C&H begint Jerry een beetje naar het hoofd te stijgen :?: :mrgreen:

Mijn laatste telemobiele aankoop: SONY CM-DX1000
Afbeelding
Pure nostalgie, was de eerste GSM die ik (zakelijk) in m'n handen kreeg.
Aangeschaft voor weinugh op een rommelmarkt, werkend, SIM-lock vrij en met oplader, ikke blij :clown:
dbj

Bericht door dbj »

Nou juffie, dat kon wel eens een apart draadje worden: wat was jouw eerste mobile phone :idea:
Er kwamen al enkele voorbij in jouw post die ik zelf ook gehad heb.

De Swing ja, moest je de antenne nog uittrekken :yes: En dan die hele aparte: de Kermit :worshippy: Voor thuis èn mobiel bellen...
Dan nog enkele Nokia's, 3310 en 3330 o.a. En nog wat modellen onder het eigen merk van Libertel.
Eerlijk gezegd weet ik niet eens meer welke foontjes ik in de loop der tijden versleten heb...

Wel herinner ik mij nog dat ik begin deze eeuw een foontje had waar op het scherm een ontvangen sms-bericht in zijn geheel te lezen was, zonder te moeten scrollen. Maar weet niet meer het merk/type :oops:
Dat was toendertijd nog een uitzondering, maar ook dat dit merk in elk geval geen 'bekend telefoonmerk' is... Meen dat zij ook maar slechts één model hadden.
Ja, en altijd prepaid-foontjes gebruikte ik; de laatste was een sony-ericsson j220i als ik het goed heb.

Nu heb ik de HTC Wildfire s i.c.m. een abbo bij Ben. En dat is een wereld van verschil met alle foontjes die ik voordien had.
kitten

Bericht door kitten »

Mijn eerste mobiel was een Sagem.
Afbeelding

Daar konden inderdaad maar iets van 12 smsjes op worden opgeslagen.

Ik was er niet vroeg bij, maar ben vervolgens in 2006 wel overgestapt op het technisch nieuwere werk, want de opvolger was meteen een alleskunner:
Afbeelding
De HP Ipaq hw6515 met windows mobile, mobiel Internet, the works.

Toen die overleed, volgde de HTC Touch Pro 2
Afbeelding

Die heb ik doorverkocht toen mijn abo afliep en zover ik weet, werkt hij nog steeds! Nu heb ik de HTC Desire Z
Afbeelding

Wel alles met toetsenbordjes steeds dus. Volgens mij vergeet ik er nog...
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

Ik ben een slechte voor de consumptie maatschappij vrees ik ;)

Zakelijk na de CM-DX1000 jaren een

Afbeelding

Nokia 3310 gebruikt

En nu al weer jaren een
Afbeelding

Sonim XP1

Privé een

Afbeelding

Siemens A65 (wat een kl*te ding)

Daarna een gebruikte
Afbeelding

Nokia 1101 (niet stuk te krijgen)

En nu al weer jaren een

Afbeelding

Sonim XP2.10 Spirit (Daar kan je, net als met de CM-DX1000 een inbreker mee je huis uit meppen, met als enig verschil dat de Sonim het daarna nog doet, dit in tegenstelling tot de CM-DX1000 en/of de inbreker :mrgreen: )
skaoot

Bericht door skaoot »

Zo even uit mijn hoofd... eerst een Siemens C35, maar dan blauw
Afbeelding

vervolgens via vriendje aan een hippe nokia 7250 gekomen
Afbeelding

toen een Sony Ericsson k750i, fijn ding. Leuk schuifje voor camera om mee te neuroten *open dicht open dicht open dicht*
Afbeelding

enter smartphone tijdperk. Samsung Star. Stom ding. Idee is leuk maar ik had te vaak ruzie met dat ding
Afbeelding

dus toen ik toch in Iphone-land was begin 2010, en mijn Samsung alleen maar meer kuren kreeg, heb ik deze aangeschaft, Iphone 3Gs, en daar ben ik nog steeds zeer tevreden mee.
Afbeelding
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
dbj

Bericht door dbj »

dwangbuisjongen schreef:Leuk al die apps...
Maar als je de naam inklopt, dan krijg je een ellenlange lijst :nopompom:
Euhm.. welke bedoelde men nou :?:
De juiste pas deze avond op mijn foontje gezet.
En na installatie herkent ie gelijk al een naam die in mijn contactenlijst staat :shock:
Die ook nog online zou zijn, nou dat werkt al beter dan dat stomme twitter :yes:

Oh ja, Teletext heb ik er ook bij nu :static:
jaja, het heeft tijd nodig maar ik begin het nu een klein beetje te snappen.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ik begon een heel aantal jaren geleden met de Siemens C45:
Afbeelding
Dat was mijn groep 8/brugklas-telefoon, en je kon er een heel leuk spelletje op spelen waar je dozen moest verplaatsen!

Toen die sneuvelde (één keer laten vallen en het interne beeldscherm was kaduuk), kocht ik de opvolger van de Nokia 3310, de Nokia 3410:
Afbeelding

Na een aantal jaar was ik die wel zat, en kocht ik de Nokia 3100:
Afbeelding

Toen ik die zat was, en voor 't eerst een abonnement nam, kreeg ik de Sony Ericsson K750i, een leuk telefoontje met (inderdaad skaoot) een schuifklepje voor de camera, waar ik véél mee speelde:
Afbeelding

Toen die kapot ging (wilde niet meer opladen), heb ik een tijdje Romanticides oude Samsung e900 gebruikt:
Afbeelding

Daarna was het tijd voor een nieuw abonnement en een nieuwe Samsung Soul:
Afbeelding
Ik gebruikte 'm, ondanks dat 't nog geen smartphone was, al heel veel om te internetten.

Na de Samsung Soul was 't dus echt tijd voor m'n eerste smartphone en mijn huidige telefoon, de HTC Legend:
Afbeelding

Leuk om daar 'ns naar terug te kijken!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

ik heb mijn samsung smartphone nu een paar weken maar het valt mij op dat ik soms niet eens een dag doorkom op de accu. En dan doe ik niet eens wat bijzonders. Enig idee waar dit aan kan liggen en, nog belangrijker, wat ik er aan kan doen?
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Oeh, dit weet ik! :D Zarath heeft een app die de batterij spaart, Chell heeft een extra batterij. Meer details weet ik helaas niet, maar die kunnen andere mensen misschien aanvullen. :)
perman

Bericht door perman »

Bluetooth, Wifi en GPS uitzetten (in ieder geval als je het niet gebruikt). Even stevig met de bezem door de widgets en de overbodige eraf gooien, met name diegene die altijd in beeld staan. Af en toe eens met een taskmanager kijken wat voor overbodige software er draait en dat killen en/of eraf gooien.
.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Je schermhelderheid naar beneden bijstellen. Datagebruikende apps uitschakelen (zoals e-buddy). Als je eens wat extra lang met je accu moet doen: alleen 2G netwerken gebruiken en je synchronisatie uitzetten.

Ik ben trouwens best onder de indruk van de accuduur van mijn toestel.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
kitten

Bericht door kitten »

Ik heb op whatsapp een slowchat met nog 7 dames. Een groepsgesprek dus. Hartstikke gezellig, maar niet erg handig. Ik verwissel nu 2x per dag de batterij! :shock:
Plaats reactie