(Hoe) vertel je je omgeving over BDSM? En wat is de reactie?

Gesloten
Peter^
Contacteer:

Re: (Hoe) vertel je je omgeving over BDSM? En wat is de reac

Bericht door Peter^ »

Ik heb al enige tijd een goede vanille vriendin. Ze is wat stilletjes en zachtaardig. We hebben geen seksuele relatie. Zij weet wel wat ik ongeveer met lotus doe (slaan, gehoorzaamheid, haren trekken, vastbinden). Ze keurt dat niet af. Lotus heeft haar ook ontmoet.

Vanavond was ik bij die vriendin. Ik las iets op haar email (vond ze goed), waarvan ik dacht dat ik droomde. Ik vroeg haar: "kan je me even in m'n arm knijpen, dat ik wakker ben". Auuu, ze had haar nagels diep in mijn huid geplaatst. Het bloedde nog net niet. Ze schaterde van het lachen. Ik zeg: "wat ben jij sadistisch zeg!"
Zij: Ja, stille wateren, diepe gronden.
Ik: wil je daar wat meer mee?
Zij: dat gaat lastig, want jij hebt al een subje.
Ik: Ja, maar ik zoek zelf een Dominante vrouw.
Zij: Dat lijkt me niet bevorderlijk voor onze vriendschapsrelatie.

Ik ben geen masochist, dus ik ben er maar niet verder op in gegaan. Maar weet wel dat ik haar de volgende keer ipv naar CleD voor seks speeltjes, maar meeneem naar LUP.
Geniet van de positieve momenten.
RayP

Bericht door RayP »

hmm Peter dat kan wel een beter idee zijn dan ja... en wie weet introduceren op ws ofzo

en voor ik het vergeet te zeggen... Wel leuk dat je het nu van haar ook weet...
Lucifer Morningstar

Bericht door Lucifer Morningstar »

Op mijn werk deel ik altijd een kantoor met een paar collega's. Over het algemeen komt dan uiteindelijk wel een keer ter sprake dat ik aan BDSM doe. Ik maak er geen groot geheim van, maar hang het ook niet aan de grote klok. Op die manier weten tot nu toe 4 collega's ervan.

Na de laatste reorganisatie in december deel ik het kantoor weer met 2 andere mensen. Toen ik hoorde bij wie was ik wel erg benieuwd. De ene heeft namelijk een enorme reputatie op het kantoor. In de wandelgangen wordt geroddeld over alle seksfeesten die hij bezoekt. Ik hoor normaal weinig roddels, maar dit viel niet te missen.

In de tweede week heb ik hem maar op de man af gevraagd hoeveel er van waar is. Die feesten blijken dance/fetisj-feesten te zijn. De roddels kloppen natuurlijk grotendeels niet, maar echt vanilla is hij ook niet.

Het is een apart figuur met een uitgesproken mening. Na een aantal goede gesprekken heb ik hem maar vertelt wat ik uitspook, wat nog meer goede gesprekken opleverde. Hij identificeert zich niet als bdsm-er, maar heeft wel een speelkamer.

Toch apart dat op een kantoor met 300 mensen ik nu op de kamer kom met de enige die openlijk uitkomt voor dit soort dingen. Ik hoef nu in ieder geval iets minder voorzichtig te zijn met uitspraken of welke website ik open heb staan.
kitten

Bericht door kitten »

Lucifer Morningstar schreef:Hij identificeert zich niet als bdsm-er, maar heeft wel een speelkamer.
:clown:

Denial is not just a river in Egypt.
RayP

Bericht door RayP »

smile kitten... en idd denial
Lucifer Morningstar

Bericht door Lucifer Morningstar »

Hehe je zou het wel denken, maar ik betwijfel of hij in denial is. Past niet echt bij iemand die op het werk een site opent met allerlei halfnaakte vrouwen om een foto van zichzelf en zijn vriendin (ook een collega...) te showen waarop ze allebei in een leren outfit te zien zijn. Sowieso vertelt ie openlijk over de fetish-feesten waar hij heen gaat en niet alleen tegen mij. Zelden iemand gezien die zich zo weinig aantrekt van wat anderen denken. Het is geen wonder dat hij zovaak genoemd wordt in het roddelcircuit. Maar goed hij ziet zichzelf als fetisjist. Ach ja, what's in a name.
RayP

