Kwetsuur na bondage

Gesloten
robbedoes

Kwetsuur na bondage

Bericht door robbedoes »

Ik loop nu al een week rond met doffe vingers na een bondage, die kennelijk iets te lang geduurd heeft. Zou één en ander nog slijten de volgende weken? Heeft er iemand tips om van dat doffe gevoel trachten af te komen?
murron

Re: Kwetsuur na bondage

Bericht door murron »

Ik heb voor een poosje terug een zenuw beklemd gehad (door wss verkeerd in boeien te hebben gehangen of verkeerde boeien om gehad te hebben)
Het begon met tintelen van de vingers en trok later door naar meer plekken in de hand.Dat trok nog wat later wel weg ,maar heb toch een paar weken met 2 doffe/gevoelloze vingertoppen gelopen.
Is vanzelf goed gekomen dus ,maar als het zelf niet vertrouwd ff laten checken door huisarts dan
Guilty

Re: Kwetsuur na bondage

Bericht door Guilty »

robbedoes schreef:Ik loop nu al een week rond met doffe vingers na een bondage, die kennelijk iets te lang geduurd heeft. Zou één en ander nog slijten de volgende weken? Heeft er iemand tips om van dat doffe gevoel trachten af te komen?
Moeilijk te zeggen. Het klinkt als een geval van zenuwcompressie, en dat kan wel even duren (en het kán permanent zijn, maar laten we daar even niet vanuit gaan). Langste wat ik uit eigen ervaring heb meegemaakt was zo'n anderhalve week, dus als je niet snel op zijn minst enige verbetering begint te merken is een bezoekje aan de huisarts op zich wel een goed idee denk ik.

In wat voor bondage zat/stond/hing je eigenlijk? Misschien goed om even na te gaan welk touw precies het probleem is geweest...
stirreke

Re: Kwetsuur na bondage

Bericht door stirreke »

welke vingers zijn het exact? Kant van handrug of handpalm? Heel de vinger of enkel maar een zijkant?
Guilty

Re: Kwetsuur na bondage

Bericht door Guilty »

Jammer dat je niks meer laat horen, vooral voor de mensen die de moeite hebben genomen met je mee te denken.
robbedoes

Re: Kwetsuur na bondage

Bericht door robbedoes »

Sorry guilty, was niet de bedoeling. Het gaat vooral om de duim, die nu na bijna 2 weken nog steeds deels gevoelloos is. Ik heb de indruk dat het wel iets gebeterd is, maar toch zeker niet helemaal weg. Ik wacht voorlopig nog af hoe het verder evolueert.
De bondage was met een redelijk dik touw, waarbij de pols werd vast gebonden, niet de duim zelf. Het betrof een staande houding waarbij de pols boven het hoofd uit kwam.
Ik heb inmiddels gelezen dat je gevoeliger bent voor dergelijke kwetsuren wanneer je bloeddrukverlagers neemt, hetgeen bij mij inderdaad het geval is. Dus als dit een tip voor anderen kan zijn.
Gilraen^

Re: Kwetsuur na bondage

Bericht door Gilraen^ »

De zenuw zal wel gekwetst zijn, het is een goed teken dat het al verbeterd is. Zenuw geneest nu eenmaal traag...
Guilty

Re: Kwetsuur na bondage

Bericht door Guilty »

robbedoes schreef:
De bondage was met een redelijk dik touw, waarbij de pols werd vast gebonden, niet de duim zelf. Het betrof een staande houding waarbij de pols boven het hoofd uit kwam.
Dat was inderdaad waar ik benieuwd naar was. Gevoelloze vingers kan door compressie bij de pols enbij de bovenarmen. Was benieuwd welke van de twee het geval was.

Waar heb je dat idee van die bloeddrukverlagers vandaan? Ben erg benieuwd naar de (medische) theorie die daar aan ten grondslag ligt.
Gesloten