Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
tessie
Contacteer:

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door tessie »

Ze kunnen toch ook niet zeggen: we willen je eigenlijk wel, maar doen het niet omdat je zwanger bent. Dus wat zouden ze dan moeten zeggen?
kitten

Bericht door kitten »

De opmerking over groei en later misschien meer mensen nodig hebben, die maakte ze tijdens het gesprek al. En als ik niet zwanger was geweest, zou ik een heel goed gevoel hebben gehad over dat gesprek, ook qua persoonlijke klik en zo. Dus een afwijzing verwachtte ik al. Ik heb iig enthousiast gereageerd, veel succes gewenst met de opening, ik volg ze op Facebook, dus als ze tzt open gaan en ik laat mijn neus nog even zien, dan heb ik in ieder geval alles gedaan wat ik kon om op hun netvlies te blijven. :) Als ze me dan echt interessant vinden, én de tent gaat goed lopen, dan hoor ik het wel. :)

Want dat ze me niet aan kunnen nemen... Ja dat is gewoon zo. Je kunt niet op 1 oktober openen en op 1 november je vers ingewerkte medewerker voor 3 maanden missen. Dat kan ik ze ook echt niet kwalijk nemen, da's meer dan lastig, dat gaat gewoon niet.
cinderella

Bericht door cinderella »

Wat ik me nu afvraag: het mag niet, afwijzen op grond van zwangerschap, maar als dat de reden was, had je dat dan liever gehoord?
toen doet er nu niet meer toe
kitten

Bericht door kitten »

Nee, want dat zou dom zijn en ik heb liever een werkgever die op de hoogte is van haar rechten en plichten. :biggrin: Maar ik zou er niks mee gedaan hebben. Dat is anders bij een groot bedrijf, maar van deze mensen snap ik het gewoon.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik lees hetzelfde in de afwijzingsmail als Juffie. Ik heb die vacature ook gezien. (Was het niet Crownless die ons ervoor tipte via Facebook?) Ze vroegen vrij nadrukkelijk om een bakkers- of horeca opleiding en achtergrond. Dus ik vind dat je het al heel erg goed gedaan hebt om zover te komen. Ik zou zeker laten weten dat je in de toekomst interesse gaat hebben en na de zwangerschap gewoon weer contact met ze openemen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Nu zie ik een functie staan, per direct, voor 24 uur per week in Den Bosch. (Voor 6 maanden, dus kan dan ondertussen verder zoeken voor full time)
Qua richting precies waar ik heen wil, dus erg goed voor m'n CV, en lijkt me leuk. Dan heb ik dus minder WW nodig, als je minder ww uren per maand gebruikt, wordt je ww dan verlengd? (zeg ik heb 4 maanden recht op ww, part time heb ik dan recht op 8 maanden?) Al hoewel uwv website mij vandaag aangaf dat ik 12 maanden recht op ww had, ben benieuwd naar de eindelijke duur.

Ik ga er wel op solliciteren. Goed begin. Kan ik ook wennen aan weer werken en ritme enzo.
**Self Rescuing Princess**
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

nee, de duur van je uitkering wordt niet verlengd.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Duidelijk. Gelukkig lijkt het er nu op dat ik langer recht heb op WW dan ik dacht. Mijn in Nederland gewerkte jaren VOOR ierland schijnen wel mee te tellen. Dan kan ik 6 maanden parttime prima opvangen. (er van uitgaand dat ik aan wordt genomen natuurlijk :clown:
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Succes ermee Anne!!!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Willen jullie allemaal duimen morgen? :) (misschien overmorgen ook, maar ik verwacht snelle actie).

Wervingsburo heeft m'n cv doorgestuurd voor de part-time functie, zou echt een fijne zijn! (en ze willen snel iemand dus 1 persoon kiest twee van de voorgestelde cv's die komen op gesprek en 1 van die twee wordt het, volgende week beginnen :) ) Kan ook best met zo'n kort contract van 6 maanden
seleena

Bericht door seleena »

Duim, duim, duimerdeduim!
Je kan het! :thumbsup:
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
chell

Bericht door chell »

*duimt ook*
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

*duimt!*
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »