De wondere wereld der mobiele techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
juffie
Site Admin

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door juffie »

Mijn telefoon is gek geworden, ik heb hem opnieuw opgestart vanavond en nu ineens gaat ie allemaal antieke smsjes bezorgen die (blijkbaar??) nog ergens rondzweefden.

Ik bedoel, een sms over de huishoudbeurs is niet echt actueel heh?
MILF :grin_ani:
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

BTW, moet ineens aan midi denken, die kreeg toch ook ineens smsjes die helemaal niet verstuurd konden zijn op dat moment?

Waar zou dat door komen?
MILF :grin_ani:
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

Crap, mijn iPhone-kabeltje is dood aan het gaan. Goed, het is al een poosje bezig met uit elkaar vallen, maar zolang het nog werkte, prima. Nu werkt het dus niet echt meer. Of nog maar een beetje, als ik het kabeltje op bepaalde manier vasthoud enzo.
Ja, past goed bij mijn zeer-langzame-dood-stervende iPhone zelf, hoewel dat vooral (softwarematige?) vastlopers zijn. Qua fysiek lijkt ie niet kapot te krijgen, al krijgt ie wat hulp van een degelijke beschermhoes. Zo heeft dit oudje al meerdere keren een paar stuitercrashes overleefd, zoals uit broekzak/jaszak/hand vallen als ik door Den Haag scheur op mijn fiets.

Afweging: goedkoop kabeltje kopen of toch maar eens geld sammeln voor een nieuwe iPhone..

*gaat maar eens speuren naar hoe momenteel de abo's her en der in elkaar steken*
kitten

Bericht door kitten »

Voor cheap-ass kabeltjes en dergelijke meuk: dealextreme.com. :)
Crownless

Bericht door Crownless »

Precies! De kabeltjes bij de iPhone zijn ook niet heel stevig. Ook al heb ik nu een nieuwe iPhone, ik heb al twee kabeltjes versleten. Bij mij gaan ze stuk bij de aanhechting van het stekkertje dat in de iphone gaat. Ook die namaak van deal extreme, en die was gewoon steviger.

Misschien kun je de iPhone eens helemaal resteren naar factory settings, en kijken of je de laatste software update erop hebt. Misschien wordt ie dan weer sneller. Wel eerst alles backuppen!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

Mijn kabeltje ging ook al vrij snel kapot bij de aanhechtingen aan beide kanten (dus naar iPhone & naar usb). Maar niet zodanig dat het niet meer werkte. Stukje duct tape erom en dan kon het wel weer even. Nu is het dus wel zodanig dat ook de kabel zelf beschadigd is, en dan doet hij het dus niet meer zo goed. Overigens is dit nog steeds originele kabeltje, dus zo'n ruime 3 jaar oud :).

Wat betreft de iPhone zelf: ik heb hem al meermaals hersteld in iTunes, waarna ik de backup er weer op zette. Qua snelheid maakt het niet veel uit. De meeste recente software voor mijn iPhone is iOS 4.2.1 en die heb ik ook. Punt is alleen dat iOS 4 eigenlijk net wat zwaar is, net als de huidige apps die toch meer ontwikkeld zijn voor iPhone 4 enzo. Heel aantal apps werken ook niet (meer), omdat ze minstens een iPhone 3GS of iOS 4.3 of 5 eisen.

Gister overigens op de site van T-mobile, mijn huidige provider, zitten zoeken. Maar de website is behoorlijk onduidelijk. De ene keer staat er een snelheid vermeld van 7,2 Mbps, andere keer 14,4 Mbps bij hetzelfde type abonnement.
De prijzen die je moet bijbetalen zijn ook onduidelijk. Is het nou €99,95, €69,95, €49,95 of €29,95 voor een 16 Gb 4S bij een i200 abo?
Ik denk dat het zo zit:
- Bij nieuwe klanten is het €99,95. Pak je er een "Onbeperkt Internet Voordeelbundel" bij, wordt het €69,95. Die bundel is dan de eerste 24 maanden gratis en wordt het ook niet meegerekend in het maandbedrag in het besteloverzicht. Oké, op zich wel duidelijk.
- Bij bestaande klant die verlengen is het €49,95. Met die bundel erbij €29,95. Maar hier wordt het wazig: in eerste instantie wordt er melding gemaakt dat die bundel gratis is, maar onduidelijk voor hoe lang. In het besteloverzicht worden die kosten gewoon meegerekend in het maandbedrag en is die "actie"-melding ineens verdwenen.

Ja, echt duidelijk zo. Ik was gister braaf op papier alles aan het noteren om het door te rekenen, maar na 2 keer ontdekken dat de prijzen die ik opgeschreven had niet kloppen, was ik het wel weer zat.

Naar wat ik zelf heb "gemeten", kom ik niet boven het datalimiet uit (1500 Mb bij i200), dus heb ik die bundel ook niet nodig. Mja, als hij gratis is gedurende de hele looptijd van mijn abo (24 mnd) en zorgt dat ik minder hoef bij te betalen, dan neem ik het er wel bij, ja.

Oh, en dan het gedoe: ben ik nou wel of niet ingelogd? Hee, rechts en boven in het scherm staat van wel, maar als ik klik op "My T-Mobile, moet ik alsnog inloggen. Hm, en dan krijg ik de melding dat het inloggen is mislukt. Goeie site, man!
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Je kunt natuurlijk ook voor een niet-iPhone gaan, bespaart vaak ook al geld. ;) And well, als je er dan hetzelfde bedrag aan uitgeeft, krijg je er betere specs voor terug!

