Ongecontroleerde rant topic!
Re: Ongecontroleerde rant topic!
Serieus, wat een lul. Ik sla er nog steeds van achterover hoe algemeeen homofobie is. En het is godverdomme 2010. Je zou het er bijna om gaan doen. *Gaat op zoek naar mannelijk zoen-slachtoffer*
- Sabrina
Dude, ik zou bijna zeggen dat ik van je houd, en dat ik je wil zoenen. Tis alleen jammer dat je the other sex bent.ranting schreef:Serieus, wat een lul. Ik sla er nog steeds van achterover hoe algemeeen homofobie is. En het is godverdomme 2010. Je zou het er bijna om gaan doen. *Gaat op zoek naar mannelijk zoen-slachtoffer*
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- kitten
Ik zou het wel heel krachtig vinden als je inderdaad naar die examencommissie gaat hiermee!
Is dat iets zo iets walgelijks als vrijheid van godsdienst?kitten schreef:Ik zou het wel heel krachtig vinden als je inderdaad naar die examencommissie gaat hiermee!
En wat dan nog opzich is het een klootzak maar hij doet toch niets verkeerd? Denk niet dat je hier mee naar de examencomissie mee kan... wel dan?
maar wat ga je dan aankaarten bij de examencommissie?
dat hij vervelende berichten plaatst op je faceboek? dat hij een andere mening heeft dan jij over homosexualiteit en die luid en duidelijk verkondigt? ik snap het denk ik niet helemaal?
ik bedoel.. ik snap dat jij het hartstikke vervelend vind, en dat je het een klootzak vindt en dat je vind dat hij respectloos is en zo.. maar wat kan een examencommissie hieraan doen?
dat hij vervelende berichten plaatst op je faceboek? dat hij een andere mening heeft dan jij over homosexualiteit en die luid en duidelijk verkondigt? ik snap het denk ik niet helemaal?
ik bedoel.. ik snap dat jij het hartstikke vervelend vind, en dat je het een klootzak vindt en dat je vind dat hij respectloos is en zo.. maar wat kan een examencommissie hieraan doen?
- kitten
Ik denk dat dit een bewijs is van iets wat groter is... En waar wel degelijk tegen opgetreden mag en moet worden.
- juffie
- Site Admin
Nou, dat vraag ik me af. Want vrijheid van godsdienst en vrijheid van meningsuiting zijn hier in Nederland erg heilige huisjes... Dus of een examencommissie daar wat mee kan?
MILF 

- kitten
Wellicht niet, maar dan is het wéér een signaal dat zulk gedrag niet tof is. En dat draagt ook bij aan een goede zaak.
- Sabrina
Ze kunnen er wel degelijk wat mee, het is namelijk discriminatie. Hij behandelt mij respectloos OMDAT ik biseksueel ben, en dat mag niet. Artikel 1 van de grondwet en zo.
. Ik hoop dat ze er ook echt iets mee kunnen, dit is de eerste zaak van discriminatie op grond van geaardheid die ze dan gaan behandelen, dus ik ben dan heel benieuwd...
Dankjewelkitten schreef:Ik zou het wel heel krachtig vinden als je inderdaad naar die examencommissie gaat hiermee!

Een andere mening is wat anders dan iemand afzeiken en anders behandelen om een kenmerk waar die persoon niets aan kan doen, phedre. En dát is wat ik ga doen.phedre schreef:maar wat ga je dan aankaarten bij de examencommissie?
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Tuurlijk mag je bisexueel zijn, zoals ik heterosexueel ben. Er zullen altijd mensen zijn die zich niet kunnen verplaatsen in denkbeelden en gevoelens van anderen. Niet alleen over geaardheid, ook over open-relaties of vriendschappen. En de Nederlander oordeelt over alles en nog wat. De kleur van de auto, de bloemen in de tuin en zelfs dat de kat van de buren er niet uit ziet.
Het enige wat je kunt doen is dit soort types vermijden en negeren. Dus verwijderen van alle sociale internetsites en in het dagelijks leven voorbij lopen. Geen aandacht geven. Dat is precies wat ze willen. Het aankaarten bij een examencie kom je m.i. niet ver mee. Leer er mee leven en maak je niet druk om wat anderen van je vinden en denken. Als jij kunt leven met je bisexualiteit is het toch goed. Dit soort types verdienen je aandacht niet, steek je energie in leuke en fijne dingen meis.
Het enige wat je kunt doen is dit soort types vermijden en negeren. Dus verwijderen van alle sociale internetsites en in het dagelijks leven voorbij lopen. Geen aandacht geven. Dat is precies wat ze willen. Het aankaarten bij een examencie kom je m.i. niet ver mee. Leer er mee leven en maak je niet druk om wat anderen van je vinden en denken. Als jij kunt leven met je bisexualiteit is het toch goed. Dit soort types verdienen je aandacht niet, steek je energie in leuke en fijne dingen meis.
- kitten
Daar ben ik het niet mee eens. Dat zei mijn moeder ook altijd "gewoon negeren, dan is de lol er zo af voor ze, dan houden ze wel op!". Bullshit!
Ze houden pas op als ze de grootste schreeuwer op zijn neus hamert. En dan GOED! Voor de examencommissie brengen kan ook.
Maar niet van je kant laten gaan en doen alsof het je niks doet!
Tegen zulke types moet je opstaan. En liefst met zijn allen. Negeren gaat echt niets uithalen. Hij mag bést homofoob zijn, maar het is over een grens als hij daarmee Sabrina zo gaat zitten kwallen. Dat is namelijk geen vrijheid van meningsuiting meer, dat is lastig vallen. EN discriminatie.

