slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Voleuse

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

- Nee haha de sticker op de oude modem heeft toch echt de oude naam en ww waar ik mee ingelogd ben
- nope, heb mijn 4g ff uitgezet net maar dat deed niks
-?? Hoe kan dat überhaupt

De nieuwe naam staat overigens niet in de detecteerbare wifi netwerken..... denkt hij gewoon dat er niks veranderd is ofzo?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Okee ik heb even gegoogled: kennelijk is het een feature van deze modems dat je je naam en ww behoudt??? De technologie staat voor niks
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Ik loop ook tegen dat soort installatie problemen aan. Heb voor werk nieuwe IPhone gekregen, die ik niet meer normaal geïnstalleerd krijg (allemaal extra inloggen code apps).

Heb 'm weer ingeleverd. Gebruik nu Nokia telefoon om te bellen en Sms'en naast Ipad. Wat een verademing.
Geniet van de positieve momenten.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Nouja mijn ding bleek uiteindelijk geen probleem maar vooral handig ;)

Trouwens Ding Dong notificatie voor ouderen of mensen met een slechte gezondheid: je kunt vanaf nu weer een coronaprik inplannen als je dat wil: https://coronatest.nl/ik-wil-een-corona ... raak-maken
kitten

Bericht door kitten »

Peter^ schreef: 02 okt 2023, 02:48 Ik loop ook tegen dat soort installatie problemen aan. Heb voor werk nieuwe IPhone gekregen, die ik niet meer normaal geïnstalleerd krijg (allemaal extra inloggen code apps).

Heb 'm weer ingeleverd. Gebruik nu Nokia telefoon om te bellen en Sms'en naast Ipad. Wat een verademing.
Ah, mijn werk is nu de service kant van die telefoon. We timmeren het inderdaad helemaal dicht, je mag alleen de ongeveer 20 apps installeren die systeembeheer heeft goed gekeurd en overal twee factor verificatie op. Dat betekent inloggen met je wachtwoord en daarna bevestigen met bijvoorbeeld een code via SMS of een code via een speciale beveiligde app. Omslachtig? Ja. Maar wel veilig natuurlijk.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik haat twee factor authenticatie.
Al kan ik het al een stuk beter hebben nu ik mam niet meer aan de telefoon hoef te helpen inloggen er mee.
**Self Rescuing Princess**
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Maar werken jullie voor de staatsgeheime dienst ofzo dan? :p. Want ik werk voor de overheid en die nemen hun privacy best serieus maar ik mag wel gewoon pokemon go op mijn werktelefoon zetten met alleen mijn wachtwoord...
JJV

Bericht door JJV »

Mijn werk maakt er enerzijds een bende van maar wordt anderzijds zwaar beïnvloed door micro$oft

Zij zeggen two step.. Dus gaan wij ook binnen kort over..

(en gezien hoe crap de apps op 't moment al werken ben ik bovenmatig benieuwd hoeveel tijd extra two step gaat vermorsen)
~\v/~
Toran

Bericht door Toran »

MFA, of 2fa is gewoon een extra stapje veiligheid. Normale username password wordt nog wel eens geraden, of te simpel gemaakt, waardoor er een extra ingang is, in een bedrijfsnetwerk.

Het op tijd en juist inzetten van MFA had mijn werkgever best wat geld kunnen besparen..
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
Charles

Bericht door Charles »

Bij mijn zorgverzekeraar dien ik de DigiD-app te gebruiken om in te loggen. En bij enkele overheidssites werkt inloggen ook enkel op die wijze.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
thaliya

Bericht door thaliya »

Wij kunnen op school ook nergens in zonder code van de authenticator app. Meerdere keren per dag word je ook automatisch uitgelogd en dan moet die code weer. Nu zijn we er redelijk aan gewend, maar zeker in het begin gebeurde het nog wel eens dat iemand in de vergaderkamer erachter kwam dat telefoon nog op kantoor lag en dan moest je de vergadering uit om je telefoon te pakken.
En wij hebben geen werktelefoon, alles op privé telefoon. Wil je dat niet, of heb je een toestel waar dat niet op kan, dan krijg je een tag wat ook werkt.

