ADHD

inkie

Re: ADHD

Bericht door inkie »

@navelstaartje,
Vraag je dat aan een specifiek persoon of aan iemand die daar ervaring in heeft?
Ik gebruik geen medicijnen voor specifiek de hyperfocus.....Naar mijn weten ga je niet juist door de medicatie hyperfocussen (ehmm je kan je wel vaak beter concentreren. en "normale"mensen kunnen wel door die meds gaan hyperfocussen denk ik)
Maar om je niet te vervelen met een ellelang theoretisch verhaal over hoe het allemaal werkt effe een algemene kleine ehmm samenvatting:
De medicijnen gebruik je om te zorgen dat je de inkomende info beter kunt filteren. (die stofjes die Innercircle aanhaald doen dat ook) zgn neurostransmitters die zorgen dat de info beter verwerkt wordt...Dus heeft niets met focussen te maken.
Overigens heb ik niet ervaring met de space in combi met de drugs (ben vrij nieuw in deze wereld zeg maar ;))
Wat ik wel weet is dat dit echte drugs zijn en niet tevergelijken met een paracetamolletje...Eerder te vergelijken met speed of XTC...(ja mensen dat klopt en soms nog vergoed door het ziekenfond ook en er is geen zonder troep in versneden :twisted: )
Ik heb wel ervaring met deze medicatie in combi met alcohol..ehmmmm geen goede combi....(vroeger KON ik mensen redelijk onder tafel drinken) maar nu wordt ik al licht in m'n hoofd na twee wijntjes.... desalniettemin..heb ik veel aan deze meds....
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ADHD

Bericht door Peter^ »

fantashe schreef:
inkie schreef:Verder wordt het idd niet ontkent als een aandoening etc. en valt officieel onder de DSM-IV-TR (de laatste versie van de DSM ofwel voor de geeks onder ons ;) Diagostic and Statistical Manual of Mental Disorders....zie je wel dat ik niet spoor...maar ja ben ook geen trein....
Ach, daar vallen wij allemaal onder hoor, als liefhebbers van BDSM en aanverwante zaken.
ICD-10... F65...
Ik begreep dit niet, maar fantashe kwam met dit artikel.
fantashe

Re: ADHD

Bericht door fantashe »

Misschien is het interessant om daar een nieuwe topic over te openen?
bot

Re: ADHD

Bericht door bot »

Ehmm sinds wanneer is ADHD een beperking ???
niet meer vanaf het moment van vaststelling...lol

Screw the dsm, zonder mensen op de adhd kant van het spectrum was de wereld een stuk saaier geweest...........


B :clown: t

PS. adhd sub en dom, geen goede combi?
wat dacht je van adhad dom met autistische sub ?
is echt lachen, alleen heb je dan vaak geen idee waarom de ander lol heeft :mrgreen:
inkie

Re: ADHD

Bericht door inkie »

PS. adhd sub en dom, geen goede combi?
wat dacht je van adhad dom met autistische sub ?
is echt lachen, alleen heb je dan vaak geen idee waarom de ander lol heeft :mrgreen:
Of dat, of wie zegt dat je bij diegene dan doordringt..opdrachten tig keer herhalen hahah...wie is dan eigenlijk de dom?.....leuke woordspeling bedenk ik me net.
Moest echt enorm om je reactie lache zag het helemaal voor me...Andersom trouwens ook...Dat is pas echt een teas weten dat de dom achter je staat met zweep en dan maar wachten totdat tie eens een keer in deze wereld is..
lol lol lol lol
inkie

Re: ADHD

Bericht door inkie »

Ik denk ik plaats het hierbij...misschien net echt de juiste plek..Maar daar hebben we de moderators voor die geven me dan vast wel een klein schopje onder m'n kont als dit niet juist is (hmmm miscchien toch maar ff express doen?)
Nu ff serieus...Voor de evt. ervaringsdeskundigen onderons....Ik weet dat een "normaal" mens wel eens moeite heeft met zich te richten op sex of op het komen als men het druk heeft of veel stress of veel zit te piekeren....De laatste tijd ben ik enrom met mezelf bezig ( nee niet op die manier) Maar erg met de ADHD reintegreren en aan het veranderen (dat laatste merken anderen voornamelijk en het schijnt positief te zijn) Ofwel extra druk in koppie ondanks medicatie (die toch verminderd werkt bij stress)
Hoe lossen jullie dat dan op? Ik bedoel...Ik kan moelijk elke keer als ik wil spelen of alleen vrijen oordopjes in doen en blinddoek om etc. etc... Al helemaal niet als ik een domme (whahhaah) bui ben....
pffff suggesties zijn erg welkom in deze ....tnxs
Innercircle

