Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Ravelijne

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Ravelijne »

Wat Anne zegt. Keisterke ingezonden brief voor een krant dit, eventueel anoniem.
kitten

Bericht door kitten »

Bi. Zar.

Leerkrachten zijn de basis van álles! Ik zeg niet dat je leerkrachten maar blind veel geld moet geven, maar als ze toch aantoonbaar GOED zijn, hard werken, vooruit komen, verbeteren...
Sabrina

Bericht door Sabrina »

En dat is direct ook de reden dat het lerarentekort blijft groeien, het onderwijs blijft afnemen in aantrekkelijkheid en er steeds meer op neergekeken wordt. Je verdient geen zak, tweederde gaat at some point in de carrière tegen een burn-out aanlopen en de groeiende werkdruk is net zo'n constante factor als de nullijn leek te zijn. Het is fantastisch werk, maar ze maken het zó ontzettend kapot.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
thaliya

Bericht door thaliya »

Inderdaad! Goede brief trouwens ook!
Ik weet nog dat ik erg schrok van het salaris in Nederland (ik verdiende in India hetzelfde met veel minder kosten voor levensonderhoud). In India wordt ook echt nog wel opgekeken naar docenten. Engeland is iets beter qua salaris dan Nederland, maar hier is het leven ook weer duurder dus uiteindelijk blijft het gewoon slecht betaald.

Je moet het echt doen omdat het werk fantastisch is. Of proberen door te groeien naar een leidinggevende functie. Of bij een internationale school gaan werken.

:(
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
seleena

Bericht door seleena »

Errug irritant als de moeder van je stiefkinderen berichtjes post na mij op facebook op hun prikbord die praktisch hetzelfde zijn :pukey:
Please get original women!
Je zou een keer zelf op het idee moeten komen om wat positiefs tegen je kinderen te zeggen en niet pas nadat ik/wij het doen! :eerie:
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
JJV

Bericht door JJV »

Ik denk dat t onderwijs er al een stuk mee geholpen zou zijn als de wolven niet zo met t bos mee zouden huilen dat t onderwijs zo slecht verdient.
(dat horen leerlingen en dus toekomstig docenten óók waardoor ze èn de docent maar een piepeltje vinden omdat ie blijkbaar zo slecht verdient.. èn ze er dus niet voor kiezen)
Toegeven, rijk zul je er niet worden
maar dat geldt evengoed voor de zorg of andere beroepen in t quartaire segment.

en tuurlijk wil ik er best wat geld bij in de maand
maar
en dan denk ik terug aan wat vacatures die ik heb laten lopen onlangs: buiten t onderwijs had ik meer uren moeten maken èn zou ik minder verdienen als ik nu doe. ( en ik heb maar een halve baan)

Toevallig ( toevallig, mn neus, ik geef les over die materie) ligt er hier een "Elseviers loonlijst" 2012.
daarin staat 'mijn' cluppie op 126. net boven de technisch applicatie beheerder, die dus op 127 staat.

(2e graads docenten vo staan op 152, leraren basisonderwijs op 162. nog steeds boven meer technische beroepen als designer (170) of fotograaf (201) onderaan de lijst op 255 staan overigens de vakkenvullers met als hekkesluiter op 257 de assistent boekbinders. Even voor t beeld)

arbeidsomstandigheden, werkdruk en t voor startende docenten niet genoeg uren kunnen krijgen.. dat zijn idd aandachtspunten. Maar meteen roepen dat leraren te weinig verdienen is gewoon echt te makkelijk.
~\v/~
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Het gaat er mij vooral om dat het ministerie met veel bombarie de functiemix aankondigde als promotie en carrière. Nou, dat vind ik dus schromelijk overdreven.
MILF :grin_ani:
kitten

Bericht door kitten »

shraddah schreef:Errug irritant als de moeder van je stiefkinderen berichtjes post na mij op facebook op hun prikbord die praktisch hetzelfde zijn :pukey:
Please get original women!
Je zou een keer zelf op het idee moeten komen om wat positiefs tegen je kinderen te zeggen en niet pas nadat ik/wij het doen! :eerie:
Knuf! Ze probeert het in ieder geval. Genoeg ouders die nooit eens positief zijn. Goed, zij heeft er jullie voorbeeld voor nodig. Fijn dat jullie dat voorbeeld dan wel kunnen geven! :kiss:
thaliya

Bericht door thaliya »

JJV schreef:Ik denk dat t onderwijs er al een stuk mee geholpen zou zijn als de wolven niet zo met t bos mee zouden huilen dat t onderwijs zo slecht verdient.
(dat horen leerlingen en dus toekomstig docenten óók waardoor ze èn de docent maar een piepeltje vinden omdat ie blijkbaar zo slecht verdient.. èn ze er dus niet voor kiezen)
Toegeven, rijk zul je er niet worden
maar dat geldt evengoed voor de zorg of andere beroepen in t quartaire segment.

en tuurlijk wil ik er best wat geld bij in de maand
maar
en dan denk ik terug aan wat vacatures die ik heb laten lopen onlangs: buiten t onderwijs had ik meer uren moeten maken èn zou ik minder verdienen als ik nu doe. ( en ik heb maar een halve baan)

Toevallig ( toevallig, mn neus, ik geef les over die materie) ligt er hier een "Elseviers loonlijst" 2012.
daarin staat 'mijn' cluppie op 126. net boven de technisch applicatie beheerder, die dus op 127 staat.

