De wondere wereld der mobiele techniek
- lunaaa
Re: De wondere wereld der mobiele techniek
Misschien heb je wel een vriendin van mij aan de lijn gehad.
Fijin dat het opgelost is!

-
Vraagje, ik heb een HTC Sensation en ik wil graag een paar contacten overzetten naar een Blackberry 9300. Weet iemand hoe ik dat snel kan doen?
Wat ik zou doen is alle contacten op je simkaart zetten, simkaart even in de blackberry doen, en de contacten dan kopieren naar de blackberry. Wat je ook kan doen, als beide een eigen simkaart hebben, is de contacten van de HTC verzenden via een soort sms naar het nummer van de blackberry (meestal is dat een optie als je het contact aanklikt, bij opties). Echter, niet alle contact-bestands-formaten werken met alle telefoons, en ik weet niet hoe dat tussen HTC en blackberry zit 

-
Dat verzenden had ik inderdaad al via Bluetooth geprobeerd. Werkt helaas niet vanwege het bestandformaat 
Thanks, ik ga het inderdaad doen via de SIM, als dat lukt met die nieuwerwetse contacten...

Thanks, ik ga het inderdaad doen via de SIM, als dat lukt met die nieuwerwetse contacten...
Het lukt vast wel, enige kans is dat namen niet helemaal meekomen, en het soms niet werkt als je meerdere nummers per contact hebt 

-
Het is gelukt! Eerst opgeslagen op SIM, te veel aan contacten verwijderd, overgezet naar BB en contacten op SIM meteen verwijderd.
Dank je!
Dank je!
Ik heb momenteel een Samsung Galaxy Ace maar de laatste tijd ben ik echt niet meer tevreden. Vooral na de laatste fb update heb ik continu geheugenproblemen. Facebook wordt namelijk niet op de sd kaart kaart geinstalleerd maar in het interne geheugen (wat veel te klein is). Wat is jullie advies qua nieuw toestel? Mijn lichte voorkeur gaat toch uit naar een Samsung, maar andere merken wil ik ook overwegen.
Ik zit te denken om gewoon een los toestel aan te schaffen en dan een sim only abbo daarbij te nemen.
Ik zit te denken om gewoon een los toestel aan te schaffen en dan een sim only abbo daarbij te nemen.
- Sabrina
Ik gok even dat je geen high end toestel met ontzettend hippe specs wilt? Dan is de HTC One V zeker een aanrader, die heeft Romanticide al een tijdje en hij is er heel blij mee. Ook prijstechnisch goed te doen, en ik ben zelf ook heel gelukkig met mijn HTC-foontje (en was dat ook met z'n voorganger).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Ik heb een sim only abonnement (gewoon sms en bellen), dat wil ik ook zeker zo houden.
Maar mijn telefoon begint zo langzaam aan wel echt aan vervanging toe te zijn (heb nu een nokia 6300 uit 2008). Ik denk er over om misschien een smartphone te kopen, maar heb niet zo'n groot budget en geen verstand van smartphones.
Welk besturingssysteem is bijvoorbeeld het best?
Hoe werkt de wifi over het algemeen?
Welke telefoons moet je vooral niet kopen?
Maar vooral: Hebben jullie tips voor betaalbare en gebruiksvriendelijke toestellen?
Maar mijn telefoon begint zo langzaam aan wel echt aan vervanging toe te zijn (heb nu een nokia 6300 uit 2008). Ik denk er over om misschien een smartphone te kopen, maar heb niet zo'n groot budget en geen verstand van smartphones.
Welk besturingssysteem is bijvoorbeeld het best?
Hoe werkt de wifi over het algemeen?
Welke telefoons moet je vooral niet kopen?
Maar vooral: Hebben jullie tips voor betaalbare en gebruiksvriendelijke toestellen?
- phedre
- Contacteer:
ik zat ook in die situatie, maar totaal geen verstand ook van de modernere apparaten , dus ik naar de kijkshop, voordelig telefoontje met wifi en zo allemaal, de lg t385 gehaald, kan me dekop niet kosten dacht ik, voor dat kleine beetje dat ik de extra dingen gebruik, maar dan kan ik in ieder geval whatsappen ipv sms-en. Blijkt dat je met dat ding dus niet kunt whatsappen omdat er geen android op zit.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
ik zou zeker op het interne geheugen letten bij aanschaf. Ik heb nu een galaxy ace en hoewel het een prima toestel is, heb ik (zoals boven eerder vermeld) vaak problemen met te weinig geheugen. Vooral als je facebook ook wil draaien op je mobiel wordt het lastig met dit toestel omdat deze app niet op de sd kaart wordt geinstalleerd.
En natuurlijk kan je een iphone kopen, maar die zijn best wel duur. Meeste besturingssytemen/apps werken toch wel onder android, dus daar moet je zeker op letten.
En natuurlijk kan je een iphone kopen, maar die zijn best wel duur. Meeste besturingssytemen/apps werken toch wel onder android, dus daar moet je zeker op letten.
- JerryM
oh leonietje, je expertise wordt gevraagd 

"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- kitten
Als je lef hebt, dx.com. Heeft de broer van Heerscher gedaan en die was er blij mee.
Bedankt allemaal voor de tips.
Ik ben gister even bij wat winkels geweest en twijfel tussen twee toestellen. Samsung Galaxy mini2 en LG optimus L3... maar ik denk dat het eerst genoemde zal gaan worden.
Nogmaals bedankt voor de reacties
Ik ben gister even bij wat winkels geweest en twijfel tussen twee toestellen. Samsung Galaxy mini2 en LG optimus L3... maar ik denk dat het eerst genoemde zal gaan worden.
Nogmaals bedankt voor de reacties
-
Kijk ook eens naar de htc wildfire (android) als simlockvrij toestel die heeft een intern geheugen van 512 mb. En is ook nog wel redelijk betaalbaar. (Ongeveer 130 euro) Een galaxy ace heeft maar 158 mb (als ik het goed onthouden heb) van de andere 2 heb ik de specificaties niet meteen bij de hand maar zijn ook echt instapmodellen waarbij je echt heel goed moet kijken hoeveel intern geheugen ze hebben. Anders zit je echt te klooien met het aantal apps wat je kwijt kan.