Re: ADHD

Bericht door Innercircle »

Als je een D hebt die goed ziet wie je bent en waar je zit, dan zou hij/zij je iedere keer een stap voor kunnen blijven. Geen 'ruimte' geeft voor dwaalsporen en je constant in het nu houdt.
Veel gevraagd? Ja, ben ik me van bewust.
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: ADHD

Bericht door Sabrina »

Ik sluit me aan bij Innercircle. Romanticide doet dat bij mij ook, hij is er gewoon actief mee bezig om mijn kop bij een spel te houden, te zorgen dat ik niet afdwaal, en dat werkt prima :).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Innercircle

Re: ADHD

Bericht door Innercircle »

Niet iedere D heeft natuurlijk 'iets' met 'in iemands koppie kruipen'.
Geloof wel dat de meeste subs met ADHD (ligt ook aan het type ADHD) snel associëren en vliegensvlugge beelddenkers zijn, die de meeste mensen doorgaans een stap voor zijn. Dit maakt het best lastig om een D te vinden die minimaal mentaal op hetzelfde niveau zit. Of erboven :) Kortom: heeft de D het vermogen om iemand 'schaak' te zetten.

In het dagelijkse leven leggen ADHD-ers de lat ook vaak hoog, ongeacht of die lat met BDSM te maken heeft. Dit gaat dus ook op voor de sociale contacten, er wordt door ADHD-ers niet zelden ingeschat of iemand met hen kan 'levellen'.

Overigens, oordoppen en blinddoeken zorgen welvoor minder prikkels, maar die halen de 1000-plaatjes-per-seconde in je hoofd niet weg :)
inkie

Re: ADHD

Bericht door inkie »

Geloof me innercirle dat laatste over dat beelden klopt idd...En ik merk zelf niet dat mensen niet kunnen levelen...maar meer dat het geheel spectrum anders is in denken...en in mijn sub modus kan ik het juist makkelijker dan in mijn dom positie..Als sub worden dan de keuzes weg genomen en verteld iemand wat ik moet doen zonder ik ergens veel aan hoef te twijfelen...In mijn dom positie is het lastiger..Voorral als het iets met plannen betreft..Ik plan dan alles super van te voren uit en ben soms dagen van te voren aan het denken, schetsen en uitzoeken....en dan heb je al die moeite gedaan en dan krijg je een sms dat het niet doorgaat of hij komt wel en er gaat iets mis (buiten waardoor de gehele planning niet meer klopt ....nou dan ben ik weg....en mijn dom status en zin om te spelen ook...soms kan ik zelfs overschieten naar totaal sub gedrag...
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: ADHD

Bericht door Sabrina »

Wat Innercircle zegt over het zoeken naar mensen met wie je kunt levelen... Yup, check.

Als het gaat om Dommen en ADHD heb je heel weinig aan mij... Mijn zéér beperkte ervaring op dat vlak kwam neer op "Ik doe maar waar ik zin in heb". Daarin denk ik dat het Dominante stuitervolk hier meer zinnigs kan zeggen ;).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
noni

Re: ADHD

Bericht door noni »

Wat ik zelf al heel lang doe
(school voorbeeld adhd en nog een paar dingetjes
en ik gebruik geen medicatie)
is vooral mijn gevoel volgen.
Niet proberen te veel na te denken.

In bdsm lukt dat vaak erg goed,
intuïtief gaat nagenoeg alles echt super.
Op slavin- en op Domvlak.

Wat ik wel merk, is dat ik vaak heel heftig reageer.
Maar of dat specifiek door adhd komt? Geen idee eigenlijk.
Ik ben gewoon ik ;)
Gesloten