het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: het beweeg-topic

Bericht door leonietje »

Ik ga zo naar de sportschool ik heb nog steeds geen zin. Ik ben de laatste tijd veel moe en ik begin ook meer pijn in rug te krijgen dus juist daarom moet ik gaan. Ook zit mn lijf me gewoon in de weg. Maar ik heb gewoon geen motivatie. Hopelijk denk ik daar over een uur anders over als ik in de sportschool geweest ben.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: het beweeg-topic

Bericht door eireann »

Je kan het!
**Self Rescuing Princess**
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: het beweeg-topic

Bericht door leonietje »

Ik ben geweest. Ik hield het beter vol als een paar maanden geleden toen had ik veel pijn tijdens te oefeningen. Nu wel een nieuwe krachttraining gedaan en op bijna alles was ik best flink gezakt. Maar goed dat wist ik al. Donderdag de 2de ronde...
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

Goed bezig hoor. Opnieuw beginnen met sporten is altijd zo matig, als je eenmaal in een ritme zit dan is het best vol te houden, maar die eerste paar keer dat alles roestig is en niks gaat zoals je gewend was... bleh :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Even een voorbeeldje dat beweging niet betekent dat je je in het zweet moet werken. Dit is volgens mijn fitnesstracker mijn calorieënverbruik van de afgelopen dagen.

Ik heb de getallen weggehaald, want dit soort data is bij benadering en hooguit relatief aan zichzelf te zien. Die witte lijn is mijn gemiddelde calorieënverbruik.
Screenshot_20220127-155150.png
Zondag en dinsdag ben ik naar de sportschool geweest. Beide dagen pittige workout gedaan en 10 km gefietst, want de sportschool zit aan de andere kant van het dorp. Dan zou je denken dat ik zaterdag ook wel druk ben geweest, want die dag heb ik nog meer calorieën verbrand. Maar zaterdag was een dag de stad in, redelijke wandeling, niet eens extreem lang. Het heeft me in elk geval geen zweetdruppeltje opgeleverd, terwijl ik zondag en dinsdag sweatangels op de sportschoolvloer maakte.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: het beweeg-topic

Bericht door Crownless »

Wauw. Cool om zo te zien.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

Heidi schreef: 16 jan 2022, 21:40 Wow wat cool
Dat is een ding dat ik zou willen kunnen!

Iemand weer begonnen met nieuwe 30 days van Adriene? Ik vandaag met de eerste
Ik kom er dit jaar echt niet doorheen. Om de een of andere reden zitten alle buikspieroefeningen in de eerste week en ik ben nu pas op dag drie :lol:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: het beweeg-topic

Bericht door Heidi »

Haha het is morgen 31 januari en ik heb er pas 5 gedaan…
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: het beweeg-topic

Bericht door thaliya »

Ik ben bij :). Vond het overwegend goed te doen, fijn dat ze steeds rond de 20min lagen zodat het makkelijk ergens tussendoor nog te plannen was.

Vanavond alweer de laatste...
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Oh ja, yoga. Stond ergens in mijn gedachten. Nu was ik te laat met een plekje in de sportschool reserveren voor morgen, even het brein zover zien te krijgen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: het beweeg-topic

Bericht door Charles »

Vandaag wandeldag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: het beweeg-topic

Bericht door lunaaa »

Vraagje: ik zoek iets spierversterkende, als aanvulling op het wandelen. Voornamelijk voor mijn bovenbenen en core, omdat mijn bekkenklachten waarschijnlijk minder worden als die spieren sterker worden. CrossFit vind ik leuk, maar trek ik nu even niet, een gewone sportschool is niet mijn ding. Is yoga with Adrienne ook spierversterkend? Andere goede ideeën? Zowel online als ideeën voor sporten buiten de deur zijn welkom. :)
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: het beweeg-topic

Bericht door thaliya »

Yoga is zeker goed voor je core!

Ik zou denk ik als ik jou was naar een (bekken)fysio gaan en vragen welke oefeningen zij aanraden. Heb ik zelf veel aan gehad bij een andere blessure. Ik sportte toen in de sportschool en de fysio gaf op basis daarvan tips. Dus welke oefeningen wel, maar ook juist welke oefeningen niet. Ik kan me voorstellen dat ze dat ook kunnen doen voor thuis oefeningen :).
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: het beweeg-topic

Bericht door chell »

Er zijn ook best veel fysiotherapiepraktijken waar je in hun sportzaal kunt sporten en waar je dan begeleiding krijgt voor de juiste oefeningen. Ik sport nu ook bij de fysio, ik heb nu wel continu begeleiding omdat ik een shitload vergoed krijg, maar je kunt er ook voor 20 euro per maand zelf sporten. Ik weet alleen niet of dat dan alsnog teveel als sportschool voelt natuurlijk.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

Yoga kan spierversterkende zijn als je niet elke keer de filmpjes aanklikt die kalm gestretch zijn :p. Als je zoekt adriene + het lichaamsdeel dat je wil trainen of de vibe die je wil dan is er overal wel een filmpje voor. De 30 dagen yoga die in het nieuwe jaar beginnen zijn meestal een mix tussen spierversterkend en ontspannen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Plaats reactie