nazorg

Gesloten
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

nazorg

Bericht door kitten »

Hebben mannelijke subs minder nazorg nodig...?

Ik heb gisteren een eenmalig spel met een sub gehad en Anstecy vroeg net, geef je hem ook nazorg? Ik moest erover nadenken... Ik ben bereikbaar. Maar heb de hele dag nog niet van hem gehoord, dus het zal wel goed zijn. Ergens zei iets in mij "'t is een man..." Ik heb nazorg nodig, maar zelden gegeven volgens mij. Dus ik snap nazorg erg goed. Knuffelen na een scène, zeker! Maar de dag erna...? Neuh...

Het was geen bewuste keuze. Onderhuids leeft de gedachte dat mannen dat gewoon minder sterk hebben. Klopt dat? Is subdrop en de behoefte aan nazorg iets wat meer bestaat bij vrouwen? Zijn er mannen die zich daags na een heftig spel down en labiel voelen, elk moment in tranen uit zouden kunnen barsten en enkel verlangen naar contact met de boosdoener?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: nazorg

Bericht door Voleuse »

Ik heb niet echt behoefte aan nazorg. Knuffelen na een spel, ja, maar totaal labiel heb ik eigenlijk nooit. Misschien ligt het heel erg aan wat voor spel je speelt en vraagt een spel met veel D/s aspecten er meer om (en zo speel ik meestal dus niet).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Bregje}t{

Re: nazorg

Bericht door Bregje}t{ »

Ik denk dat het niet zoveel te maken heeft met man of vrouw zijn.
Als er iemand is die veel nazorg nodig heeft dan is tommie het wel. Ook de dagen erna. Hij zegt zelf altijd, 'ik heb al voorzorg nodig dus zonder nazorg kan ik niet'.
naja dat is natuurlijk lichtelijk overdreven, maar het dekt wel hoe hij in elkaar zit.

Nu hangt er ook veel vanaf wat voor soort spel je gespeeld hebt denk ik.

Zo sprak ik laatst een mannelijke sub die op een feestje leuk gespeeld had met iemand en daarna niks meer hoorde die dat toch niet prettig vond, dus het kan ook zijn dat hij wacht op wanneer jij iets van jezelf laat horen. Ik kan me zo inbeelden dat dit ook voor tommie zou gelden, hij zou volgens mij nooit zelf expliciet om aandacht vragen, al helemaal niet als hij daarvoor zelf de telefoon moet pakken.
Boefje

Re: nazorg

Bericht door Boefje »

Ik weet dat wever vaak last heeft van de "Boefjeblues" als ik ben geweest. Meestal hebben we dan ook wel contact, dus lijkt me een voorbeeld van een man die graag nazorg wil.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: nazorg

Bericht door Peter^ »

Ik weet dat ik een man ben. Ik heb zeker wel nazorg nodig. Denk dat het belangrijk is om in ieder geval vlak na het spel en de volgende dagen op één of andere manier bereikbaar te zijn voor de sub. En de bereidheid hebben om er over te communiceren. Ieder mens kan m.i. verschillend reageren op een spel.
Geniet van de positieve momenten.
Oppergodin_Hera

Re: nazorg

Bericht door Oppergodin_Hera »

Ik vind het prettig om, ook na een eenmalig spel, naderhand nog contact te hebben en niet doodgezwegen te worden. Zo van de hunt is geweest en nu ken ik je niet meer
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: nazorg

Bericht door Ravelijne »

Ik vind het na een spel wel fijn om nog even een keertje te kunnen babbelen erover in de dagen er na, maar als het een eenmalig spel is geweest, dan is het na het spel en de nazorg-direct-na-het-spel ook meestal wel afgerond, voor mij. Ook subdrop is dan niet iets waarvoor ik een beroep op mijn spelpartner doe. Als ik bij subdrop meer nodig heb dan alleen extra zelfzorg (wat meestal wel genoeg is), dan zoek ik eerder iemand op die ik beter/langer ken. Uitzondering zou misschien zijn als er iets goed mis was gegaan, of als er iets onverwachts was gebeurd, dat zou ik waarschijnlijk wel fijn vinden om samen te processen. Als er een vaste(re) relatie of spelrelatie is (of aan het ontstaan is), dan is het anders. Misschien hou ik een spel wel begrensder als het eenmalig is, zou kunnen dat het daarmee te maken heeft.

Maar ik wil dan wel weer liefst een uur nageknuffeld en vertroeteld worden na een spel. Ook na een spel van pak 'm beet tien minuten, tot Zarath's grote frustratie. ;)
Wever

Re: nazorg

Bericht door Wever »

Kort antwoord: nee. Mannen zijn stoer, sterk en hebben beduidend minder last van dat soort ongein. Het is niet dat dat onwelkom zou zijn, maar al bij al heb ik het idee dat ik als sub méér nazorg heb gegeven aan mijn partner dan omgekeerd (tja...beginnende meesteressen zijn wel eens onzeker ;) ).

En om nog een tweede keer een grove generalisering te riskeren: dat we mannen zijn betekent ook dat als we het nodig hebben om wat te praten, knuffelen of nagezorgd te worden, we er wel om zullen vragen. Oftewel: hangt 'ie niet bij jou aan de telefoon of aan de chat of dergelijke...dan is alles prima in orde. :)


Boefje schreef:Ik weet dat wever vaak last heeft van de "Boefjeblues" als ik ben geweest. Meestal hebben we dan ook wel contact, dus lijkt me een voorbeeld van een man die graag nazorg wil.
Je vergeet dat ik daar ook last van heb als we dat weekend niet gespeeld hebben. Ik mis jou als persoon, vriendin en als liefje. Niet als sadistisch krengmeesteresdomina. :)
Gilraen^

Re: nazorg

Bericht door Gilraen^ »

Ik bied het altijd aan als domina omdat de andere soms wel behoefte heeft en inderdaad meer afwachtende houding aanneemt en ik weet uit ervaring van de andere kant hoe rot het voelt. Als die dat dan niet nodig blijkt te hebben, geen probleem. Maar ik zou me rot voelen als die het wel nodig had en om een of andere reden niet aangegeven heeft. Ik vind dat trouwens ook zelf een heerlijk onderdeel dat maakt het misschien makkelijker.
ruby-vita

Re: nazorg

Bericht door ruby-vita »

Volgens mij verschilt de behoefte aan nazorg van persoon tot persoon, en staat het los van sexe. Volgens mij heeft nazorg veel meer te maken met de intensiteit van een spel.

Meestal neem ik een dag erna contact op om te vragen hoe het gaat en even te peilen hoe de ander zich voelt. Vaak merk je dan wel of de ander nazorg nodig heeft. Vind ik voor mezelf ook prettig, want het is niet alleen nazorg voor de sub maar op een bepaalde manier ook voor mijzelf.
Nala

Re: nazorg

Bericht door Nala »

Wat ruby-vita zegt.
En wat Wever zegt geldt ook: 'afkicken' van een tijdje samen is geen subdrop, maar gewoon missen van de persoon.
Gesloten