Men fruite 2 uien, doet er 150 gram gehakte biefstuk, 2 teentjes knoflook en een half chilipepertje bij (ik had rawit, maar soort en hoeveelheid zijn te variëren naar smaak) en bakt het gehakt rul. Dan 2 of 3 tomaten in blokjes en een eetlepel tomatenpuree erbij, goed husselen en een paar minuutjes zachtjes laten koken. Dit is een goed punt om de oven voor te verwarmen op 180 graden celsius.
Dan snijdt met een rijpe papaja in de lengte door, schept de zaadjes eruit en legt de helften met de open kant naar boven in een ovenschaal. Onderin de schaal gaat ongeveer 2 centimeter heet water, de helften vult men met het gehakt-mengsel. Strooi er parmezaanse kaas over en zet een half uurtje in de oven. Serveer met rijst of wat je maar lekker vindt en geniet!
Om eerlijk te zijn had ik geen idee of het wel lekker zou zijn, het klonk als een wat vreemde combinatie. Ik had het recept gemaakt omdat de papaja op moest en ik alles er wel voor in huis had, maar had geen idee wat ik er van moest verwachten. Bij de eerste hap vielen Zarath en ik bijna in katzwijm van genot! Zarath zei dat het misschien al het lekkerste was wat ik ooit gemaakt had.