SM is toch altíjd seksueel?

Gesloten
Daantje
Contacteer:

SM is toch altíjd seksueel?

Bericht door Daantje »

Namens een bekende van mij, met interesse doe ik dit even vragen. Ze leest al een beetje mee maar dorstte nog niet om zelf een accountje aan te maken en dit te vragen. Ze heeft het idee dat bdsm altijd seksueel is of om seks draait en feestjes min of meer één grote seks- en pijnorgie zijn. Ik probeer haar een beetje bij te brengen dat het niet helemaal zo is. Dat we vóór het meppen en neuken ook eerst nog een drankje doen aan de bar. :clown: Het zou leuk zijn als meerderen zo eens hun visie en beleving willen delen. Dat we weer een vanilla kunnen verlichten (en wellicht over kunnen halen naar de Dark Side :devilish:)

Om zelf maar eens te beginnen: Voor mij kúnnen kink-gerelateerde handelingen seksueel zijn. Maar ook heel erg platonisch. Gezien de te verwachte effecten van medicatie zal het steeds meer naar dat laatste verschuiven, vermoed ik zo. Daarnaast, ik schurk toch al tegen a-seksueel aan. De kick voor mij ligt meer in het ondergaan van... Bijvoorbeeld de endorfinerush van pijn (dit komt in de buurt van het gevoel na een orgasme). Het lekker weg kunnen zakken in mijzelf (moeilijk om te omschrijven) als er paar nagels over mijn huid gaan. De heftige emoties van vernedering. Of de spanning van niet weten wat er gaat gebeuren als je bent geblinddoekt of vastgebonden (of allebei).

Ik weet dat voor anderen het anders ligt. Voor sommigen is kink juist wel altijd iets seksueels. Iets wat ze niet doen met een ander dan hun vaste partner. Of ze doen, en dat komt naar mijn idee vaak voor, wel kink-dingen met een gelegenheidspartner maar dan enkel niet-seksuele. Er kan dan een "onderbroek aan" regel zijn. Eén (of twee of drie) zo'n flimsig laagje stof doet niet veel om impact te dempen, dat kan ik alvast wel vertellen. ;)
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
tessie
Contacteer:

Re: SM is toch altíjd seksueel?

Bericht door tessie »

Op feestjes zie ik juist vrijwel nooit echt seksuele dingen. Zelf spelen wij op een feestje meestal ook niet seksueel (er zijn wel uitzonderingen hoor ;) ).
Ik vind het ook beide leuk, met of zonder seks. Ik heb idd ook best platonisch met mensen gespeeld, dan gaat het puur om het sm'en, net wat jij zegt, het ondergaan, en voor mij ook de pijn, het subben.
En met seks kan ik ook erg van genieten, gedwongen worden om te pijpen, of dat ie me steeds maar weer laat klaarkomen terwijl ik denk dat ik echt niet meer kan, dat soort dingen.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

+1 op tessie.
MILF :grin_ani:
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Voor mij hangt het wel altijd samen. Daarom niet zozeer echt seks hebben, maar dan toch met lust. Als we enkel spelen zonder lust of seksueel, dan kan ik ook veel minder hebben. Ik ben helemaal geen masochiste, ik haal mijn kick ook niet uit dienstbaar zijn. Ik onderga die dingen wel omdat ik van de ander hou en net omdat het 'moet'. Dat is het toffe eraan dat 'moeten'. In combinatie met lust of seks kan ik beter de pijnprikkels als genot ervaren. Enige uitzondering is bondage: van bondage geniet ik ook platonisch.
kitten

Bericht door kitten »

fixertje schreef:Ze heeft het idee dat bdsm altijd seksueel is of om seks draait en feestjes min of meer één grote seks- en pijnorgie zijn.
Nee. Feitelijk zijn wij als scene erg braaf. Het is redelijk not done om zomaar aan iemand anders te komen. Meestal wordt SM alleen beleeft met de eigen partner, zelfs als het op een speelfeest is en zelfs als dat speelfeest in een bordeel of parenclub gehouden wordt. Van orgiën is zéker geen sprake. Het is geen strak monogame bende hoor, maar spelen met een ander dan je partner gebeurt zelden spontaan met een vreemde. Als het gebeurt, dan zijn het vaak van tevoren al besproken situaties en/of is er sprake van een vriendschap waarbinnen dat kan. Er wordt amper gedronken en geen drugs gebruikt, ook dat is best kenmerkend voor onze scene en iets wat buitenstaanders nogal eens verbaast. Vandaag was er de lentemeet, dat was een gewone picknick in het park, waar ik zelfs mijn kinderen mee naartoe neem, omdat er toch geen gekke dingen gebeuren. Uiteindelijk zijn wel best normale mensen. :)

