Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
- juffie
- Site Admin
- Daantje
- Contacteer:
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Ik verkoop mooie stevige gehaktmolens.juffie schreef:Oh echt, die familie van jou...

Toch wel leuk te horen dat vaste klanten je herkennen en waarderen. Vandaag ook weer iemand. "Je was toch weg? Maar je bent weer terug? Dát is goed voor de winkel!" Waarom kunnen ze dat soort dingen nu niet zeggen als baasmans erbij is.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- skaoot
@Anne: heb nog niet echt verder gekeken. Misschien een open sollicitatie in elkaar gaan draaien.
Kreeg uitnodiging van mn master begeleider, voor zijn leerstoel aanvaarding. Misschien goed netwerkmoment. Moet ik wel halve dag vrij nemen...
Kreeg uitnodiging van mn master begeleider, voor zijn leerstoel aanvaarding. Misschien goed netwerkmoment. Moet ik wel halve dag vrij nemen...
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Doen skaoot, doen!!
Oh en fixertje, dat is wel echt een fijne opmerking hoor. Zelfs zonder je baas in de buurt!
@colet: jij hebt gewoon een rare familie!!
Oh en fixertje, dat is wel echt een fijne opmerking hoor. Zelfs zonder je baas in de buurt!
@colet: jij hebt gewoon een rare familie!!
- kitten
Ik lees twee dingen. Je wil je familie overtuigen dat het allemaal zo simpel niet is, maar ook dit:
Maar tegelijkertijd hou ik er ernstig rekening mee dat ze me net zo hard weer wegsturen. Tieners zijn goedkoper. Die kunnen het ook.
Naja, ik waag het er gewoon op! Nee heb je, ja kun je krijgen!
Dat staat geheel en al los van jouw familie. Daar moet je je echt niks van aantrekken!
Kortom, je *wil* graag een andere baan aannemen? Ik ook hoor. Ik ga het erop wagen, morgen eens naar wat uitzendburo's. Als het tijdelijk is, weekje hier weekje daar, dan is het sowieso geen bedreiging voor mijn WW uitkering en geen papieren rompslomp, beloofde het UWV mij vandaag. Ik hoef enkel door te geven wat ik verdiend heb en dat houden ze dan in. Beetje vrijwilligerswerk zelfs, nu ik het zo opschrijf. Maar hey, je komt er eens uit he? En goed voor op je CV en zo.colet schreef:...
maar .... Ik krijg steeds met meer dingen het idee gewoon nergens meer over te praten met anderen.
Maar tegelijkertijd hou ik er ernstig rekening mee dat ze me net zo hard weer wegsturen. Tieners zijn goedkoper. Die kunnen het ook.

Dat staat geheel en al los van jouw familie. Daar moet je je echt niks van aantrekken!
Die opmerking van mij was een moment van grote Ergernis met een hoofdletter, om meer dan alleen mijn werk. 

