Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Voleuse »

Beterschap! Hopelijk brengt het gewoon een goed resultaat
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door eireann »

Die tsunami s klonken altijd al zo naar, maar een cyclus van 20+ dagen is ook niet te harden, dan heb je ook chronisch ijzer en energie tekort enzo.

Hopelijk snel hersteld
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door puppie »

Beterschap juffie!
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door juffie »

eireann schreef: 10 nov 2022, 22:03 Die tsunami s klonken altijd al zo naar, maar een cyclus van 20+ dagen is ook niet te harden, dan heb je ook chronisch ijzer en energie tekort enzo.

Hopelijk snel hersteld
Klopt, nu was het wel zo dat ik niet 20 dagen lang volle bak vloeide, maar het was wel net teveel om er niks voor te gebruiken en soms dacht ik dat het wel meeviel en dan bleek na een potje seks dat we een of andere horror show hadden nagedaan, bloed all over the place. Ik was het zó zat! Er waren echt veel minder dagen zonder bloed dan met bloed.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door pluis »

Mozeskriebel, dat klinkt heftig. En een algemene narcose is ook niet niks. Hoop dat je er heel lang baat bij hebt, en dat je stem gauw weer opknapt. Herstel ze!
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door thaliya »

Ik ben me aan het verdiepen in de wereld van cups en discs. Zijn hier mensen die een menstruatiedisc hebben? Ik kwam hierbij omdat ik las dat cups en spiraaltje niet goed samengaan. Dat probleem heb ik vanmorgen opgelost door spiraal eruit te trekken (was er om andere redenen ook wel klaar mee), maar vroeg me af of ik dan niet alsnog voor een disc zou gaan.

Wat ik zo als voordelen lees is dat het makkelijker te plaatsen is (geen gedoe met vacuüm) en je kunt het blijkbaar tussendoor een soort van legen zonder dat je de disc eruit hoeft te halen.
Het grootste nadeel lijkt te zijn dat je door sporten (met name squatten) wel wat bloed kunt verliezen en ik las een review van iemand die bloed verloor tijdens het niezen.
Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

Voor beide neig ik naar Bamboozy omdat die (lekker makkelijk) zowel de disc als cup hebben en ik dan verder niet nog van alles hoef te vergelijken.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Voleuse »

Spiraal.. er uit trekken?? Zelf?? :faint:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door thaliya »

Ja, is niet heel ingewikkeld. Touwtje tussen duim en wijsvinger en rustig eruit halen :).
Moet je touwtje wel lang genoeg zijn.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door juffie »

Ik heb nog nooit van discs gehoord... Cup is mij altijd goed bevallen, maar ik hoop hem nooit meer nodig te hebben.

Mijn nova sure is nu 2 maanden geleden en het lijkt erop dat ik goed reageer. Gehad dat ik dacht: ´Ik had allang ongesteld moeten zijn volgens mij´ en dat dan idd mijn app aangaf dat ik die dag aan het einde van een menstruatieperiode zou zitten. Zo nu en dan wel een heel klein beetje bloedverlies, maar mag geen naam hebben, ik heb dan een vlekje in mijn onderbroek en gebruik niet eens maandverband ofzo.

Jerry en Vlam gaan binnenkort (maart geloof ik, ze kregen gisteren de brief) allebei naar ome dokter, dus dan kunnen eindelijk de condooms de deur uit. Seksen zonder onderbrekingen en gedoe! Yay! Want dat eeuwige bloeden van mij zorgde niet per se voor heel veel spontaniteit. We deden het wel natuurlijk, maar het was ook gedoe. Eerst spoelen, of douchen, denken aan handdoeken, naderhand ook weer allebei onder de douche of op zijn minst een redelijk uitgebreide wasbeurt, en hoe vaak we dan niet tot de conclusie kwamen dat er alsnog vlekken in bed waren gekomen... dus nou ja, dat verhoogde de feestvreugde niet zeg maar. En dat zorgde er bij soms ook wel voor dat ik dacht: ´Mja, heb best zin, maar geen zin in het gedoe. Laat maar.´ Merk nu al dat er veel meer remmingen weggevallen zijn. :)
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door kitten »

Ik zag gisteren dat de Action ook een cup had voor iets van 2-3 euro!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door eireann »

Ik ben fan van de cup, disc nooit van gehoord.

Grietje gaf me van de week even een tampon aan. 'heb je alwéér bloed???!'
(Normale cyclus, 4 dagen per maand ofzo)
Ze vindt het vreselijk zielig voor me. Maar het kwartje is nog niet gevallen dat zij dat ook krijgt
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door thaliya »

Mijn ervaring na de eerste ronde cup en disc:

De cup vind ik heel fijn. Inbrengen was de eerste dagen beetje spannend, zeker toen ik in de sauna liep. Toch bang dattie niet goed zat en ik op zou staan met een grote rode vlek in mijn badjas of zo. Niks aan de hand. Enige keer wanneer het vacuüm losschoot was tijdens yoga in three legged dog. Ik voelde een vaginale scheet (heb ik vaker tijdens die oefening) en daarna een straaltje bloed. Was gelukkig gewoon thuis.

De disc heb ik 's nachts in gehad, voelde nog meer vrijheid dan de cup. Ook wel uit een soort van "even wat anders" voor mijn vagina. Niet rationeel, ik weet het. Het nadeel van de disc vind ik wel het bloed op je vingers bij het uithalen, verder ook prima.

Dus ik blijf ze allebei gebruiken. Cup overdag, disc 's nachts :)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door kitten »

Ik had bij de cup ook vaak wel bloed op mijn vingers. En handen wassen moet je sowieso. :)

Waarom de disc niet overdag?
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door thaliya »

Vooral om de knoeiboel. De cup krijg ik er redelijk schoon uit, bij de disc loopt het gewoon allemaal over mijn hand heen. Misschien doe ik iets niet goed, zou kunnen, maar dat is de reden :).
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door isara »

Ik ga zo even googlen wat een disc is, nooit van gehoord? Ben nu wel heel benieuwd!

En OMG je eigen spiraal er uit trekken... misschien omdat je meerdere keren bent bevallen, maar damn het klinkt zo eng. Bij mij was erin erger dan eruit, maar eruit was nog steeds auwwwww.

Ik heb overigens jarenlang een cup gebruikt met een koperspiraal, nooit problemen mee gehad. Het schijnt dat het kan.
Plaats reactie