Kinderen als grens?

Gesloten
Lucifer Morningstar

Re: Kinderen als grens?

Bericht door Lucifer Morningstar »

Ik snap waarom een nieuwkomer anderen nadoet en het in een advertentie zet. Mensen zijn kuddedieren. Ik heb het niet gedaan in dit geval. Ik heb het altijd een rare toevoeging gevonden. Dat anderen het doen, vind ik ook eigenlijk geen reden om het ook te doen. Hopelijk houden er weer wat mensen op vanwege dit draadje. En hopelijk verdwijnt het helemaal en noemt niemand het ooit nog in een advertentie. Al lijkt het me ergens wel grappig als necrofilie opeens overal genoemd gaat worden als grens.
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Kinderen als grens?

Bericht door Frodo »

Tis niet alleen kuddegedrag denk ik. Meer onzekerheid. Als je als nieuwkomer zo'n mega-site als BDSM-Zaken binnenstapt schrik je je soms wild van wat er zoal geschreven wordt. Als negen van de tien adverterteerders "Geen poep, kids of dieren" in z'n advertentie zet denk je als groentje al snel dat dat er wel bij zal horen.

Het is toch al een bizar wereldje waar ze zich ingestort hebben, nietwaar? :)


F.
Lucifer Morningstar

Re: Kinderen als grens?

Bericht door Lucifer Morningstar »

Dat is toch kuddegedrag? Zien wat de rest van de groep (in dit geval bdsm-zaken) doet en uit gewoonte, onzekerheid of onnadenkendheid maar gewoon mee doen (in dat geval kinderen als grens benoemen).
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Kinderen als grens?

Bericht door Mack »

Ik heb het in mijn ad nooit erbij gezet.
Met kinderen kun je knuffelen en stoeien, je kan ze veiligheid en vertrouwen bieden, zodat ze kunnen opgroeien en hun eigen beleving van sexualiteit kunnen vinden.
Dat doen de meeste wel tussen hun 12e en 18e. Daarna wil ik ze met alle plezier perverteren. :clown:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Innercircle

Re: Kinderen als grens?

Bericht door Innercircle »

dutshy schreef:
Lucifer Morningstar schreef:Overigens vraag ik me af of pedofilie alleen betrekking heeft op seks met iemand tot 12 jaar. Dat was geloof ik wel de oorspronkelijke betekenis, maar ik geloof dat dat woord nu breder gebruikt wordt.
Strikt genomen is pedofilie seks met iemand die nog niet in de puberteit is, zeg maar tot 12 jaar. Seks met een puber tot een jaar of 14 heet hebefilie en seks met een 15 tot zeg 18 jarige heet ephebofilie. Meestal worden die termen door elkaar gegooid.

Voor wat betreft de strafbaarheid van sex met een 16 of 17 jarige: als ik me goed herinner is dat wel strafbaar als de volwassene een overwichtspositie heeft, bijvoorbeeld een leraar(es) met een leerling(e) of een hopman/akela met een scout.

Strikt genomen is een pedofiel pas strafbaar wanneer hij (of zij) een dader wordt.
Pedofilie zit in het hoofd en de beleving, pedoseksueel zit in het praktiseren van de beleving.
Dan wordt hij (zij) een pedoseksueel.

(Heel kort-door-de-bocht, daar ben ik me bewust van).
elise

Re: Kinderen als grens?

Bericht door elise »

Ik heb me er al aan geërgerd sinds ik 't bdsmwereldje in stapte .. daarvoor kwam ik het ook wel eens tegen op vanilla contact sites.
Overigens vind ik "geen kids en pluto" nog veel tenenkrommender, maar da's puur door 't taalgebruik :)

Inmiddels denk ik: zoek 't maar uit, zet 't 'r lekker bij.
Alleen neem ik je daarna niet meer echt heel serieus.

De periode's dat ik vrijgezel en zoekend was, was zo'n opmerking genoeg om direct door te zappen naar de volgende advertentie, ook al zag de rest er nog zo geweldig uit. En als ik het in een advertentie zie staan van iemand die ik ken, zou ik ook achter m'n oren krabben en denken: die had ik intelligenter ingeschat.

Dieren als grens kan ik nog enigszins begrijpen, omdat dieren lange tijd op verschillende checklists heeft gestaan, zoals ook die van bdsmzaken dat had. Pas na dat er vorig jaar een verbod kwam op seks met dieren (of wetsvoorstel, weet ik even niet meer zeker) werd het hier en daar van die lijst geschrapt. Maar er zwerven natuurlijk nog zat oude versies rond.

Maar kinderen vermelden als no go, zonder dat daarom gevraagd is vind ik gewoon stomzinnig en het zegt toch iets over de denkwijze van diegenen die dat doen.
Of ze denken dat het er bij hoort (bij SM) en stellen het als grens, of ze doen gewoon de meute na en zijn net schapen.

En als nou iedereen die nieuw het wereldje instapt dus denkt: owh dat hoort er blijkbaar bij, dus moet ik die regel ook maar gebruiken ... wat moeten vanilla's dan wel niet denken die een SM gerelateere advertentie onder ogen krijgen ... die vinden 'ons' toch al pervers en dan helpt dit al helemaal niet mee.
Gesloten