Mail openen op telefoon werd helemaal lastig op een gegeven moment. Moest perse via Edge, niet chrome. En dan nog 2 apps installeren. Mijn oplossing was toen om het niet te doen dus ik heb nu al ruim een schooljaar geen mail op mijn mobiel. Wat een rust, had ik veel eerder moeten doen :).
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
kitten

Bericht door kitten »

Voleuse schreef: 02 okt 2023, 21:46 Maar werken jullie voor de staatsgeheime dienst ofzo dan? :p. Want ik werk voor de overheid en die nemen hun privacy best serieus maar ik mag wel gewoon pokemon go op mijn werktelefoon zetten met alleen mijn wachtwoord...
Ik werk in de GGZ. Medewerkers sturen dossiers en persoonsgegevens via beveiligde verbindingen. Pokemon go is een bekende, dat zal vast goed gaan, maar ik heb privé bijvoorbeeld ook een Femdom app op mijn toestel staan die niet uit de Google store komt. Dat soort apps kunnen gevaarlijk zijn. Onze organisatie heeft besloten alles dicht te timmeren. Farmville kan niet werkgerelateerd zijn, dus dat doe je maar op je eigen telefoon.

Het is een hele relaxte organisatie, maar ik denk dat juist daarom de IT afdeling zo streng is. Die hulpverleners zijn veel te goed van vertrouwen. :lol:
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Voleuse schreef: 02 okt 2023, 21:46 Maar werken jullie voor de staatsgeheime dienst ofzo dan? :p. Want ik werk voor de overheid en die nemen hun privacy best serieus maar ik mag wel gewoon pokemon go op mijn werktelefoon zetten met alleen mijn wachtwoord...
Ik zie als consultant diverse smaakjes in beleid hiervoor, de ene gaat wat verder dan de ander. En er zijn wat verschillende filosofiën in wat wel en niet toegestaan wordt als het gaat over zakelijk gebruik van privé apparatuur of privé gebruik van zakelijke apparatuur.

Belangrijkste les die we de afgelopen jaren wel hebben geleerd is dat MFA behoorlijk wat narigheid kan voorkomen en dat wachtwoorden steeds vaker niet meer één van de factoren is die meetelt bij het inloggen. Juist omdat veel mensen crappy wachtwoorden hebben en ze hergebruiken en omdat organisaties tegen alle adviezen in nog altijd zeuren om iedere 3 maanden je wachtwoord te wijzigen. Veel gebruikt wachtwoord komende tijd: Herfst23! - meer dan 8 karakters, hoofdletter, kleine letters, cijfer, speciaal teken, voldoet aan de meeste wachtwoordpolicies.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
kitten

Bericht door kitten »

Daantje schreef: 03 okt 2023, 09:53...en omdat organisaties tegen alle adviezen in nog altijd zeuren om iedere 3 maanden je wachtwoord te wijzigen.
Bij ons zijn ze hier 2 weken geleden mee gestopt! :static:
Charles

Bericht door Charles »

Daantje schreef: 03 okt 2023, 09:53Juist omdat veel mensen crappy wachtwoorden hebben en ze hergebruiken en omdat organisaties tegen alle adviezen in nog altijd zeuren om iedere 3 maanden je wachtwoord te wijzigen. Veel gebruikt wachtwoord komende tijd: Herfst23! - meer dan 8 karakters, hoofdletter, kleine letters, cijfer, speciaal teken, voldoet aan de meeste wachtwoordpolicies.
Ik kan het niet begrijpen dat mensen zó gemakzuchtig zijn om relatief makkelijk te raden wachtwoorden gebruiken en om het nog erger te maken vaak zelfs op meerdere sites dezelfde combinatie username+password hergebruiken. Hoe dom moet je wel niet zijn om dit te blijven doen?
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Plaats reactie