slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Mack

Re: slowchat

Bericht door Mack »

Het regelmatig veranderen van wachtwoorden is véél onveiliger dan lange "wachtzinnen".
Kijk maar eens naar dit schema:

Pasword strength 2023.jpg
Dan zie je dat een regelmatig "ververst" wachtwoord van 8 tekens met cijfers, en hoofdletters, en speciale tekens (Herfst23!) nog altijd veel minder veilig is dan een zin zoals: MaandagOlifantKater.

Als zo'n wachtzin (die zouden minstens 32 tekens lang moeten toestaan) ook nog gecombineerd wordt TFA dan heb je erg gewiekste en vasthoudende hackers/pentesters nodig om daar doorheen te komen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Charles

Bericht door Charles »

En dan te bedenken dat ik nog geregeld sites tegenkom waarvan het wachtwoord max 12 tekens mag zijn...
Zelf heb ik voor elk account een uniek password, dus mocht ooit ergens een hack of lek zijn dan kunnen anderen niets met mijn password die ik daar gebruikte.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
kitten

Bericht door kitten »

En hoe onthou je die dan allemaal?

En Mack, hoe goed werkt brute force als je na 3 pogingen geblokkeerd wordt?
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik ben niet Mack, maar om de vraag te beantwoorden: it depends. Er zijn verschillende variaties van brute force en ook verschillende manieren van blokkeren.

In sommige gevallen is het mogelijk om offline wachtwoorden te kraken, als de versleutelde versie gelekt/gestolen is, en dan is de eerste malafide inlogpoging raak en zijn limieten geen probleem. Dit is ook de methode waarop de tabel die Mack post is gebaseerd.

Indien je wel op een echte inlogpagina gaat proberen, meestal met een lijst voorspelbare wachtwoorden, dan is het afhankelijk hoe de blokkade werkt. Bijvoorbeeld: is de blokkade op basis van account of op basis van IP adres? Hoe lang duurt de blokkade? Is de blokkade op een vast aantal pogingen of een x aantal pogingen per uur/dag/maand.

Maar voor je zover bent zijn er eerst andere vragen:
Is jouw account de moeite van het hacken waard om daar energie in te steken? Kunnen ze je wachtwoord niet op een andere manier krijgen? Met trucs als phishing of door het hergebruiken van wachtwoorden elders. Of door (en er is altijd een toepasselijke XKCD) door je net zo lang met een moersleutel te slaan tot je het gewoon geeft.

Afbeelding
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Charles

Bericht door Charles »

kitten schreef: 04 okt 2023, 11:23En hoe onthou je die dan allemaal?
De meest gebruikte wachtwoorden zitten wel in mijn systeem omdat ik ze vaak genoeg moet inkloppen bij het inloggen, zoals hier op ws en ook op FL.
Heb een opschrijfboekje waar alles in staat, nee die ligt niet naast de laptop.

Toen onze vader overleden was moesten wij zijn accounts nalopen. Ook bij hem stond alles in een notitieboekje. Wel bleek dat diverse mailadressen die erin stonden niet meer bleken te bestaan, maar inloggen ermee werkte in de meeste gevallen nog steeds. Veruit het meest voorkomende wachtwoord was wel erg voor de hand liggend: dat was zijn geboortedatum, dat kwamen we vaak tegen.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

thaliya schreef: 03 okt 2023, 06:23 Mail openen op telefoon werd helemaal lastig op een gegeven moment. Moest perse via Edge, niet chrome. En dan nog 2 apps installeren. Mijn oplossing was toen om het niet te doen dus ik heb nu al ruim een schooljaar geen mail op mijn mobiel. Wat een rust, had ik veel eerder moeten doen :).
Dankjewel voor het delen van deze positieve ervaring. Want ik verlang ook naar die rust.
Geniet van de positieve momenten.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Behalve het bedienen van kleine knopjes, bevalt telefoon uitstekend. Wat een rust. (Minder afgeleid en beter voor ogen ivm ontbreken beeldscherm).
Geniet van de positieve momenten.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Das fijn Peter :)
**Self Rescuing Princess**
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik zit sinds kort op naailes maar omg, ik vind t echt niet leuk :(. Het gaat me elke keer veel te snel, ik heb de hele tijd het gevoel dat ik domme vragen stel en de les vertraag en iedereen irriteer "^^. Ik heb gewoon niet hetzelfde basisniveau als de anderen. Naaien is echt moeilijk!!!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

vooral gewoon rustig blijven en je naaimachine het werk laten doen. Als je weet hoe je de machine in moet rijgen heb je echt het moeilijkste al gehad. Dat gaspedaal intrappen kunnen we allemaal. En begin eenvoudig!! een lekker warme joggingbroek voor de winter is bijv heel simpel en super comfortabel :) En je mag me altijd vragen om hulp :) Niet dat ik alles weet maar met n jaar of 50 ervaring, best wel iets :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
kitten

Bericht door kitten »

Aw, vervelend dat je je een vertragende factor voelt! Maar les is voor mensen die iets nog niet kunnen dus tenzij je je hebt ingeschreven voor een gevorderde cursus, hoort dit erbij hoor voor de cursusgever. En ook een beetje voor de andere cursisten.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Jaaaaaa ik had inderdaad lekker met en joggingbroek moeten beginnen maar deze les gaat over lingerie naaien dus het is een en al glibberige stof en gepiel!!! Ik waande mij in mijn fantasie in allerlei luxueuze setjes maar omg ik was niet ready.
De naaimachine inrijgen kan ik. :). Ik heb al eens eerder een bralette genaaid en dat ging me heel makkelijk af, vandaar de bravoure XD. Maar de machine eet heel snel mijn stof op, en ik heb ook echt heel veel moeite om recht te naaien. En alles alles is nieuw voor me dus het lukt me allemaal niet in 1x.

Ik heb nu met de docente afgesproken dat ik priveles ga doen :p. Zodat ik in mijn eigen tempo kan gaan.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
kitten

Bericht door kitten »

Goed dat je niet opgeeft!
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

dat soort stoffen naaien is idd best lastig. Goede voetje en vooral goede naald helpt heel erg. Daarnaast zijn er veel holle en bolle naden die je op elkaar moet krijgen en dat is nauwelijks te spelden, dus heel lastig naaien omdat de stof wegglijdt. Heel veel succes!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

OMG, ja lingerie is de hel!
MILF :grin_ani:
Plaats reactie