Weet een D. de belevings impact van een sub?

Gesloten
Caro1969

Weet een D. de belevings impact van een sub?

Bericht door Caro1969 »

In mijn vroegere sub-tijd vroeg ik mij al af, of de D. wel door heeft, hoe diep een sub kan beleven,
hoe sterk het 'zijn' is van een sub,.
Voor mij als sub destijds was het antwoord; nee!
Een D. kan onmogelijk weten hoever een sub kan gaan in zijn of haar beleving...

Uiteraard was het niet iedereen het met me eens....
maar nu...als D....
Is het antwoord nog steeds; nee, voor mij.

Ik speel met zijn lichaam en lees zijn reacties,
geef online opdrachten, omdat ik het zo ontzettend leuk vind om te doen, en om daar bewijsjes van te krijgen. Hij geniet en ik geniet, en dan ineens een smsje; weet je wel wat voor impact dit op me heeft, en hoe ik me nu Uw bezit voel, de hele dag?

Nee...dat had ik niet door, niet zo intens als hij het beschrijft....terwijl ik daar zelf ooit gestaan heb.
Hoe zit dat bij jullie?
Anstecy

Re: Weet een D. de belevings impact van een sub?

Bericht door Anstecy »

Ik heb zeker het idee dat H beseft welke impact zijn handelen als D op mij heeft.
Dat geeft mij heel veel vertrouwen tijdens het spel.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Bericht door eireann »

Met online opdrachten kan ik me voorstellen dat het je verteld moet worden, je ziet de ander immers niet.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Bericht door eireann »

Lijkt mij als sub trouwens lastig om zelf aan te geven, zou het wel delen als het gevraagd werd.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Weet een D. de belevings impact van een sub?

Bericht door Ravelijne »

Bij ons wisselt het. Voor een heel groot deel heeft Zarath zeker weet van de ontzettend diepe impact die het op mij kan hebben. En op andere momenten inderdaad niet. Dan voelt iets voor hem als een klein plagerijtje, of is hij er gewoon even helemaal niet met D/s gevoelens bezig, terwijl het bij mij ontzettend diep gaat op dat moment.

Met regels hebben we dat vaak gehad, dat het proces van regels invoeren heel diep voelt voor allebei, maar als ze er eenmaal zijn en gewoon doorlopen, dan voelt het voor Zarath niet meer als iets wat hij doet en dus voelt hij zich er niet meer zozeer dominant bij als ik het uitvoer, en als het voor hem dan niet meer zo actief voelt, dan... Nou ja, intellectueel weet hij dan misschien wel hoe het voor mij voelt, maar het is dan moeilijk om zich dat op elk moment te realiseren, zeg maar. Het is zeker mijn ervaring dat je dat af en toe goed moet communiceren en afstemmen.

Andersom gebeurt soms ook wel, dat iets voor hem veel waarde heeft terwijl het voor mij minder diep voelt. Maar toch minder vaak, misschien omdat dat sneller opvalt dan andersom.
Caro1969

Re: Weet een D. de belevings impact van een sub?

Bericht door Caro1969 »

mooie antwoorden, en verschillend ook.
dank je wel!
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Weet een D. de belevings impact van een sub?

Bericht door tessie »

Wat Ravelijne zegt herken ik heel erg. Regels naleven wat voor mij dan best wel wat moeite kost en ik daar dus ook wel veel gevoelens bij heb, maar voor hem valt het soms nauwelijks op. Of dingen die ik juist niet doe, omdat ik weet dat hij het niet prettig vind. Dat merkt hij natuurlijk niet, terwijl het voor mij echt een actie uit onderdanigheid is.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Weet een D. de belevings impact van een sub?

Bericht door thaliya »

Leuke vraag! Ik heb wel eens geroepen tegen een D dat hij de impact niet snapte dus ik denk wel dat het zo is. Als s ben je dagelijks bezig met regels (als je dagelijkse regels hebt tenminste) maar ik kan me voorstellen dat het voor een D anders is.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Weet een D. de belevings impact van een sub?

Bericht door Ravelijne »

Zo te horen is het vooral herkenbaar vanuit ervaringen met doorlopende regels in een (min of meer) doorlopende D/s of spel. Binnen 'afzonderlijk' spel heb ik het niet zo sterk ervaren. Maar kan me wel voorstellen dat het dan ook wel eens gebeurt, vooral achteraf als je weer tijd apart hebt.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Weet een D. de belevings impact van een sub?

Bericht door thaliya »

Ja, ik denk dat lichamelijke impact makkelijker in te schatten is dan geestelijke. Dat een zweep impact heeft is redelijk logisch, dat een bepaalde opmerking in datzelfde spel nog veel harder aankomt is niet goed te zien, zeker als de s er niets over zegt op dat moment. Ik denk dat het ook veel makkelijker is om hard "auw" te roepen als iets lichamelijke pijn doet dan geestelijk, dat het makkelijker is om direct feedback te geven. Ook de andere kant op; kreunen van lichamelijk genot vind ik ook makkelijker dan onder woorden brengen hoe ik me voel als ik helemaal happy, klein en onderdanig ben.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Weet een D. de belevings impact van een sub?

Bericht door kitten »

Weet degene op wie je verliefd bent hoeveel impact hij/zij op je heeft? Pas als je het vertelt. Maar als je zelf verliefd bent geweest, weet je vervolgens wel wat diegene bedoelt.
BDSMEXplorer

Re: Weet een D. de belevings impact van een sub?

Bericht door BDSMEXplorer »

De vergelijking van kitten vind ik wel mooi (verliefdheid). Ik ben zelf switch, dus ik weet wel aardig hoe mijn subje zich voelt. Ook als ik met haar speel en zie hoe ze kijkt, geniet en in een onderdanige roes is, weet ik dat. Maar helemaal weet je het natuurlijk niet. Ieders beleving is anders. :amen:
Gesloten