kitten schreef:Ik lees twee dingen. Je wil je familie overtuigen dat het allemaal zo simpel niet is, maar ook dit:Kortom, je *wil* graag een andere baan aannemen? Ik ook hoor. Ik ga het erop wagen, morgen eens naar wat uitzendburo's. Als het tijdelijk is, weekje hier weekje daar, dan is het sowieso geen bedreiging voor mijn WW uitkering en geen papieren rompslomp, beloofde het UWV mij vandaag. Ik hoef enkel door te geven wat ik verdiend heb en dat houden ze dan in. Beetje vrijwilligerswerk zelfs, nu ik het zo opschrijf. Maar hey, je komt er eens uit he? En goed voor op je CV en zo.colet schreef:...
maar .... Ik krijg steeds met meer dingen het idee gewoon nergens meer over te praten met anderen.
Kitten, weet je zeker dat je met variabele inkomsten geen gedonder krijgt met WW uitkering?
Voor mensen met een bijstandsuitkering word het afgeraden om via een uitzendburo te gaan werken ( uitzendburo's doen zelfs moeiijk als ze weten dat je een bijstandsuitkering hebt) omdat ze dan teveel gezeik krijgen met de uitkerende instantie.
Het is voor dit soort logge instanties blijkbaar heel erg moeilijk om variabele inkomsten te verwerken, met het risico dat je uiteindelijk zonder geld zit.
Het hebben van een uitkering lijkt steed smeer een soort "val" te worden ,waar je nog maar moeilijk uit komt.
Ik heb geregeld gewerkt naast mijn WW-uitkering en dat leverde geen problemen op. Wel goed bijhouden wat je aan het UWV doorgeeft, want ze maken daar wel eens een foutje.
Dan is er een groot verschil tussen de WW en de WWB ( bijstandsuitkering). De gemeentelijke sociale diensten kunnen de flexwerkers niet aan, administratief gezien. Te vaak word je uitkering onrechtmatig geblokkeerd en kom je gigantisch in de problemen als je tijdelijk uitzendwerk doet.
Er zijn zelf uitzendburos die geen mensen uit de WWB in hun bestand meer aan willen nemen, vanwege de choatische finaciele en administratieve rompslomp die het met zich mee brengt. Lekker contra-productief dus!
Vreemd dat het UWV dit wel kan stroomlijnen en de WWB niet.
Er zijn zelf uitzendburos die geen mensen uit de WWB in hun bestand meer aan willen nemen, vanwege de choatische finaciele en administratieve rompslomp die het met zich mee brengt. Lekker contra-productief dus!
Vreemd dat het UWV dit wel kan stroomlijnen en de WWB niet.
ja, daar heb ik me ook al over verbaasd toen ik van de WW naar de WWB ging. Toen moest ik opeens weer papieren maandelijkse verklaringen gaan inleverne terwijl dit bij het UWV niet meer hoefde, behalve als je inkomsten had gehad en dan kon het digitaal
- kitten
Ik denk dat het ook totaal anders is. De hoogte van mijn WW is afhankelijk van mijn laatstverdiende salaris, niet van mijn levensbehoefte. Kinderalimentatie wordt er ook niet vanaf gehaald, zoals bij WWB.
- eireann
- Site Admin
Met een sluitingsdatum van 5 maart wordt het vandaag tijd om even na te bellen.
**Self Rescuing Princess**
- eireann
- Site Admin
En toen ik de telefoon pakte om na te bellen zat de afwijzing in de mailbox.
Heel uitgebreide afwijzing, maar wel aan een groep mensen gericht. Het was een heel verhaal over de vreselijk creatieve cv's die ze hadden binnen gekregen. Uit de functieomschrijving zelf had ik die noodzaak tot creativiteit niet gehaald, en als dat in de functie noodzakelijk is is het niet vervelend dat ik hem niet heb gekregen.
Heel uitgebreide afwijzing, maar wel aan een groep mensen gericht. Het was een heel verhaal over de vreselijk creatieve cv's die ze hadden binnen gekregen. Uit de functieomschrijving zelf had ik die noodzaak tot creativiteit niet gehaald, en als dat in de functie noodzakelijk is is het niet vervelend dat ik hem niet heb gekregen.
**Self Rescuing Princess**
- kitten
Toch balen... 
Ik heb woensdag een sollicitatiegesprek. Basic functie, niet te ver weg, salaris is ok, weinig bijzonder. Maar parttime was bespreekbaar dus als ze akkoord gaan met 24 uur per week en het salaris dat ik had, dan ga ik hem wel nemen.

Ik heb woensdag een sollicitatiegesprek. Basic functie, niet te ver weg, salaris is ok, weinig bijzonder. Maar parttime was bespreekbaar dus als ze akkoord gaan met 24 uur per week en het salaris dat ik had, dan ga ik hem wel nemen.
- skaoot
Beoordelingsgesprek ging goed. Al blijft bij mij vooral hangen dat ik meer aan de studie moet. Ik doe het goed maar die basis moet er komen. Mag er nog Prince2 bij gaan doen ook. Voor juni twee certificaten halen, eitje toch?
Maar ik doe het goed, en krijg nu klein beetje meer per maand. En mogelijk over drie maanden meer meer.
Eerst weekend maar.
Maar ik doe het goed, en krijg nu klein beetje meer per maand. En mogelijk over drie maanden meer meer.
Eerst weekend maar.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)