Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Voleuse

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Voleuse »

Also bedankt voor de waardering haha ^^. Ik hoop ergens dat ik kathatende buren heb die blij zijn met mij.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Dank voor het verslag! Onze katjes zijn wel een beetje competitief, op een bepaalde manier. De kleine leert allemaal dingen van de grote (op bepaalde dingen klimmen, wat interessant is om aan te snuffelen, waar ze zitten) en wil altijd zien wat de grote aan het doen is. De grote probeert ineens allemaal dingen die hij nooit deed, maar die hij de kleine ziet doen, zoals in de wasmand zitten. En dan zit hij daar ook zo een beetje onwennig zo van 'ik weet niet wat hier aan is, maar ik wou niet achterblijven dus ik probeer het ook'. Maar omgekeerd is de kleine dus ook benieuwd naar alles wat de grote doet. Dus ik denk dat dat wel een dingetje zou kunnen zijn.

Ik ga me in ieder geval eens goed in dat ding verdiepen, dat kon wel eens de oplossing zijn, dus bedankt voor de tip alvast. Maar eerst moet ik de kleine nog laten steriliseren, voor we aan dat avontuur kunnen beginnen.
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

Bij mij ging de kat in het vorige huis over het kattenschrikdraad heen. En ja, hij deed het wel gewoon, maar kat was te koppig. Nu een kattenren op het balkon en als we ooit een tuin hebben komt daar ook een kattenren in. Voelt voor mij fijner dan als de katten overal heenlopen.
shareen_G

Bericht door shareen_G »

Ravelijne schreef: nog van niemand klachten gehad dus ik voel me ook niet bezwaard om het zo te laten voor die grote.
Geen klachten wil niet zeggen dat er geen klachten zijn. Ik heb geen idee van wie de katten zijn die hier in de buurt rondlopen en ik kan dus ook niet gaan klagen bij de eigenaar.

Wel tof om te lezen dat er ook verschillende mensen zijn die bewust bezig zijn met het in de eigen tuin houden van de katten.
Waar een wil is, is een weg
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Dat is natuurlijk waar. Maar je ziet hier nergens afzettingen of andere schrikmiddelen tegen katten. Ik heb ook niemand in het algemeen over katten in de tuin horen klagen, zeker ook de buren niet. Ik heb wel het idee dat het omdat het een wat landelijke buurt is middenin agrarisch gebied waar katten ook gehouden worden om de kleine klaagdieren onder controle te houden, meer geaccepteerd is. Het hoort er meer bij en ze worden sneller als nuttig gezien.
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik ben echt wel blij met dat onze van origine binnenkatten nu de tuin zien als een afgezet gebied. Ik laat ze ook alleen buiten als ik thuis ben. In theorie zouden ze via de vuilcontainer op het schuurtje kunnen springen. Maar dat is ook wel erg hoog en ik heb ze het ze nog nooit zien doen. Ze lijken vooral erg tevreden op het gras.

Maar als ze er wel uit zouden willen, was ik al bereid de schutting aan te passen dat ze er niet uit kunnen.

Al was dat vooral omdat ik niet weet of ze auto's herkennen. Als ik nu een kitten zou nemen, zou ik deze eerst gewoon buiten laten. Maar nu ik dit zo lees (en ook omdat ik het zielig vind voor alle vogeltjes), zou ik ze in de tuin willen houden.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Katten die de tuin niet uit komen vermoorden de vogeltjes in de tuin....
Ik zou een vreemde kat in huis ook niet tof vinden, er is geloof ik 2 keer een vreemde kat door het kattenluik gekomen, niet handig.
Driepoot gaat aan 1 kant wel de tuin uit, geen idee waar ze dan naar toe gaat maar klimmen doet ze niet en schrikt van alles en rent dan weer naar huis :) Haar toilet is een hoekje in mijn eigen tuin... Dat vind ik wel 'fijn' dat de buren daar geen last van hebben.
**Self Rescuing Princess**
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Dat je jezelf bedenkt dat sporten toch echt wel een goed idee is en je daarna beseft dat je het jezelf gewoon helemaal niet kan veroorloven daar maandelijks 50-100 euro aan te spenderen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Das ook wel heel veel geld. Toen ik lid was van de sportschool betaalde ik iets van 20 euro per maand daarvoor.
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Er zit veel prijsverschil in sportscholen. Zit er geen basic fit of fit for free in de buurt? Is vaak wel ietsje minder fijn dan de hele dure sportscholen, maar ook een stuk goedkoper.

Ik sportte voor mijn zwangerschap regelmatig thuis. Hardlopen deed ik sowieso twee keer per week. Daarnaast deed ik vaak gewoon oefeningen met youtube-filmpjes. Ik heb een tijdje blogilates gedaan, maar zij is wel vrij hyper, daar werd ik op een gegeven moment moe van. Ik vond de filmpjes wel fijn. Ook fitnessblender heeft veel verschillende workouts. Op die manier kost het je misschien eenmalig een paar tientjes aan wat dumbells en een matje enzo, maar heb je niet de maandelijkse kosten.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik zat gewoon bij een kleine sportschool die wel heel fijn en gezellig was, maar ook niet duur. Basic fit en Fit for free vind ik meestal niks aan...
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Doe-het-zelf-fitnesszaaltjes en youtubefilmpjes werken voor mij niet.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Wat zoek je dan?
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Iets als een yogaklasje. Dat is tussen de 10 en 15 euro per keer en dan ga ik uit van wekelijks een les. Dan zit je al snel op 50 euro in de maand, exclusief extratjes als materialen en af en toe wat nieuwe kleding.
Crownless

Bericht door Crownless »

Yoga is duur idd. :(

In Eindhoven kon je bij de fit for free yoga doen als groepsles. Dan is het 21 euro per maand.

Dus soms is yoga te vinden bij een fitness gigant die tussen de klasjes ook yoga heeft staan.

Edit: de fit for free in jouw woonplaats biedt yoga aan. Kun je zelfs eens gratis proberen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Plaats reactie