Ik sprak vanmiddag nog een nieuw gezicht, die zei dat ze lang had gedacht dat ze niet in "ons wereldje" hoorde. Immers, zij was veel normaler, liep niet in latex pakjes enzo. Bleken wij toch ook doodnormaal! :shock: :lol:
Wever

Bericht door Wever »

Voor mij is BDSM iets dat altijd minstens zodanig intiem is dat het tegen het sensuele leunt (zelfs als bij iets simpels als een workshop bondage in een grote groep).

Doorgaans is een echt spel me wel echt iets seksueels...maar dan weer lang niet in de traditionele zin.
Misschien duidelijker gezegd: als je definitie van "seksueel" erotisch bloot en/of penetratie inhoudt...dan is BDSM maar zelden seksueel voor mij.
Crownless

Bericht door Crownless »

Voor mij heeft sm een behoorlijke erotische lading. Ik word er geil van, easy as that. Uit zich dat in overduidelijke door-de-vanille-erkende seksuele handelingen? Op feestjes vaak niet. Thuis wel. Want voor mij is bdsm seks, en de geilheid die ik daarmee opbouw ontlaad ik graag in een orgasme of woeste neukpartij, of ik nou dominant of sub ben.

Kan ik het met iedereen? Nee. Wil ik het met iedereen? Nee. Kan het platonisch? Ja, maar dan vind ik er 9 van de 10 keer weinig aan.

Maar op feestjes... Tja. Ligt aan het feestje. Op de Showboat zie je vaak (oraal) seksende mensen. Maar een krioelende orgiebende? Bah, nee. Daar wordt mijn zweep ook meteen zo schmutzig van ;)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Voor mij hangt seks en SM helemaal niet zo samen. Misschien komt het omdat het voor mij ook zulke gescheiden werelden zijn. Seks heb ik met mijn vriend, SM met anderen. Ik wordt ook niet geil van SM. Het is voor mij een ander gevoel, ik wil het liefst huilen en 'wegzakken'. Maar misschien zou dat anders zijn als ik een D/s+vanille relatie zou hebben.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

als ik koffie inschenk voor mijn Mr, het voor die tijd eerst roer, zodat hij geen last heeft van het lepeltje, heeft dat niets met seks te maken, maar alles met bdsm
als ik de boodschappen voor hem draag als we van de supermarkt naar de auto loop. heeft dat niks met seks te maken, maar alles met bdsm

seks zonder bdsm is echter een zeldzaamheid
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
gerrie

Bericht door gerrie »

De BDSM tussen Lars en zijn Mrs. is niet seksueel.

Voor hem zijn het twee werelden
larsje

Bericht door larsje »

2 werelden,

mijn Meesteres, bij haar ben ik Maso
dus alleen pijn............. :static: :static: :static: :static: :static:

bij MIJN MEISSIE

more LOVE :oops: :zuipen: :oops: :P :lol: :mrgreen:
Cera

Bericht door Cera »

BDSM is voor mij altijd seksueel en seks is in mijn huidige relatie is ook bijna altijd gekoppeld aan BDSM. Ik word geil van BDSM en subbig of juist dominant van seks.
Arno

Bericht door Arno »

Hoi

BDSM kan heel goed zonder seks of seks-handelingen. Ik heb diverse keren gespeeld zonder seks, het kan natuurlijk wel en heeft ook mijn voorkeur maar het kan dus goed zonder.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Bij mijn subje wel, bij mijn Domina niet.
Geniet van de positieve momenten.
Boefje

Bericht door Boefje »

fixertje schreef:Namens een bekende van mij, met interesse doe ik dit even vragen. Ze leest al een beetje mee maar dorstte nog niet om zelf een accountje aan te maken en dit te vragen. Ze heeft het idee dat bdsm altijd seksueel is of om seks draait en feestjes min of meer één grote seks- en pijnorgie zijn.
Nou, vanuit een vanille kan ik me dat beeld wel voorstellen. Er mag dan op een feest minder gesekst worden dan lijkt, er lopen wel veel schaars geklede mensen rond. Oké, in een sauna is iedereen bloot, maar daar zijn intimiteiten niet gewenst/toegestaan. Terwijl op een sm-feest dat wel duidelijk aanwezig is. Als je gewend bent met je vrienden hooguit over seks te praten, is er best een verschil.
Gesloten