Yay! Ik heb me ingeschreven voor de cursus Basiskennis Boekhouden (BKB) bij het LOI

.
Destijds bij het starten van mijn eigen bedrijfje één seminar gevolgd over administratie/belastingen, en vervolgens nog eentje over importeren, allebei bij het KVK. En op basis daarvan een eigen administratie opgezet, volgens mij wel volgens alle officiële eisen, maar, noujah... niet "op de standaard manier", en dus waarschijnlijk ook niet op de meest slimme manier

. Volgens mij gaat een belastinginspecteur mijn administratie niet snappen zonder mij erbij om het uit te leggen

, en daz nooit een goede manier om goodwill te kweken bij een eventuele controle, een schimmige administratie die niet te volgen is. Kom je als je net begint en nauwelijks winst maakt nog wel mee weg, maar inmiddels ben ik 2 jaar bezig..
Dus hopelijk kan ik na deze cursus iets opzetten dat iets meer standaard is.

En een boekhoudprogramma gebruiken, dat zou ook errug fijn zijn! In mijn huidige administratie moet ik veel stappen met de hand doen en daz prima als je 10 klanten per maand hebt, maar ik heb er nu eigenlijk teveel om van alles telkens te moeten copy pasten naar inkoopboek, verkoopboek, handmatig de voorraad aanpassen, etc. En als ik een foutje heb gemaakt en onderaan erachter kom dat mijn totaalbedragen niet kloppen, dán in een hele lijst van transacties een typ-fout opzoeken. Hell, wat dát voor een tijd kost soms!!!! Kan soms een uur bezig zijn met zoeken waar ik die ene komma ben vergeten

Hoop zo dat het boekhoudprogramma wat ik meegeleverd krijg geschikt gaat zijn voor mij eigen webshop, zou zó veel tijd kunnen schelen!!
En misschien als het bevalt ga ik na deze cursus wel de vervolgcursussen doen, dan kan ik binnen anderhalf jaar een papiertje halen waarmee ik ook officieel administraties van andere kleine- en middelgrote bedrijven mag doen. Ook altijd handig..

Maargoed, niet op de zaken vooruit lopen, eerst deze cursus.