195 euro klinkt mij als vrij veel in de oren? Ter vergelijking: mijn nieuwe premie voor 2023 is 170 euro, dat is inclusief (redelijk uitgebreide) aanvullende verzekering van ongeveer 25 euro en tandartsverzekering van 15,50.Charles schreef: ↑15 nov 2022, 22:38 Zorgpolis 2023 ontvangen. Maandpremie is 195 euries en daar komt nog 38,50 bovenop vanwege gespreid betalen eigen risico.
Dat is veel geld
Al het andere is ook flink duurder geworden, dagelijkse boodschappen en verwarming, en het einde daarvan is niet in zicht...
Hoorde in het nieuws dat nu ook het Rode Kruis begonnen is met het uitdelen van voedselpakketten, gewoon hier in Nederland
Er zijn al jarenlang voedselbanken, maar dat is kennelijk niet meer voldoende
Als de gemeentepolis voor minima geen optie is zou je even goed kunnen kijken welke zorgkosten je verwacht te maken: gebruik je bv bepaalde medicatie, of ga je naar een alternatief hulpverlener zoals een acupuncturist, heb je een nieuwe bril nodig, dat soort dingen.
Soms heb je geen aanvullende verzekering nodig bijvoorbeeld, of maar een kleine. Of soms is het handiger om helemaal geen aanvullende verzekering te hebben en dat ene ding zelf te betalen, dat is vaak goedkoper.
Oftewel: als je goed kijkt naar wat je nodig hebt dan zou je kunnen kijken naar minder pakketten of een andere/goedkopere verzekering. De basisverzekering (tussen 108 en 145 afhankelijk van verzekeraar en soort verzekering) is standaard, maar vraag me dan af wat je erbovenop nog hebt aan pakketten.