Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
puppie

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door puppie »

tessie schreef: 24 dec 2019, 17:47 Ik was net m'n vlog aan het editten en ik zie de hele tijd echt zo'n kale plek op m'n hoofd in beeld. Ik heb alopecia en ik dacht dat ik er best oké mee was. Maar dit is voor het eerst dat ik het echt zo super goed zie, op beeld. En nu vind ik dat eigenlijk gewoon echt heel kut en voel ik me er echt verdrietig over :(
Zo herkenbaar dit!
Spiegels, foto’s, video... ik vind ze altijd zo enorm confronterend :-/
Kale plekken hebben is gewoon zo ruk :(
Knuffels Tessie!
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Thanks voor de knuffels allemaal <3 En extra knuffels voor degenen die het herkennen :(
Luxje

Bericht door Luxje »

tessie schreef: 24 dec 2019, 17:47 Ik was net m'n vlog aan het editten en ik zie de hele tijd echt zo'n kale plek op m'n hoofd in beeld. Ik heb alopecia en ik dacht dat ik er best oké mee was. Maar dit is voor het eerst dat ik het echt zo super goed zie, op beeld. En nu vind ik dat eigenlijk gewoon echt heel kut en voel ik me er echt verdrietig over :(
Knuffels :(
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Getver.
Voordat ik meer uren ging werken had ik berekend of het het wel waard zou zijn. Ik wist wel dat ik een beetje rond de grens bungelde van wanneer je nog toeslagen krijgt en wanneer niet maar het leek allemaal goed te gaan. Alleen mijn uurloon is wat verhoogd dit jaar (waar ik geen rekening mee hield) en ik geloof dat ik ergens het nettoloon heb genomen in plaats van bruto, want ik heb net mijn nieuwe inkomen ingevuld op mijn toeslagen en ik krijg dus gewoon NIETS meer.
Dus ik denk nou dat ik gewoon beter een dag extra op de bank had kunnen zitten want zonder die toeslagen kom ik dus precies even hoog uit, of net iets lager.

Of misschien dat ik toch ergens iets fout heb berekend? Maar ik zie echt niet waar, en als dat zo is dan duurt het nog een JAAR voordat ik daar iets van merk.

Ik vind het ook wel fijn om meer te werken en me wat minder een uitkeringstrekker te voelen en mijn werk is ook echt wel leuk. Maar het zou toch fijn zijn als ik ooit een keer genoeg zou kunnen verdienen dat ik niet zo op mijn geld hoef te letten elke maand, ik dacht dat ik daar eindelijk was en nou ben ik weer terug bij af alleen iets minder door belastingen gesubsidieerd.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Vanaf 2020 is de toeslagen grens toch verandert van een harde grens naar een glijdende schaal? Dat zou in je voordeel kunnen zijn?

Vervelend, op het randje hangen!
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

En uitgaande van groei, moet je ergens de grens over. Dat heb je nu gehad. Maar ja, wel jammer dat je er onderaan de streep niks van merkt, terwijl je juist dacht daar wat rust te vinden.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Nou ja misschien dat ik dan ook teveel verdien voor de glijdende schaal? Ik snap niet hoe dan kan maar ik heb gewoon die rekenhulp ingevuld dus...
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

voor 2020? want als je teveel verdiend voor de glijdende schaal dan mag je niet mopperen denk ik, misschien iemand even mee laten kijken?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Het wordt pas echt zuur als je over 2019 zou moeten terug betalen :(
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Nee mijn inkomen is pas dit jaar hoger geworden. Hoogstens nog iets over december.

Overigens heb ik inderdaad een fout gemaakt! Want op mijn loonstrook stond ook nog een extra week van vorig jaar die achterstallig was. Nu krijg ik een klein beetje zorgtoeslag nog (je had gelijk anne). Maar voor huurtoeslag verdien ik officieel teveel.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Dan wat kitten zegt! Het is jammer dat het begin van de groei even zeer doet, maar er van uitgaand dat je door kan blijven groeien (in salaris of uren) door ervaring etc dan is vanaf nu ELK dubbeltje wat je meer verdient van jou!

Je hebt het goed gedaan om uit de uitkeringsval te komen, das niet makkelijk.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

eireann schreef: 23 jan 2020, 13:51 Dan wat kitten zegt! Het is jammer dat het begin van de groei even zeer doet, maar er van uitgaand dat je door kan blijven groeien (in salaris of uren) door ervaring etc dan is vanaf nu ELK dubbeltje wat je meer verdient van jou!

Je hebt het goed gedaan om uit de uitkeringsval te komen, das niet makkelijk.
Dit! Ik heb ook een poos in dat gebied gezeten en dat is even zuur. Iedere euro die je er in loon op vooruit gaat, ga je er in toeslag op achteruit. Je moet daar doorheen, but it gets better.

Tenzij je net zoals ik een belachelijke studieschuld hebt, mijn laatste loonsverhoginging was bijna op de euro nauwkeurig ook wat ik meer moet aflossen aan de duo. Heb ik 2 maanden plezier van gehad. :faint:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Mack

Bericht door Mack »

Ik zit nu al een week thuis met een belachelijke verkoudheid die maar niet over wil gaan. Zelden zo ziek geweest zonder koorts.
En vanwege mijn chemo in augustus kreeg ik nu extra antibiotica voorgeschreven om een longontsteking te voorkomen. Maar daar worden mijn darmen niet echt blij van, dus ik loop leeg. :evil:

Maar vrolijke noot 1:
Ik ga woensdag kijken naar een kleine bungalow die ook nog betaalbaar is (fingers crossed).

Vrolijke noot 2:
Luister maar naar dit nummer. ;)
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Nijntje

Bericht door Nijntje »

Knuffels en beterschap en fingers crossed voor de betaalbare bungalow
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Bah, beroerd, @Mack! Beterschap! En ik duim mee dat je een goed huisje op de juiste plek vindt, gauw. :)
Plaats reactie