(2e graads docenten vo staan op 152, leraren basisonderwijs op 162. nog steeds boven meer technische beroepen als designer (170) of fotograaf (201) onderaan de lijst op 255 staan overigens de vakkenvullers met als hekkesluiter op 257 de assistent boekbinders. Even voor t beeld)

arbeidsomstandigheden, werkdruk en t voor startende docenten niet genoeg uren kunnen krijgen.. dat zijn idd aandachtspunten. Maar meteen roepen dat leraren te weinig verdienen is gewoon echt te makkelijk.

Je hebt wel een goed punt, eigenlijk. Het is inderdaad te makkelijk om te roepen dat "we" te weinig verdienen. Ik verdien minder dan vriendinnen in het bedrijfsleven, dat zeker. En ik word er soms een beetje moe van om de "jij werkt ook maar tot 16u en hebt 10 weken vakantie" discussie aan te gaan. Maar er zijn dus ook duidelijk een hoop banen waar mensen nog minder verdienen.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
puppie

Bericht door puppie »

Welk nummer staan de mensen in de zorg JJV? ;)
JJV

Bericht door JJV »

goeie...
1e die ik tegenkom is de doktersassistente op 206. (zou tussen de 21.000 en 32.500 moeten verdienen)
eerstvolgende is de bedrijfsverpleegkundige op 179 (31.000 -38.000)
zal mn kids eens op de loonwijzer sites laten kijken voor de zorg als we met loon bezig zijn.
(mn kids denken vrij unaniem dat ze binnenkort met 5000 pm gaan thuiskomen)
kitten schreef:Knuf! Ze probeert het in ieder geval. Genoeg ouders die nooit eens positief zijn. Goed, zij heeft er jullie voorbeeld voor nodig. Fijn dat jullie dat voorbeeld dan wel kunnen geven!
eensch!
juffie schreef:Het gaat er mij vooral om dat het ministerie met veel bombarie de functiemix aankondigde als promotie en carrière. Nou, dat vind ik dus schromelijk overdreven.

... ook eensch...
breekt me den beck niet open zegh...
(denk dat bij 'ons' de nieuwe schalen meteen weer t raam uit gaan zodra de subsidie stopt. maar ik ben liever niet profetisch)
zo kregen langdurig gelieerde collega's 100 euro per jaar 'bonus' .. op voorwaarde dat er op 5 punten geen kritiek was...
raad eens hoeveel van de collega's die in aanmerking kwamen ook echt die bonus gekregen hebben?
~\v/~
Sabrina

Bericht door Sabrina »

En JJV, neem je ook opleidingsniveau mee in die lijst? Ik vind het niet vreemd dat een HBO-geschoolde docent meer verdient dan iemand met een MBO-functie. Dat neemt niet weg dat onderwijs behoorlijk slecht betaald is. Als ik als universitair geschoolde eerstegrader kies voor het onderwijs, dan leg ik er al snel een paar honderd euro bruto op toe in vergelijking met het bedrijfsleven. Nu vond ik mijn werk geweldig en had ik het er graag voor over, maar om te roepen dat de wolven niet met het bos mee moeten huilen, dat gaat mij wel te ver. Overigens, waarom zou het opvallend zijn dat docenten boven technische beroepen staan? Horen technische beroepen meer te verdienen, dan?
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Technische beroepen worden algemeen gezien als beroepen die heel redelijk betaald worden. Technisch applicatie beheerder is geen slechte baan. Ik weet niet welke functies in het bedrijfsleven dan vergelijkbaar zijn, die beter betalen, maar ben wel nieuwsgierig.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Zal ik even voor je nazoeken, ik heb er een keer een staatje over gekregen bij beroepsvoorlichting op de uni. Uit mijn hoofd iig dingen als beleidsmedewerker, maar dat zijn nogal 'vage' dingen. Oh ja, en adviesfuncties, die betalen ook way beter.
Pluu

Bericht door Pluu »

Ik zou het vooral interessant vinden om te weten hoe docenten verdienen ten opzichte van mensen met dezelfde opleiding in de zorg, of agenten. Dat zijn ook beroepen die uit de overheidskas betaald moeten worden en niet uit de winst van een bedrijf. Als je wilt dat docenten, of verplegers, of agenten meer gaan verdienen dan moeten we allemaal inleveren, of nog meer bezuinigen op dingen die ook belangrijk zijn. Het geld is er gewoonweg niet om ál die mensen opslag te geven simpelweg omdat je vind dat het belangrijke beroepen zijn. Tenzij zou blijken dat docenten ook in vergelijking met de zorg en de politie veel te weinig verdienen, dan wordt het beetje geld dat er nog wel is scheef verdeeld, maar volgens mij is dat niet het geval.
Plaats reactie