Om zelf maar eens te beginnen: Voor mij kúnnen kink-gerelateerde handelingen seksueel zijn. Maar ook heel erg platonisch. Gezien de te verwachte effecten van medicatie zal het steeds meer naar dat laatste verschuiven, vermoed ik zo. Daarnaast, ik schurk toch al tegen a-seksueel aan. De kick voor mij ligt meer in het ondergaan van... Bijvoorbeeld de endorfinerush van pijn (dit komt in de buurt van het gevoel na een orgasme). Het lekker weg kunnen zakken in mijzelf (moeilijk om te omschrijven) als er paar nagels over mijn huid gaan. De heftige emoties van vernedering. Of de spanning van niet weten wat er gaat gebeuren als je bent geblinddoekt of vastgebonden (of allebei).
Ik weet dat voor anderen het anders ligt. Voor sommigen is kink juist wel altijd iets seksueels. Iets wat ze niet doen met een ander dan hun vaste partner. Of ze doen, en dat komt naar mijn idee vaak voor, wel kink-dingen met een gelegenheidspartner maar dan enkel niet-seksuele. Er kan dan een "onderbroek aan" regel zijn. Eén (of twee of drie) zo'n flimsig laagje stof doet niet veel om impact te dempen, dat kan ik alvast wel vertellen.