het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
skaoot

Re: het beweeg-topic

Bericht door skaoot »

Goed bezig tessie!

:static: :static: Vorige week had ik een uberbaalmoment, rennen viel tegen (te lang te weinig gedaan), haalde de 2 km in een keer nauwelijks. Boos op mezelf, ik kon een half uur rennen en dan laat ik het weer zover komen. En ik wil verdorie echt afvallen. En ik weet dat ik het kan. Hoop grumble en grauwel. En qua eten doe ik het al best goed, moet vooral meer bewegen. Meer dan 3x keer per week rennen. Maar sportschool vind ik meh/duur/tijd, zwemmen is niet handig hier, etc...

Op naar de GameMania, waar ik eerder de xbox versie van Zumba Fitness Rush had gespot, met Kinect. Ja, ik heb Zumba gekocht. Ik met m'n gebrek aan evenwicht en (in mijn ogen) de motorische vermogen van een harkerige pinguïn. Ik was het beu genoeg om dit een kans te geven. Het kan thuis, ongeacht het weer, kan kort, kan lang, op elk moment dat ik wil. Weinig ruimte voor excuses om het niet te doen. En het game-element (achievements, ratings etc.) maakt het vast ook leuk hoopte ik.
Het meteen geprobeerd die dag, schoot helemaaaaal niet op (pinguïn!), maar toch vond ik het leuk. Dus de dag erna nog eens. En toen ging het zowaar iets beter! En alle dagen daarna zumba gedaan! En niet 2 of 3 nummers, echt wel uur bezig ofzo steeds. Ik merk dat ik het wil kunnen. Merken dat ik er beter in wordt motiveert. Merken dat ik echt aan het sporten ben motiveert. Achievements halen motiveert. Het dansje bij dat ene toffe swingdeuntje willen kunnen motiveert. Een DomBosch die aanmoedigt en het tof vind dat ik dit dit zo fanatiek doe motiveert. All the motivations, I haz them! :static:

Tijd in de vakantie om relaxed te gamen? Tijd om actief Zumba te doen! En dan hoop ik dat ik het dan dusdanig in mijn systeem heb zitten straks dat ik het na de vakantie ook blijft doen.

Lang verhaal maar moest even een yay-ik-heb-in-tijden-niet-zoveel-bewogen-moment delen :P

Hoe gaat het met de andere sporters?
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Mijn abo hangt aan mijn sleutelbos! Maar ik schop mezelf binnenkort ook weer naar de sportschool! Geen gesodemieter!
MILF :grin_ani:
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

zodra wat minder warm wordt, ga ik t ook weer oppakken
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
thaliya

Bericht door thaliya »

Een (positieve) review gelezen in de JAN toen ik in Nederland was afgelopen weekend: de Nike Training Club app.
Heb hem gedownload en een programma samengesteld voor 4 weken, 3 keer per week.
Het ziet er in ieder geval wel afwisselend uit en dat vind ik wel erg belangrijk.
Nu nog het ook gaan doen ;)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Watvoor training is dat dan, thaliya?

Ik heb vandaag voor het eerst krachttraining gedaan op de nieuwe sportschool, even wennen, zelfs de gewichten zijn echt anders. Je zou toch denken dat een kilo overal een kilo is, maar niet dus.
En daarna Total Body Workout gedaan, omg zeg! Dat was echt ZWAAR! Maar dan heb je in elk geval wel echt het gevoel dat je wat gedaan hebt :D
Morgenochtend weer Zumba :D
thaliya

Bericht door thaliya »

Je kunt eerst kiezen of je af wilt vallen, wilt tonen of sterker wilt worden. Ik heb gekozen voor tonen.
Dan kun je kiezen welk niveau je bent (beginner in mijn geval), of je ook wilt hardlopen (nee) en nog iets wat ik zo snel niet kan vinden.

Dan genereert het een programma voor je dat je 3x per week kunt doen en dat programma is voor 4 weken. In mijn programma zit oa:
Body Flexor - oa: opdrukken, squats, stretches
Tighten Up - oa: buikspier crunches, knieen omhoog, jumps
Dynamic yoga - verschillende yoga oefeningen (goh)
Dream Team - meer jumps en squats
En nog wat anderen.

Je krijgt een stem die tegen je aanpraat over wat je moet doen, instructievideos als je niet precies weet hoe het moet en je kunt je eigen muziek op de achtergrond laten spelen.

Het ziet er inieder geval leuk uit :).

Een vriendin van mij zweert bij Insane. Dat heb ik een jaar geleden op mijn laptop gezet, maar alleen er naar kijken word ik al moe van. Mijn motivatie is dus niet echt goed eigenlijk, ik vind iets al snel saai of teveel gedoe. Dus we zullen zien hoe lang dit goed gaat :)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Klinkt wel als een erg leuke en nuttige app, thaliya!

En Insanity begin ik niet aan hoor. Bij mij op de sportschool hebben ze ook Insanity voor beginners, maar ik geloof het gewoon niet.
Mss over een half jaar als ik echt fit ben ofzo haha!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Zo! Ook weer een uur aan het pumpen geweest, voor het eerst. Zal wel moeten, van de 10 kilo die ik was afgevallen zijn er 7 blijven plakken...

Vanaf nu gaat het roer weer om en eerlijk gezegd was het, ondanks dat ik álles voel nu, best wel weer lekker en ik voel me fit nu.

Fijn een maatje dat je zo meesleept! En Thanx tes ook voor het goede voorbeeld!
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Goed bezig weer juffie! Hopelijk kan ik jullie goede voorbeeld vanaf volgende week ook weer volgen
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ja, bedankt voor het goede voorbeeld Tessie! Ik ben gister ook weer geweest:)
**Self Rescuing Princess**
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Super koel, juffie en anne!!

Ik heb vanmorgen BBB gedaan, dat was op mn vorige sportschool niet. Dus ook een nieuwe instructrice (voor mij dan) en een nieuwe les. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind. Het tempo lag vrij laag, maar sommige oefeningen waren wel zwaar voor je spieren.
Er deden ook 4 echt bejaarde mannen mee, van wie het raam ook niet open mocht, want dan stonden ze op de tocht. Pfff. Het is altijd zo heet daar, dus dat was wel storend. En de instructrice was ook niet echt energiek ofzo. Ben wat meer energie en high tempo gewend, gelukkig zijn de leukste instructrices van de andere sportschool gewoon meeverhuisd :D
Daarna dus nog maar een uurtje cardio gedaan, want ik had nog niet echt het gevoel dat ik wat nuttigs gedaan had haha!

Wel een goede sportweek deze week:
maandag 40km gefietst en savonds zumba
dinsdag total body workout (en dat was zwaaaaar!)
woe in de ochtend en in de avond zumba
do niks
vrijdag BBB en uurtje cardio

Ik ben wel tevreden :D
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ja, en terecht zeg!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik had gister voor het eerst bbb en vond het zwaarder dan Zumba. Zal wel heel erg van de lerares afhangen. Vanavond zumba
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Mijn zumba begint 2 september weer. Ik kan ook op de sportschool gaan, maar ik weet niet of ik zin heb om daar ook al die dansen weer te leren. Ik moet mijn eigen zumba ook ophalen, ben er zo lang uit geweest!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Veel van de basis is hetzelfde toch?
Plaats reactie