guilty^ schreef:
Maar kun je niet van elke (bij)verdienste afhankelijk worden als het veel geld oplevert? Dat is met bijverdienen in de prostitutie of als pro-domme volgens mij niet anders. En veeleisend? Weet je, mijn baas verwacht ook dat ik mijn werk doe zoals zij het wil, wanneer ze het wil, en redelijk vaak... En ik ben ook nog eens afhankelijk van het inkomen, want zonder kan ik mijn hypotheek niet betalen... Toch heeft niemand ooit tegen me gezegd "joh, daar moet je nog eens goed over nadenken".
Toch denk ik dat er in deze situaties sprake is van een hele andere context. Vaak zijn prostituees (bijverdienste, hoofdverdienste) toch iets wat vaak contractueel is (huren werkplek, bordeel, andere 'zakelijke' onderdelen) vastgelegd. Een veeleisende baas - hij betaald je loon - je hebt een contract met rechten en verplichtingen voor zowel jou als je baas. Daar zitten ook heleboel financiele zaken aan ten grondslag als inhouding loonheffing, afdragingen voor ww/zfw etc (ook bij prostitutie).
Dit is bij een moneyslave, as far as I know, niet het geval!
En dan kan juist het -te- afhankelijk worden wel degelijk een groot probleem worden. Want wat als je moneslave (of slaafjes) besluiten er geen zin meer in te hebben? Boem. Weg inkomen.
guilty^ schreef:
Ook met een moneyslave ga je verplichtingen aan waar je (goed) over moet nadenken, maar of dat nou zooo anders is dan met andere dingen... Het probleem zit zich er denk ik meer in dat veel dames zich vooraf niet realiseren DAT ze verplichtingen aangaan en dan schrikken als de moneyslave toch zo nu en dan iets terug wil in de vorm van aandacht en vernedering die hij wenst.
Dit zou jij toch wel moeten weten, maar deze verplichtingen zijn contractueel/juridisch niet geldig - wettelijk gezien mag je, zelfs niet als je via een notaris/advocaat zoiets zou opstellen, op deze manier niet een persoon uitbuiten, ook al is het met wederzijds goedvinden. Dus dat is wezenlijk anders dan de andere dingen die jij noemde. Werk/inkomen (waaronder prostitutie/pro-D) zijn bij de wet geregeld. Slavernij niet - kort gezegd.
De verplichtingen waar jij het over hebt heb je in elke relatie vorm; of dat nu vanilla, BDSM of zakelijke vormen - dat maakt niks uit.