slagwerk: zwepen, floggers, canes en plakken, Hoe en wat?

Gesloten
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

slagwerk: zwepen, floggers, canes en plakken, Hoe en wat?

Bericht door perman »

Ik ben op zoek naar materiaal voor slagwerk, maar twijfel over wat.

Er zijn een paar dingetjes die ik vind meespelen:
* Het effect. Ik ben vooralsnog onervaren in het gebruik en het ervaren van het meeste slagwerk, dus weet niet hoe dingen voelen of hoe makkelijk en consequent ze te hanteren zijn.
* De prijs. Vanwege het eerste punt lijkt het me niet erg slim om kapitalen aan handel uit te geven als de kans bestaat dat het maar een paar keer gebruikt wordt. En ook ben ik gewoon moeilijk in het uitgeven van geld, voor zover dat er überhaupt is.
* Het geluidsnivo. De ramen kunnen weliswaar gewoon dicht, maar We wonen verder in een normaal rijtjeshuis dus ik heb liever niet dat de buren aanbellen of het wat zachter kan.

Vanwege de kleur paars en de lachwekkende prijs van 4,95 heb ik inmiddels een rijzweepje aangeschaft, en ook handen heb ik al, maar verder ben ik op zoek naar (een paar?) dingen waarmee ik deze enorme collectie kan uitbreiden. Deze dingen zouden een beetje allround (lees 'instap') moeten zijn en er zou ook variatie tussen de verschillende dingen moeten zitten om een beetje vanalles uit te kunnen uitproberen.
Mijn gedachten gaan in eerste uit naar een flogger en verder zit ik eventueel aan een plak te denken. Alleen is een flogger meteen al zo'n ding waar erg veel verschil in uitvoering en prijs zit.

Ik weet dat de voorkeuren voor slagwerk hoogst persoonlijk zijn, maar iedereen heeft er ongetwijfeld een mening over.
Dus wat zou ik echt eens moeten proberen, waar moet ik met name op letten bij aanschaf en wat is een beetje reële prijs? En waarop moet ik letten bij bijvoorbeeld een flogger?
.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: slagwerk: zwepen, floggers, canes en plakken, Hoe en wat

Bericht door JJV »

Bij aanschaf even op je onder arm of been proberen...

Flogger.. wat is t materiaal. En dan met name t uiteinde. ( knoopjes of plastic komt hard aan. Suede of zeem komt over t algemeen zachter aan.)

verschil met wat iemand kan hebben is deels afhankelijk of iemand van doffe pijn ( meeste paddles ) of scherpere pijn lekker vindt. En daarna hoe je opbouwt.

Qua paddles.. struin ook je keuken af maar pollepels. Brood plankjes en roer spanen... ( xenos is een waar speelgoed paradijs voor kinksters )

Overigens ( ik was dit weekend ook op werkbezoek ) zijn er vast ws mensen die hun kunde en spullen even willen uitlenen...

Daarna is t kijken wat bevalt
~\v/~
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: slagwerk: zwepen, floggers, canes en plakken, Hoe en wat

Bericht door Frodo »

Qua geluidsniveau: Des te groter de oppervlakte van het slagmateriaal, des te meer lawaai - buiten dat van het mikpunt dan :p

Je zou eens kunnen overwegen om 'n uurtje een SM-studio af te huren. Die hangen barstensvol materiaal en kun je naar hartelust experimenteren. Dat is wel prijzig maar qua miskopen zou je uiteindelijk wel eens erg veel geld uit kunnen sparen.

Verder zou ik zoals JJV al zei ook eens dicht bij huis kijken naar spelmateriaal. Reguliere sexshops verkopen spullen die véél goedkoper zijn dan "echte" BDSM-winkels. Dan is het ook niet zo'n ramp als zo'n speeltje niet blijkt te bevallen.


F.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: slagwerk: zwepen, floggers, canes en plakken, Hoe en wat

Bericht door tessie »

Ik zou lekker 7 juni naar de kinky warehouse sale gaan! Daar is echt zoveel te koop, in allerlei prijscategorieen en een hoop leuke koopjes ook. En veel mensen die je er uitleg over kunnen geven ook.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: slagwerk: zwepen, floggers, canes en plakken, Hoe en wat

Bericht door Crownless »

De stilste dingen om mee te slaan zijn canes en singletails. Als je het hebt over het ding dat de huid raakt hè? Het is best scherpe pijn, dus een oprechte "aaaargh" kan voorkomen.

Bij speeltjes wordt er vaak gepraat over doffe pijn en scherpe pijn. Scherpe pijn is zeg maar heel intensief maar ook oppervlakkig. Doffe pijn is over een groter oppervlak en wat dieper. Het verschil tussen geslagen worden met de vlakke hand en met een vuist.

Vaak is het zo: Hoe groter de oppervlakte van waarmee je slaat, hoe doffer de pijn.
En hoe zwaarder/dikker het materiaal, hoe doffer de pijn.
Een paddle gemaakt van dun bamboehout zal scherper zijn dan een zware leren paddle.
en bij zwepen: hoe breder de stroken, hoe doffer en hoe meer stroken, hoe doffer.

Qua zwepen, waar ik op let is hoe erg de strengen de neiging hebben uit te waaieren. Ik wil graag dat alle strengen op een punt uitkomen. Maar soms waaieren ze uit. Als je een flodder beet hebt,en je laat de strengen uitwaaieren als een palmboompje, kun je zien of alle strengen als een bos bij elkaar zitten,of dat ze als een kringetje om een stuk rondhout zitten. Dat laatste vind ik vervelend. Maakt het lastig om ze bij elkaar te houden.

Een beetje flogger kost al snel 40 a 50 euro. Er zijn uitzonderingen,maar das dan echt wat je wilt en zoekt.

Wat is je budget? Ben je in de gelegenheid naar een feestje te gaan binnenkort om wat te voelen/bekijken? ik wil je echt wel de inhoud van mijn speelkoffer laten zien op een feestje ofzo. En dat willen vast meer mensen doen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: slagwerk: zwepen, floggers, canes en plakken, Hoe en wat

Bericht door perman »

JJV schreef:Overigens (..) zijn er vast ws mensen die hun kunde en spullen even willen uitlenen...
Wat ik me hierbij afvraag, in hoeverre is het gebruikelijk dat slagwerk op deze manier 'gedeeld' wordt? Is het niet iets wat net zoals de wat intiemere toys heel persoonlijk zijn, of is men daar over het algemeen wat makkelijker mee?
En hygiënisch gesproken, er zal heus niet direct bloed aan kleven, maar zweet is al snel een gegeven lijkt mij. En leer en hout en dergelijke laat zich vanwege z'n poreusheid toch niet 100% schoonmaken, of til ik er dan te zwaar aan?
.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slagwerk: zwepen, floggers, canes en plakken, Hoe en wat

Bericht door Voleuse »

Ik heb er ook veel aan gehad om her en der wat te lenen en uit te proberen. En ik denk dat het qua zweet wel meevalt?Ik zou daar zelf niet echt zo bij stilstaan als ik iets uitleen in ieder geval. Met de uitzondering van echte seksspeeltjes of dingen als een vleeshamer. Houten paddles zijn meestal gelakt zodat je ze goed schoon kan houden.
Je weet toch niet echt wat je zoekt in een zweep tot je met een paar verschillende gemept hebt vind ik (vervolgens word ik daar wel weer heeeel hebberig van).

Overigens zijn er ook wel wat dingen waar je echt niet mee de mist in kan gaan: de Xenos is al genoemd voor pollepels, een uienkam en diverse knijpers of klemmetjes.
Een paddle en een rubberen plak zijn volgensmij ook dingen waat je niet echt een miskoop aan kan doen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: slagwerk: zwepen, floggers, canes en plakken, Hoe en wat

Bericht door JJV »

Voleuse schreef:e en een rubberen plak zijn volgensmij ook dingen waat je niet echt een miskoop aan kan doen.
Ik gebruik mijn zware plak bijna niet omdat ie vaak te heftig is...

En mn slagwerk heb ik over de jaren steeds her en der opgepikt steeds als ergens een aanbieding lag.
( wat de aanbieding is hangt af hoe je bepaalde zweep 'mist' mn velour zweep dacht ik echt nodig te hebben als opwarmer.. dus die voelde sneller aanbieding dan rubberzweep nr 3)

Velour zweep heb ik nauwelijks vies of nat zien worden van gebruik.. en die s t kwetsbaarst van mn zwepen. . Zwepen worden lang niet zo snel vies als iets wat in of op t lijf gedragen wordt..
~\v/~
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: slagwerk: zwepen, floggers, canes en plakken, Hoe en wat

Bericht door juffie »

Qua zwepen moet je wat hygiene betreft vooral uitkijken met paardenharen zwepen, omdat deze kleine sneetjes maken in de huid. Dit neemt kan dus wat bloedsporen bevatten en dat wil je niet op een ander gebruiken. De paardenharenzweep hier is dus strikt persoonlijk. En omdat het een dure was die ik met bespaard sigarettengeld heb betaald, wil ik die gewoon voor mezelf (en Jerry) houden. Ik houd ontzettend van de paardenharenzweep!!! Zo'n lekkere pijn!

Ik heb evt nog wel een kleine paardenharenminiflogger, nieuw in de verpakking, die je voor weinig mag overnemen.
Verder mag je van mij ook dingen lenen/proberen hoor!

Ik vind Fro zijn tip ook een goede! Jammer dat Phees er niet meer is, daar was ook een groot rek met allerlei speelgoed.
Wat crownless zegt over de kern van floggers vind ik ook. Ik wil ook altijd volle zwepen en geen bezemsteel omwikkelingen.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slagwerk: zwepen, floggers, canes en plakken, Hoe en wat

Bericht door Voleuse »

JJV schreef:
Voleuse schreef:e en een rubberen plak zijn volgensmij ook dingen waat je niet echt een miskoop aan kan doen.
Ik gebruik mijn zware plak bijna niet omdat ie vaak te heftig is...
Ohja, daar had ik even geen rekening mee gehouden idd. Ik bedoelde meer van dat er in zwepen nogal een kwaliteitsverschil kan zitten en dat dat met dat soort speeltjes minder zo is. Maar het is zeker een speeltje voor maso's!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
sub zero

slagwerk: zwepen, floggers, canes en plakken, Hoe en wat?

Bericht door sub zero »

tessie schreef:Ik zou lekker 7 juni naar de kinky warehouse sale gaan! Daar is echt zoveel te koop, in allerlei prijscategorieen en een hoop leuke koopjes ook. En veel mensen die je er uitleg over kunnen geven ook.
Waar is die sale dan? Waarschijnlijk staat het FL, maar daar zit ik dan weer niet op :)
dbj

Re: slagwerk: zwepen, floggers, canes en plakken, Hoe en wat

Bericht door dbj »

Kinky Warehouse Sale:

Zondag 7 juni 2015 van 12-17.
sportcentrum Halfweg; Einsteinweg 6 in Spijkenisse.
Entree: 3 euro per persoon.
sub zero

slagwerk: zwepen, floggers, canes en plakken, Hoe en wat?

Bericht door sub zero »

Dank!
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: slagwerk: zwepen, floggers, canes en plakken, Hoe en wat

Bericht door tessie »

Ja en er komen geloof ik meer dan 40 verkopers. Plus dat het altijd enorm gezellig is :D
Gesloten