Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
dbj

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door dbj »

On-ge-loof-lijk! De kerstartikelen liggen al in de winkelschappen, terwijl Sinterklaas nog moet komen...
Ik vind dat zó respectloos. Net zo respectloos als de zwarte pieten diskussie.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Dat gebeurt al zo lang dat ik me er niet meer aan stoor :)
**Self Rescuing Princess**
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik ben de zwarte pieten discussie ook beu. Vanwege de 'blijf van onze tradities af'-club en de nare dingen die geroepen worden.

Zwarte piet is een karikatuur van een zwarte man. Punt. En dat maakt ons niet met terugwerkende kracht kwaadaardig. Maar het mag nu wel naar de 21ste eeuw worden getrokken.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
dbj

Bericht door dbj »

Het is inderdaad de telkens weer terugkomende praktijk wat je zegt eireann.
Maar ik kan echt niet begrijpen waarom men niet het fatsoen kan opbrengen om ermee te wachten totdat Sinterklaas met zijn gevolg ons landje verlaten heeft. Ik vind dit gewoonweg respectloos gedrag t.a.v. het sinterklaasfeest.
pluis

Bericht door pluis »

Omdat diezelfde klepzeikers die nu zeggen 'wacht tot Sinterklaas het land verlaten heeft' dan zaniken dat ze de discussie moe zijn en kunnen we het daar niet een andere keer over hebben. en dat dan volhouden tot het weer drie maanden voor Sinterklaas is en dan jammeren dat we het er pas na het feest weer over mogen hebben.

Sowieso, denk je dat Sinterklaas beledigd is over de discussie ofzo? Hij is niet echt, he.
kitten

Bericht door kitten »

pluis schreef:Sowieso, denk je dat Sinterklaas beledigd is over de discussie ofzo? Hij is niet echt, he.
:schater:

Elk jaar klagen mensen ook dat sinterklaas steeds eerder aankomt in Nederland. Terwijl dat al zeker 15 jaar hetzelfde weekend is, want 15 jaar geleden werd ik in dat weekend voor het eerst moeder. Ik heb het krantenknipsel nog.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

dbj schreef:Het is inderdaad de telkens weer terugkomende praktijk wat je zegt eireann.
Maar ik kan echt niet begrijpen waarom men niet het fatsoen kan opbrengen om ermee te wachten totdat Sinterklaas met zijn gevolg ons landje verlaten heeft. Ik vind dit gewoonweg respectloos gedrag t.a.v. het sinterklaasfeest.
Weet je wat past respectloos is? Zijne hoogwaardige excellentie de heilige Nicolaas verbasteren tot sinterklaas. Om vervolgens de kinderen te schofferen door ze wijs te maken dat de beste man met een boot vanuit Madrid, midden op het Iberisch schiereiland, naar Nederland vaart, terwijl Myra in Zuid-Turkije ligt.

Oh en cv-ketels. Hoe moet de beste man of zijn helpers in vredesnaam door de rookgas afvoer van mijn HR-ketel mijn cadeautjes komen afleveren? We maken hem en zijn werknemers het werk ook nog eens onmogelijk.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
dbj

Bericht door dbj »

Over de herkomst van de Goedheiligman doen meerdere verhalen de ronde. Wat die schoorstenen betreft, tsja het verhaal speelde zich af in de tijd van de kolenkachels en toen had je nog echte schoorstenen :D
Nu is niet alleen de huidige rookgas-afvoeren een serieus probleem, maar tegenwoordig liggen op veel daken ook nog eens zonnepanelen... Dat maakt het kadootjes bezorgen nog lastiger.
Alleen heb ik nooit begrepen hoe het paard op de daken kwam en daar gewoon overheen kon lopen. Maar mijn kadootjes lagen wel altijd naast de kachel, de volgende ochtend :yes:
Maar ik praat dan nu over ca. 50 jaar terug....
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik ben blij dat er niet pas kerst artikelen in de winkels komen na Sinterklaas. Dan zou je altijd nog maar minder dan een maand hebben om die spullen te kopen. Veel te kort.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Wat tessie zegt. Dat zou echt veel stress opleveren. Bovendien begint advent toch ook al voor Sinterklaas? :)
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Mijn kerstseizoen begint al in juni.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
isara

Bericht door isara »

dbj schreef:Over de herkomst van de Goedheiligman doen meerdere verhalen de ronde. Wat die schoorstenen betreft, tsja het verhaal speelde zich af in de tijd van de kolenkachels en toen had je nog echte schoorstenen :D
Nu is niet alleen de huidige rookgas-afvoeren een serieus probleem, maar tegenwoordig liggen op veel daken ook nog eens zonnepanelen... Dat maakt het kadootjes bezorgen nog lastiger.
Alleen heb ik nooit begrepen hoe het paard op de daken kwam en daar gewoon overheen kon lopen. Maar mijn kadootjes lagen wel altijd naast de kachel, de volgende ochtend :yes:
Maar ik praat dan nu over ca. 50 jaar terug....
Eeuhh. 50 jaar geleden bestond ie niet en nu ook niet, dus ik denk niet dat die zonnepanelen nu zo'n issue zijn.
isara

Bericht door isara »

dbj schreef: Nu is niet alleen de huidige rookgas-afvoeren een serieus probleem, maar tegenwoordig liggen op veel daken ook nog eens zonnepanelen... Dat maakt het kadootjes bezorgen nog lastiger.
Eeuhh. 50 jaar geleden bestond ie niet en nu ook niet, dus ik denk niet dat die zonnepanelen nu zo'n issue zijn.[/quote]
Mack

Bericht door Mack »

Ach al dat gezeur over zwarte Piet ... Die Sinterklaas is pas echt het probleem.

Een pedofiel met 'n schimmel tussen z'n benen .... :clown:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Crownless

Bericht door Crownless »

@Mack: ik maar denken dat ik niks hoefde te zoeken achter die kinderstemmetjes die vrolijk zingen dat "hij komt, hij komt!" :clown:

Sinterklaas komt ook ieder jaar maar weer aan. Hoeft hij niet naar weightwatchers? (Zorgt wel altijd voor een stiekem gniffel momentje als "sinterklaas is aangekomen" door de luidsprekers in de supermarkt schalt. Ik ben soms zo snel tevreden)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Plaats reactie