*stapt van stokpaardje af*
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

Ware het niet dat dat totaal niet mijn punt was. Grote kans dat als ik een andere telefoon selecteer, die acties en prijzen even wazig worden aangegeven. Momenteel ben ik alleen even niet in de gelegenheid om dit te testen, maar die acties zijn niet iPhone-gebonden ofzo.
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

Ik heb zojuist een telefoon besteld bij gsmtopdeal.nl Waren wel wat oudere modellen, maar krijg wel de hele looptijd behoorlijke korting op mijn abonnenment. Ik krijg een samsung galaxy s plus white, met 325 belminuten, 100 smsjes en onbeperkt internet voor 24,95 per maand dat is dan ruim 50% korting voor 24 maanden (looptijd 24 maanden).
Dus wel erg blij mee, maar dat is ook omdat ik niet zo'n hele hoge eisen aan een toestel stel, heb nu zo'n oud ding dat alles al verbetering is :)
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Ben benieuwd hoe ver de techniek is. Want ik heb ook de samsung galaxy s plus. En dat vind ik een zeer modern luxe toestel met zeer veel mogelijkheden.
Geniet van de positieve momenten.
vode

Bericht door vode »

Mijn HTC is naar de klote, de onderste touchscreen knoppen doen het niet :( (home, menu, terug, zoeken)

Alles al geprobeerd, dus dat word reparatie. Iemand een idee hoeveel een leentelefoon van the phone house kost qua borg?
felicia

Bericht door felicia »

50 tot 100 euro, afhankelijk van het type toestel.

Als ze moeilijk doen met garantie ofzo, ik heb ook erg goede ervaringen met het opsturen naar HTC zelf, ben je m alleen wel kwijt en krijg je geen vervangend toestel.

Succes!
vode

Bericht door vode »

Had je hem eerst via de winkel opgestuurd en gaven ze geen reparatie onder garantie? En heb je hem toen naar HTC zelf opgestuurd? Hoelang ben je hem kwijt daar dan?
felicia

Bericht door felicia »

Bij mij was het zo dat mijn toetsenbord het niet meer deed van mijn Touch Pro 2. Ik ben eigenlijk niet eens langs geweest in de winkel, omdat ik het bonnetje niet meer had. Bij HTC moet je toch wel rekenen op 3 weken kwijt. Het fijne vond ik gewoon de feedback die ze geven, als je klachten hebt gaan ze er goed mee om en toen ik mijn toestel voor de derde keer voor hetzelfde probleem opstuurde, hebben ze mijn toestel uit zichzelf om geruild voor een ander toestel. Vooral dat ik om dat laatste niet hoefde te vragen, was voor mij een pluspunt.

De Phone House in mijn dorp vind ik gewoon niet zulke prettige mensen hebben werken. Hier zeiden ze dat je geen leentoestel kon krijgen, terwijl ik een dag later in Rotterdam het tegenovergestelde hoorde. Voor een smartphone betaal je dan volgens mij 100 euro borg. Dat zou voor mij wel weer een punt zijn om het wel via de PH te doen, omdat ik anders een oude Nokia moet gebruiken en drie weken geen gebruik zou kunnen maken van mijn internet-bundel.

Kortom: het is bij mij meer gevoel dan feiten waarop ik baseer dat ik HTC beter vind ;-)
funga{MrPaul}

Bericht door funga{MrPaul} »

zo, even iets delen, wie weet heeft iemand er iets aan.

Tot voor kort dacht ik dat dual sim bij een gsm nog steeds betekende dat je je mobiel moet uit- en aanzetten om van sim / netwerk te verwisselen. Mijn zoon kreeg van haar ex-stiefpa (dat bestaat dus ook al :clown: ) een door hem verkeerd gekocht dual-sim mobieltje (een witte telefoon met toetsen die in het donker roze bleken te zijn, lag hem toch niet zo :panic: ).

Mijn dochter gaat in Belgie naar school (we wonen ook in het grensgebied) en heeft dus een belgische prepaid voor de communicatie met de schoolvriendinnen enz. Voor haar bankzaken heeft ze een NL simkaartje. Beiden in die mobiel gestopt en wat bleek: de twee sims draaien gewoon lekker naast elkaar :static:
Niets uitzetten, niks geen gedoe, gewoon twee bruikbare netwerken in één telefoon.

Dat schepte mogelijkheden....

Overdag wil ze graag immers geregeld een berichtje sturen naar mij of Paul, echter dat gaat nogal ten koste van haar beltegoed (immers met Belgisch nummer naar Nederlands nummer sturen = kassa, kassa).
Voor mezelf een goedkope dual sim telefoon gekocht en me een Belgische prepaid sim-kaart aangeschaft.

Het is even opletten, maar gauw gaat het heel handig:

Dochter in België en ikzelf in Nederland:
* ik stuur haar met de NL sim naar haar NL nummer.
-> normaal tarief voor mij en sms ontvangen in het buitenland is gratis.
* zij stuurt van haar BE sim naar mijn NL nummer een berichtje.
-> normaal tarief voor haar en sms ontvangen in buitenland is gratis.

en dit "gedrag" kunnen we aanpassen volgens het land waar we ons op dat moment bevinden.

Het enige wat zij en ik dus niet mogen doen dat is snel op "antwoorden" duwen :-)

Waarom ik dit hele verhaal hier deel, misschien zijn hier mensen in dezelfde situatie, of met een Belgische of Nederlandse partner en duur oplopende telefoonkosten, enz enz.
Daarom dus :-)

funga
Plaats reactie