Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
kitten

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door kitten »

Omdat oud worden bij het leven hoort. :)
Chris

Bericht door Chris »

kitten schreef:Omdat oud worden bij het leven hoort. :)
Nee schat, wat moet je als kleine smurf met een mobiele telefoon?
Ouders laten genieten van hun gevoel van schijnveiligheid omdat ze ermee lopen of?
kitten

Bericht door kitten »

Vriendinnetjes bellen. Mama zeggen dat ze haar mist als ze van stiefmama niet mag bellen. Mama bellen om te zeggen dat broertje in de speeltuin is gevallen. Mama bellen om te vragen of ze mag afspreken na school, zodat mama de BSO kan afbellen. Mama bellen omdat haar fietsband lek bleek toen ze uit het zwembad kwam. Leren digitaal klokkijken en zelf een wekkertje instellen. Een spelletje spelen als je 3 kwartier op je zus moet wachten tijdens diens zwemles.

Ik vond het ook altijd een akelig idee en ze is nog zo klein. Maar ik ben zelf heel erg van de huidige communicatietechnologie. Waarom zou een kind dat niet mogen? Doet het haar kwaad?
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

chippie wordt ook oud...

lagereschoolkinderen... :smiley_panic: Die bestaan al sinds 1985 niet meer! Toen is het al basisschool geworden.. ;)
MILF :grin_ani:
puppie

Bericht door puppie »

Ik ben blij dat de mijne zich drukker kan maken om een waveboard dan om een mobiele telefoon :lol:
kitten

Bericht door kitten »

Het een sluit het ander niet uit. ;) Maar als je zo ziet wat mijn dochter met haar mobieltje doet (zie paar posts terug) kan *iemand* me dan uitleggen waarom dat slecht zou zijn...? :confused:
puppie

Bericht door puppie »

Slecht nee. Nodig, nee ook niet ;)
Maar vrijheid blijheid enso 8-)

*doe ondertussen L naar mezelf*
In mijn haast het portier van de auto dichtgegooid met sleutel nog in het contact :nopompom:
Gelukkig rijdt Alex vandaag alle brandweerkazernes in de buurt af, dus die kan ff sleutel komen brengen :inluv:
puppie

Bericht door puppie »

En met vriendinnetjes kletsen doet ze maar als ze op school is :lol:
kitten

Bericht door kitten »

Nja, nodig... alsof een waveboard nodig is. Of eender welk speelgoed dan ook. Vanwaar het afzetten tegen dat mobieltje?

Soms hebben kindjes die mama missen mama meteen ff nodig en in de tijd dat Ex nog een vriendin had, vond ik het een prettig idee dat ze daar niet van afhankelijk waren om mama te bellen. En ik werk 4 dagen, dus kunnen ze bijna nooit afspreken. Dankzij het mobieltje kan dat wel.

Het is deels speelgoed en deels nuttig. Win-win, ja toch?

Dus ik snap niet waarom het allemaal zo afgeweerd wordt en mensen "Blij zijn dat hún kind niet... (vul maar in)"
Chris

Bericht door Chris »

Ik keur het niet af kitten maar had niet stilgestaan bij de andere dingen dan "dan kan mama kind in de gaten houden" :)
kitten

Bericht door kitten »

Is het ook. Het is een luxe speelgoed item. Maar ik snap de verschillende insteek ook wel. Ik ben misschien minder van het vasthouden aan vroeger, toen alles beter was. Van de andere kant hebben mijn kids dan weer geen Wii. Maar wel een kast vol regelmatig gebruikte gezelschapsspellen. Geen waveboard, wel een step. Ik denk dat iedereen daarin een eigen keuze maakt. Maar de allergische reacties op kinderen met een mobiel zijn - als je erover na gaat denken - eigenlijk vreemd. Echt argumenten waarom het een slechte zaak zou zijn, zijn er namelijk niet.

En dat *jij* je er aan irriteert dat men bereikbaarheid van je verwacht, dat staat totaal los van de vraag of basisschoolkinderen te jong zijn voor een mobieltje of niet. ;)
Sabrina

Bericht door Sabrina »

chippie_ schreef:en zo lang mogelijk achter de pc vandaan..

ze mogen hun fantasie in ander spel gebruiken
En dat snap ik dan weer niet... Ik ben gezegend met een vader die computergek was en is, dus ik had m'n eerste computer op m'n kamer toen ik 4 jaar was. Uhuh, 4 jaar. Gevolg: Toen ik naar de middelbare school ging, beheerste ik al behoorlijk veel Engels (computerspelletjes), kon ik overweg met een computer, had ik al blind leren typen omdat ik dat veel kon gebruiken op m'n computer en wist ik m'n weg met heel veel programma's, zodat ik ook mijn verslagen op de middelbare school direct op de pc kon maken.

Ik zie echt geen negatieve kant aan kinderen en computers, ligt dat aan mij?
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Toran

Bericht door Toran »

Ik denk dat je de balans moet vinden.. Computers zijn goed, buiten spelen is ook goed. Een kind wat alleen achter een (spel) computer zit, komt niet genoeg buiten. Maar een kind wat enkele uren per week achter een (spel) computer doorbrengt, en daarna lekker met vriendjes/vriendinnetjes buiten speelt.. Daar zie ik persoonlijk geen kwaad in.
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Toran schreef:Ik denk dat je de balans moet vinden.. Computers zijn goed, buiten spelen is ook goed. Een kind wat alleen achter een (spel) computer zit, komt niet genoeg buiten. Maar een kind wat enkele uren per week achter een (spel) computer doorbrengt, en daarna lekker met vriendjes/vriendinnetjes buiten speelt.. Daar zie ik persoonlijk geen kwaad in.
Agreed. En daarnaast <persoonlijke ervaring> kan ook niet ieder kind buiten spelen, want daar heb je ook vriendjes voor nodig </persoonlijke ervaring>, dus vind ik 't verbieden van een pc zeker niet goed.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
kitten

Bericht door kitten »

Dat ben ik met je eens, het moet niet doorslaan. En het gebeurt geregeld dat het mobieltje een week niet opgeladen wordt. Maar ik wil het ook niet totaal uitsluiten. En ik had ook een computergekke vader, waardoor ik al jong de afdankertjes kreeg. Ik heb er wel een voorsprong aan overgehouden op computergebied toen ik naar school ging.
Plaats reactie