Hennep touw bewerken

Gesloten
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Hennep touw bewerken

Bericht door Voleuse »

Ik heb onbewerkt henneptouw gekocht en nu wil ik het bewerken zodat het geschikt wordt voor bondage. Ik heb het gekookt en opgespannen laten drogen. Moet ik het nu oliën? En met wat dan? Heeft iemand misschien een goede link voor me? Want ik heb gezocht maar kom er niet helemaal uit :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Hennep touw bewerken

Bericht door phedre »

Guilty!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
ruby-vita

Re: Hennep touw bewerken

Bericht door ruby-vita »

Ik gebruik een mengsel van jojoba olie en zuivere bijenwas. Daarna doe ik het touw kort in de oven zodat het er goed in kan trekken. Volgens mij kun je het ook onbehandeld laten als je het touw maar voor 1 persoon wil gebruiken.
Guilty

Re: Hennep touw bewerken

Bericht door Guilty »

Breken en affikken. Oliën doe ik meestal niet, maar die mengsels met bijenwas zijn idd wel goed.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Hennep touw bewerken

Bericht door Voleuse »

Kun je ieietsjes specifieker zij Guilty? Wat bedoel je met breken en ik neem aan dat je ook niet zomaar het touw in de fik moet zetten? :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Guilty

Re: Hennep touw bewerken

Bericht door Guilty »

Breken: touw ergens omheen slaan, paar keer om zichzelf hen en flink wrijven om het soeplel t emaken. Omdat pica's meer zeggen dan woorden:

Afbeelding

Affikken, touw door een vlammetje heenhalen om de pluisjes eraf te branden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Hennep touw bewerken

Bericht door Ravelijne »

Branden is niet altijd nodig, ik heb wel eens heel glad touw ergens vandaan gehaald, dat had het gewoon niet nodig. Ik deed dat zelf eigenlijk alleen als er echt harde strootjes (bijna splintertjes) uitstaken of als er zo'n halo aan pluis omheen zat. Daar was het wel heel effectief voor. Maar als het al prima aanvoelt aan je huid, dan is alle extra hitte alleen maar extra (onnodige) slijtage aan de vezels van je touw.

Hoe soepel je het wil hebben is ook een kwestie van smaak. Het moet soepel genoeg zijn dat je er een knoop in kunt leggen. Maar touw wat echt 'slap' is, vind ik zelf niet lekker knopen en ook niet lekker om mee geknoopt te worden.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Hennep touw bewerken

Bericht door Voleuse »

Awesome, dankjewel voor de antwoorden :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Feline
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 aug 2009, 14:14
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hennep touw bewerken

Bericht door Feline »

Voor het branden is een gasfornuis erg handig. Paar keer rustig langs de vlam halen. Geeft een mooi kleurtje en geurtje :P. Zo deed ik het iig als ik Pluu hielp.
Voor het breken gingen we op het balkon staan en gebruikten we de spijlen van het hek. Dan het touw om zo'n spijl en paar keer om zichzelf slaan, zoals Guilty zegt en laat zien, en het touw wrijven door keer of 7 (afhankelijk van hoe soepel je het wilt hebben en hoe dik het touw is) je armen om en om naar je toe te trekken (probeer je gewicht te gebruiken ipv alleen spierkracht). En daarna verschuif je het touw een stuk en doe je het volgende stukje tot je het hele touw gehad hebt. Ik heb het breken niet zo vaak gedaan als het branden, omdat het mij veel te snel blaren opleverde.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Hennep touw bewerken

Bericht door Ravelijne »

Als je vooral je gewicht gebruikt, komt de kracht vooral op gewrichten en pezen terecht. Gebruik dus bij voorkeur niet de hele tijd alleen maar je gewicht. :)
Guilty

Re: Hennep touw bewerken

Bericht door Guilty »

Branden doe ik niet na elke wasbeurt, maar bij eerste bewerking komt er meestal echt wel een grote bak troep uit het touw.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Hennep touw bewerken

Bericht door Ravelijne »

Snap ik, maar het hoeft niet bij elk touw. Ik heb touw gehad wat echt heel glad en zuiver bleef. Dan is het alleen maar zonde om het aan hoge temperaturen bloot te stellen, hoe kort ook. :)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Hennep touw bewerken

Bericht door kitten »

En soms is ontbrand ook gewoon... Lekker. :bloos:
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Hennep touw bewerken

Bericht door Mack »

kitten schreef:En soms is ontbrand ook gewoon... Lekker. :bloos:
Voor zo'n gelegenheid heb ik nog kokostouw liggen. :twisted:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gesloten