Bericht door RayP »

Tja wie zijn wij ook eigenlijk om iemand in een hokje te plaatsten. Dat willen we zelf ook niet... (althans ik ook niet)
madeleine

Bericht door madeleine »

We hadden een externe op kantoor. Hij lag niet zo lekker onder de collegas, en het hielp niet dat hij en zijn ondersteuner duidelijk homo waren. De roddels en foute grappen waren niet van de lucht. Op een gegeven moment kwam iemand erachter dat hij ook in de SM scène zat. Toen waren de roddels en grappen helemaal niet meer te houden. En ik deed daaraan mee :bloos:
En kwam met mezelf in de knoop. En op een gegeven moment zat ik met mijn manager in de kroeg, kwam er weer een verwijzing naar de externe en de 'scène' en ik flapte eruit dat ik hem nog nooit ben tegengekomen.
Manager viel zowat van haar barkruk en stelde heel veel vragen. Ja, ik houd van pijn. Ja, ik ben een normaal mens. En ja ik kom in de knel als iets wat voor mij iets heel persoonlijks, moois en intiems is, zo belachelijk wordt gemaakt.
Ze vond het wel wat hebben. 'Het dubbelleven van mad' . Ik weet niet of ze er met andere mensen over gepraat heeft. Het is iemand waar ik professioneel gezien niet mee door een deur kan, en soms maak ik me daar zorgen over.
Maar goed, soms moet een mens ook een beetje knokken denk ik dan...
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
kitten

Bericht door kitten »

De externe is ermee geholpen, denk ik. Maar als je elkaar niet ligt en de sfeer van roddels en lacherij al normaal gevonden wordt... :nopompom: Wel dapper van je! :thumbsup: En ergens moet een begin gemaakt worden!
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

Vanmiddag had ik een gesprek bij een groot therapeutisch centrum, het was een soort van intake gesprek waarin je je levensloop in het kort verteld.
Waar ik normaal bij dit soort gesprekken mijn seksualiteit prive houd, heb ik het nu gewoon verteld!

Ik geloof dat die meneer het wel interessant vond, en hij reageerde heel relaxed en geintereseerd. Hij vroeg zelfs of ik dan de onderdanige rol of de dominante rol verkoos. Ik heb geantwoord dat ik geen van beiden verkoos, en de rest in het midden gelaten. Ik vind het te beladen als je net je hele geschiedenis uit de doeken hebt gedaan ( huiselijk geweld and all) om mijzelf dan bloot te geven als masochist. Dat vind ik dan toch te prive.

Ik vond het echt heel fijn om er gewoon wat over te kunnen spreken. En was aangenaam verrast met zijn relaxte reactie!
Cera

Bericht door Cera »

Dat is een fijne reactie, ruby-vita! Dat geeft hopelijk vertrouwen om in de komende gesprekken ook open naar je therapeut te kunnen zijn.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Tof! Fijn dat er toch veel hulpverleners zijn die er geen probleem van maken :) Bij mijn psych is het nog niet ter sprake gekomen, maar zal op den duur best wel gaan gebeuren. Ik ben benieuwd hoe hij het op gaat vatten.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik heb het 2 weken ook aan mijn nieuwe psych verteld. Ze reageerde echt heel normaal en vroeg er wat over door en vond het wel interessant. Ze deed er helemaal niet raar over. Ben wel blij dat ik het gelijk verteld had, want ze vraagt ook heel veel over wat ik allemaal doe enzo, heel gedetailleerd, dus dan zou het lastig zijn om zo'n groot stuk van mn leven weg te laten....
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

@Peter: Ik ben inmiddels met haar maar bij LU binnengewandeld. Ze reageerde minder schokkend dan verwacht. Laatst belandde ik door haar op m'n rug op de bank en gingen snel handboeien bij mij om. Bepaalde pijnprikkels blijk ik toch wel fijn te vinden.
Geniet van de positieve momenten.
kitten

Bericht door kitten »

Tof voor je! :)
Gesloten