beginners workshops

Gesloten
Guilty

beginners workshops

Bericht door Guilty »

Wat jammer dat zo'n beginnersbijeenkomst zo de nadruk legt op dingen als suspension, het naar beneden krijgen van opgetakelde mensen en niche-dingen als gorean houdingen. Ik denk echt dat er een flinke behoefte is aan dit soort bijeenkomsten (zeker omdat de VSSM dit al jaren laat liggen), en ik vind het tof dat de Hoeve dit wel oppikt, maar ik vraag me dan toch af waarom ze als ze een uurtje hebben niet gewoon investeren in mensen hands-on een paar dingen leren waar ze thuis mee verder kunnen knopen in plaats van een showtje. Minder spectaculair om te zien - en voor workshopper om te doen - maar wel een stuk nuttiger. Als ik dit zo hoor heb ik over de workshops in het boshuisje een beter gevoel.
Ravelijne

Re: Hoeveverslag (30 juli 2011)

Bericht door Ravelijne »

@Guilty Eens dat het wat niet de meest voor de hand liggende onderwerpen zijn voor een echte beginners workshop, maar die in het Boshuisje zijn ook niet op beginners gericht. Fireplay en Violet Wand zijn ook meer BDSM 102.
Guilty

Bericht door Guilty »

Ravelijne schreef:@Guilty Eens dat het wat niet de meest voor de hand liggende onderwerpen zijn voor een echte beginners workshop, maar die in het Boshuisje zijn ook niet op beginners gericht. Fireplay en Violet Wand zijn ook meer BDSM 102.
Mjah, fireplay inderdaad zeker. Violet wand is volgens mij niet zo gevaarlijk en zou een beginner best iets mee kunnen, en Han geeft daar goede uitleg over. Violet Wand is volgens mij vooral erg duur. Maar inderdaad, daardoor ook niet het meest voor de hand liggende onderwerp.

Eigenlijk raar, dat dit soort bijeenkomsten zo weinig aandacht besteden aan echt 101 onderwerpen. Kennelijk moet alles gelijk spectaculair zijn.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Mja, niet alleen dat. Met 'plezier met knijpers' vul je niet een uurtje, want in twintig minuten ben je wel door de theorie heen. Het is hartstikke tof en veelzijdig speelgoed, maar er is niet zoveel over te vertellen en aan te laten zien. Bovendien kun je dat van heel veel mensen leren, en dat gebeurt op meetings ook tussen neus en lippen door. Voor de wat exotischer spelvormen moet je meer specifieke kennis hebben, dus dan is er ook vraag naar workshops.

Ik vind trouwens 'Aan De Slag Met BDSM' van Hans en Karin bij Laced Up een aanrader. Dat is echt beginners info met aandacht voor emoties en ideeën over BDSM, maar ook met een praktische insteek en zo min mogelijk 'gekleurd' door de voorkeuren van de instructeurs. Echt tof. Ik zou willen dat ze het zouden bundelen in een boekje of op zouden nemen voor http://www.kinkacadamy.com" onclick="window.open(this.href);return false; of zo. Ik kan 'm iedereen aanraden. :)
Guilty

Bericht door Guilty »

Op zich een leuke site, maar volgens mij moet ik daar lid worden voor ik kan zien wie de instructeurs zijn bij veel video's en in zijn algemeenheid ken ik de namen die ik er wel kan zien niet. En ik hou er niet van om te betalen voor iets waarvan ik de kwaliteit niet kan inschatten. Persoonlijk zou ik voorlichtingsmateriaal dus niet daar gaan aanbieden. Sowieso ben ik er eigenlijk voorstander van om 101 level materiaal gratis (en het liefst onder een creative commons license) beschikbaar te stellen.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Rechtsboven kun je alle instructeurs op kinkacadamy zien. Graydancer, Lee Harrington en Madison Young ken je toch wel? Het is ook niet bedoeld als 'hall of fame', of zo (gelukkig). Er staan zowel gratis als niet gratis filmpjes op. Ik ben ook helemaal voor gratis & CC licensed materiaal, maar wat mij betreft hoef niet alle 101 materiaal altijd gratis te zijn. Dat zijn 'live' workshops meestal ook niet en de makers hebben ook zo hun kosten.

Anyway, wat ik nog niet gezegd had: Leuk verslag, Wever! :)
Guilty

Bericht door Guilty »

Ravelijne schreef:Rechtsboven kun je alle instructeurs op kinkacadamy zien. Graydancer, Lee Harrington en Madison Young ken je toch wel? Het is ook niet bedoeld als 'hall of fame', of zo (gelukkig).
Ah, gevonden. Nee, het gaat niet om een hall of fame, maar ik vind wel dat je de kwaliteit moet kunnen inschatten van een commercieel product, en daar heb ik toch wat namen voor nodig. En bij al die video's zag ik niks staan.
wat mij betreft hoef niet alle 101 materiaal altijd gratis te zijn
Niet iedereen hoeft zijn materiaal zomaar gratis te maken, maar het zou wel goed zijn als er voor alle onderwerpen een gratis 101 stuk beschikbaar zou zijn van enige kwaliteit. Natuurlijk hebben de makers kosten, maar marketingtechnisch kan het ook heel goed uitpakken (mensen die enthousiast zijn over je gratis 101 materiaal boeken misschien weer eerder een workshop tenslotte). Eerlijk gezegd heb ik op onze workshops ook liever mensen die MIJN gratis materiaal al eens bestudeerd hebben dan mensen die hun 101 bondagekennis van andere gratis crappy websites hebben. Maakt mijn workshop efficienter en leuker. Ik heb ook niet het idee dat gratis materiaal publiceren ons veel klanten kost.
eireann
Site Admin

Re: beginners workshops

Bericht door eireann »

Dit topic is afgesplits vanwever's hoeve-verslag

Ik heb geen idee hoe de groene smiley aan de zijkant is gekomen...
**Self Rescuing Princess**
Gesloten