Tegen zulke types moet je opstaan. En liefst met zijn allen. Negeren gaat echt niets uithalen. Hij mag bést homofoob zijn, maar het is over een grens als hij daarmee Sabrina zo gaat zitten kwallen. Dat is namelijk geen vrijheid van meningsuiting meer, dat is lastig vallen. EN discriminatie.
Sabrina schreef:Een andere mening is wat anders dan iemand afzeiken en anders behandelen om een kenmerk waar die persoon niets aan kan doen, phedre. En dát is wat ik ga doen.
ho,.. stop.. rustig maar!! tis maar een vraag.. geen aanval. Ik zie gewoon niet wat een examencommissie daarmee van doen heeft, maar dat kan ook komen omdat ik niet weet wat een examencommissie doet op een uni of hogeschool.
Dit heeft zo weinig tot helemaal niets met school-issues te maken. Ik bedoel.. ik snap dat je naar een commissie voor gelijke behandeling zou stappen of zo, maar een examencommissie? En dan nog.. hij behandelt jou respectloos, omdat hij jou niet respecteert als bisexuele vrouw, maar.. eh... durf ik... ja.. maar vat het niet verkeerd op.... ben jij zo respectvol naar hem door hem hier voor rotte vis uit te maken?
Ik vind absoluut dat jij gewoon bisexueel mag zijn en dat mag uiten! en ik vind absoluut dat hij daar 'normaal' op hoort te reageren, en ik snap helemaal dat je woest bent, maar geloof/overtuiging doet rare dingen met een mens en hoe zeer jij ook in je gelijk staat, en hoe belachelijk hij ook reageert, het moet je overtuiging maar zijn!!
- kitten
Ik denk niet dat die commissie je in het gelijk stelt nee. Maar de eerste rechter deed dat ook niet bij de eerste zwarte persoon die opkwam tegen apartheid. Toch draagt het bij, ook als het ogenschijnlijk niks uithaalt.
Het laatste wat we moeten doen, is zulke types hun gang maar laten gaan. Vind ik.
Het laatste wat we moeten doen, is zulke types hun gang maar laten gaan. Vind ik.
Optreden ja, maar naar de examencommissie lijkt me weinig nut te hebben. en zo een comissie van gelijkebehandeling... ugh... dat is helemaal zo een linkse faalhazenclub, denk je echt dat die hier iets aan gaat doen? Je kan hem niet dwingen om anders over je te gaan denken, en alles wat jij doet zal zijn afkeer vergroten... Dus... ik zou zeggen, fu hem, gewoon hem pakken... wat is belangrijk voor hem? geloof? Brand het af, bevecht vuur met vuur, bevecht alles met vuur. Maarja dan kom je tot het volgende ethische probleem, (overigens niet echt een probleem voor mij want ik ben niet het boegbeeld van ethiek)
Ik ben alleen intolerant tegen intolerante mensen, maakt mij dat intolerant?
*shrugs* gewoon geloof uitschakelen, en alle walgelijke dingen die het met zich mee brengt.
For every problem there is a final solution - Stephen Lynch
Ik ben alleen intolerant tegen intolerante mensen, maakt mij dat intolerant?
*shrugs* gewoon geloof uitschakelen, en alle walgelijke dingen die het met zich mee brengt.
For every problem there is a final solution - Stephen Lynch
- Voleuse
Ik heb verder geen advies over wat te doen in zo'n situatie, maar als mede-bi voel ik me toch een beetje verwant. Veel sterkte iig 

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa