Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Sayaatje

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door Sayaatje »

eireann_DB schreef:En bellen om te vragen of ze nu iemand zoeken zonder die ervaring? Kan je naar dat gesprek en je eerdere gesprek verwijzen
Ik wil die brief sowieso sturen, of ze nu iemand zoeken of niet. Het is gewoon een awesome werkplek, waar ik de soft- en hardware al vanuit oudere versies ken en het was superleuk meelopen! Hele fijne mensen overal.
Anyway, mijn probleem is juist dat laatste punt dat je aangeeft hier. Het verwijzen. Hoe doe ik dat netjes?
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Beste ...

Op http://www.ikzoekwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zag ik de vacature staan voor functie x. Bij het lezen van deze vacature werd ik erg enthousiast, vooral omdat ik eerder dit jaar een erg prettig gesprek over deze functie met meneer x heb gevoerd. Met dit schrijven licht ik mijn motivatie toe.

Zoiets, ben moe dus het kan vast leuker/origineler. ;)
faery

Bericht door faery »

:panic: uwOvermorgen een sollicitatie gesprek bij een klein it-bedrijfje bij mij in de buurt voor de functie van assistent project manager. En nu belt m'n detacheerder ook nog dat ze waarschijnlijk een klus voor me hebben. :panic: :static:
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Succes faery!!!
Crownless

Bericht door Crownless »

Oeh, succes morgen!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
faery

Bericht door faery »

Die klus bij de detacheerder werd niks (ik wil best wat reizen, maar als het enkele reis 2 uur is, en dat betekent dat ik 5 dagen in de week om 9uur 's avonds thuis ben... liever niet), maar bij dat kleine IT-bedrijfje ben ik uitgenodigd voor de tweede ronde :static:
kitten

Bericht door kitten »

Gefeliciteerd! En 4 uur reizen op een dag is bizar!
faery

Bericht door faery »

Tsja, voor een klus van 1,5e maand wil ik het best, maar dan geen 40 uur werken. Overigens was het wel een compliment, want hij wilde me heel graag hebben, en dat voelde wel awesome. Ik hoop eigenlijk dat ze snel iets nieuws hebben, want ik werk liever via hen dan bij dat kleine bedrijfje, omdat ik dan meer opleidingsmogelijkheden heb, én ik erg goed binnen het bedrijf pas.
colet

Bericht door colet »

Vier uur reizen is teveel ja!
Wat vinden jullie nog wel redelijk? Het UWV vindt het redelijk als je binnen een uur met OV ter plaatse kunt zijn. Na langere tijd zonder werk gaan ze die tijd uitbreiden heb ik begrepen.
Ik heb nu een vacature voor een baan die met OV twee-en-een-half uur is, biten de marge dus :) Met de auto red ik dat niet binnen de tijd die routenet aangeeft, maar het zal een drie kwartier/uur zijn zonder file.

Ik stuur de brief erst maar weg. Pas bij een uitnodiging moet ik dan echt gaan nadenken.
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Precies, op gesprek komen kan altijd! En voor mij zou het ook verschil maken of ik iedere dag van 9 tot 5 op kantoor moet zijn of dat ik eerder kan beginnen of af en toe thuis kan werken.

Ik heb vandaag met een HR-adviseur gesproken over de mogelijkheden op het hoofdkantoor in Utrecht. Zij is daar hr-adviseur geweest en kent het dus veel beter. Ik vind het vooral moeilijk om in te schatten welke banen er daar allemaal zijn behalve the obvious. Nu blijkt de interim-manager die wij sinds twee weken hebben in het managementteam particulieren van het hoofdkantoor te hebben gezeten. Ik ga haar dus mailen of we een keer kunnen praten over mogelijkheden daar. Daarnaast ga ik voor de HR-adviseur een motivatiebrief maken, maar dan geschreven op mijn ideale functie in plaats van op een specifieke baan. Zij gaat deze doorsturen naar haar oud-collega's op het hoofdkantoor. Supertoffe ontwikkelingen dus!!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Goed bezig Colet en Lunaaa!

Vandaag een telefoontje van UWV, als ik terug kom uit Ierland weer een gesprek met de arts. Ben benieuwd.
**Self Rescuing Princess**
chats

Bericht door chats »

Ik ben aan het solliciteren voor een opleidingsplaats (bbl) in zorg/welzijn. Maar de plaatsen zijn schaars en de sollicitatieprocedures omslachtig en traag.
Ik hoop dat het dit jaar gaat lukken, anders gaat het UWV waarschijnlijk moeilijk doen. Daarnaast is het net het laatste stukje herstel wat nog niet is vervuld.

Heb inmiddels op 3 vacatures gereageerd, maar hoop dat er nog meer plekken komen en dat er ook een vacature op hbo niveau komt omdat dat voor mij beter aansluit dan het mbo en betere doorgroei mogelijkheden zal bieden
colet

Bericht door colet »

Kan ik mopperen? Ik zit al ongeveer twee uur op internet te struinen naar vacatures. Ik lees me suf, voer anere zoektermen in enz, maar er is gewoon niks wat in aanmerking komt.
Afwijzing gehad op een sollicitatie en nu niks te vinden.....dat word weer moed bijeen rapen.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

He bah, colet. Dat is echt rot. Ik hoop dat je snel wel iets leuks en passends vind.
chats

Bericht door chats »

Balen voor je colet. Ik hoop dat je snel meer geluk zult hebben.
Plaats reactie