Fetlife account, wat kán ik er mee...

Gesloten
SirDonyo

Fetlife account, wat kán ik er mee...

Bericht door SirDonyo »

Eigenlijk getriggerd door de verwijzing van Heerscher (De Heerschappij) ben ik toch ook maar eens gaan kijken op Fetlive en heb een account ("Atami") aangemaakt. Natuurlijk is het nog helemaal niet compleet maar dat komt wel, ijs en weder dienende (alhoewel, dat met dat ijs is het een beetje moeilijk hier op Aruba). :grin_ani:

Voor hen hier die al een Fetlife account hebben de vraag, wat kán ik er nu allemaal mee? Het maakt op mij een nogal overweldigende indruk met veel mogelijkheden. Zoveel dat ik door de bomen het (BDSM)bos niet meer zie. :omg:

Wellicht kunnen jullie me wat verder op weg helpen, wat wel en wat niet te doen, waar info te vinden en verder alles waarvan je denkt "daar heeft ie wat aan".
Voor hen die dat willen worden vriendschapsverzoeken (van mensen van deze WS lijst) natuurlijk welwillend bekeken :static:

Alle info is welkom voor deze Fetlife noob :nailbite:
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Fetlive account, wat kán ik er mee...

Bericht door Voleuse »

Het is facebook maar dan met kinky mensen :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Fetlive account, wat kán ik er mee...

Bericht door isara »

Pfoe, ik denk niet dat mijn antwoord volledig gaat zijn, want je kan ontzettend veel met FL, maar here goes:

FL is een soort Facebook. Je ziet alles wat je vrienden doen (foto's liken, comments plaatsen etc) op je wall verschijnen, zodat je evt. kan doorklikken naar de groepen en writings waarin/waarop ze reageren.

Je kan lid worden van groepen, afhankelijk van je eigen interesses en voorkeuren. BDSM Netherlands, BDSM Nederland, Durftevragen, Netherlands Newbies, BDSM in de media zijn de wat algemenere. Groepen waar wat meer wordt ingegaan op D/s dynamiek zijn bv D/s in de Praktijk, BDSM-Verdieping, en Liefdevolle BDSM. Je kan lid worden van groepen voor mensen uit jouw omgeving en/of woonplaats (eh, misschien is er ook een BDSM Aruba?, al weet ik niet of dat je vaste verblijfplaats is :))
Verder kan je ook lid worden van groepen aangemaakt door organisatoren van feestjes, als je hierin geïnteresseerd bent. Ik noem een BDSMNext, Ellipsis - Alternative Sexuality Expo, D/s United, VSSM, BDSM Netherlands - Party Agenda en Recensies, Kinky Weetjes & Workshops and so on. Je kunt dus ook groepen zoeken op jouw kink (rechts boven aan, naast je naam) overal zijn wel groepen van (vernedering, vrouwelijke subs, groepen over bondage, groepen over seks), je kan het zo gek niet bedenken.
De namen van groepen heb ik letterlijk zo overgenomen hier (sorry, te lui voor linkjes, dus je kan die gewoon knippen en plakken).
Verder bestaan er natuurlijk nog honderd keer zoveel Engelstalige groepen als Nederlandstalige groepen. Je kan zoeken op Engelse termen/namen weer rechts bovenaan.

Verder kan je op je eigen profiel uiteraard foto's en writings plaatsen, je profieltekst maken, fetishes toevoegen (door bv op andermans profiel op de fetish te klikken als je die zelf wilt opnemen, of te zoeken op een fetish).

Door te zien wat je vrienden allemaal doen of in groepen te lezen zie je wat voor soort events er allemaal zijn en kan je kijken waar je zelf eventueel heen wilt. Verder kan je lezen en meepraten in de groepen over bepaalde onderwerpen. Voor mij is Fetlife vooral een manier om op de hoogte te blijven van wat andere mensen allemaal doen en leuke events. Ik heb ook veel geleerd van profielen en writings doorlezen. Dat is het mooie van Fetlife, je kan tot in het eeuwige blijven doorklikken.

Met Fetlife kan je heel veel, maar het ligt er dus net aan wat je allemaal wilt en zoekt. Je wall is toch vaak het beginpunt en zonder veel vrienden is die nogal leeg, dus vrienden maken levert ook wat op. Dat kan door ze te ontmoeten op munches of feestjes, of soms na een online conversatie (je stuurt een berichtje door als je op iemands profiel zit op de 'message kinkster' knop te klikken). Veel mensen op FL gaan niet zo snel in op vriendschapsverzoeken in van mensen die ze nog nooit in het echt ontmoet hebben, dus een berichtje eerst is meestal wel handig. Dan nog zullen mensen niet altijd ingaan op een verzoek, simpelweg omdat ze iemand of in het echt, of gewoon wat beter willen kennen. Maar ik heb er wel een paar mensen instaan nav een langdurige en interessante pm wisseling.

Volgens mij nog niet volledig, maar de belangrijkste dingen zijn geloof ik wel gecoverd. Hopelijk zijn de bomen iets meer te onderscheiden nu :)
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Fetlive account, wat kán ik er mee...

Bericht door phedre »

er is een atami atrobe en een atami, beiden 68 van aruba.. atami atrobe is er al een poos, atami is een nieuw profiel. ik heb die laatste een vriendschapsverzoek gestuurd, je kunt zelf ook bekenden zoeken en vriendschapsverzoeken sturen. Daarlangs kan je dan weer discussiegroepen vinden die je interessant lijken en er deelnemen aan discussies.

veel plezier op fl
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
SirDonyo

Re: Fetlife account, wat kán ik er mee...

Bericht door SirDonyo »

@ Voleuse, ha, ja daar lijkt het wel wat op, al zijn er veel meer mogelijkheden. Waarschijnlijk zal FB tijd snel naar beneden gaan ten faveure van FL :lol:

@ isara, wow wat een uitgebreid verhaal! Je somt hier nog even wat op dat ik nog niet eens gezien had. Maar het is wel fijn om je aanwijzingen te krijgen al moet ik die straks eens op mijn gemak doorworstelen. Voor wat betref Aruba, ik heb daar op geselecteerd en dan komen er ongeveer 70 bladzijden met profielen..., over de 1100 mensen. Helaas ruim 1000 daarvan leeg.
Van de ruim 100 overblijvenden zijn er een aantal die Aruba "als domicilie" hebben gekozen :roll: dus niet woonachtig zijn op Aruba.
Dit is pas een eerste aanzet, je weet wel, Keulen en Aken.....
We kunnen altijd nog onze eigen SM Munch opzetten nietwaar? In iedere geval masha danki voor je uitgebreide verhaal! :banana:

@ phedre, haha, dat is een en dezelfde persoon. Voortschrijdend inzicht.... :hypocrite:
En dank voor je vriendschapsverzoek, ik heb het inmiddels geaccepteerd.

@ kitten, dank ook voor je verzoek, voel ik me de eerste dagen niet zo alleen.... :oops: :mrgreen:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Fetlife account, wat kán ik er mee...

Bericht door kitten »

Tuurlijk joh. :)
Gesloten