'Hang' materiaal

Gesloten
Sirius Viper (DK)

'Hang' materiaal

Bericht door Sirius Viper (DK) »

Ik ben sinds een tijdje op zoek naar manieren om m'n subje op een nieuwe manier te 'behandelen'.
Ik wil haar graag in de kettingen (of touwen) hangen, maar ik heb eigenlijk geen idee wat voor materialen ik hiervoor zou moeten gebruiken.
Ik dacht zelf aan een dikke bout door de balken van de zolder met daar aan beide kanten een soort U-beugel aan vast, waar ik de kettingen danwel touw aan kan bevestigen.
Het materiaal voor de beugel is voor mij duidelijk, dat moet gewoon metaal zijn, maar wat is het beste daarna te gebruiken?
Ketting met polsbandje of musketon, of touw met polsband of gewoon los, of...?

Graag hoor ik de meningen van jullie Doms en natuurlijk ook die van de subjes, want ja, jullie zijn diegenen die er in moeten hangen :)

Groetjes Sirius
Boefje

Re: 'Hang' materiaal

Bericht door Boefje »

Wij hebben schommelhaken in de plafondbalken hangen. Werkt voor ons erg goed.
Verder gebruikt D-D henneptouw voor bondages. Nu hebben we nog maar 1 ervaring gehad met suspension (hangen) waarbij ik horizontaal liggend, met mijn gezicht naar de vloer, volledig los kwam te hangen van de grond. Hierbij had hij een borstharnas geknoopt, een touwbroekje rondom mijn heupen en als laatste mijn enkels van de vloer gelicht. Het is best pittig zo te hangen. Ademhalen in deze situatie ging lastiger. En uiteindelijk gingen mijn enkels zeer doen. Maar ik vond het wel een geweldige ervaring.
Guilty

Re: 'Hang' materiaal

Bericht door Guilty »

Sirius Viper (DK) schreef: Ik dacht zelf aan een dikke bout door de balken van de zolder met daar aan beide kanten een soort U-beugel aan vast, waar ik de kettingen danwel touw aan kan bevestigen.
Ik ben geen ingenieur, maar als je een balk hebt waar je door heen kan lijkt me dat wel een van de beste oplossingen. Laat je eventueel voorlichten door een professional, want je speelt met het leven van je sub als je aan suspension gaat beginnen. Een veiligheidsfactor van 5 - 10 is het minimum waar je aan moet denken, omdat suspensions ook dynamische belasting op kan leveren. Hou er ook rekening dat ook al je andere materiaal, haken, karabijners, touwen, kettingen etc. aan dezelfde eisen moeten voldoen. Karabijners e.d. van de bouwmarkt voldoen dus niet, industriele karabijners of die voor klimsport gebruikt worden zijn gerate en doorgaans wel geschikt.
Het materiaal voor de beugel is voor mij duidelijk, dat moet gewoon metaal zijn, maar wat is het beste daarna te gebruiken?
Ketting met polsbandje of musketon, of touw met polsband of gewoon los, of...?
Dat lijkt me grotendeels een kwestie van smaak. Er zijn speciale hangboeien. Kettingen direct op het lichaam geven door de vorm van schakels vaak veel druk op kleine plekken, is dus wat riskanter nog dan touw. Touw heeft mijn persoonlijke voorkeur, maar dat is, het woord zegt het al, persoonlijk.

Het belangrijkste materiaal is overigens je sub zelf. Verdiep je alsjeblieft grondig in bondagetechnieken en menselijke anatomie voor je je aan suspensions gaat wagen. Een zenuwbeschadiging loop je makkelijk op, en is met een beetje pech permanent. Om over een gebroken nek nog maar te zwijgen.
IKaiyaKalidesi

Re: 'Hang' materiaal

Bericht door IKaiyaKalidesi »

Ik weet niet wat je precies in gedachten hebt, maar voor dingen als karabijners enzo, kun je kijken in een winkel waar bergsport en klimspullen verkocht worden. Die zijn dan ook meteen gemaakt om er gewicht aan te hangen.

Kaiya
Gesloten