Moneyslavery

Guilty

Re: Moneyslavery

Bericht door Guilty »

Marcuw schreef: En misschien wil je dit wel niet horen faery, maar 'ik ben blut' is niet echt een goede reden om 'maar een moneyslaaf' te nemen.
Tsja, toch zijn er genoeg mensen die om die reden gaan pro-dommen, prostituee worden of een kutbaantje als schoonmaker aannemen. Ik heb daarom niet zo'n mening over wat goede redenen zijn en wat niet goede redenen zouden zijn. Zolang alles met wederzijdse instemming gebeurt vind ik dat gewoon niet zo relevant.

Overigens zou ik hier sowieso "ik vind het geen goede reden" wat gepaster vinden dan "het is geen goede reden".
Marcuw

Bericht door Marcuw »

@guilty:
dat het mijn persoonlijke benadering is blijkt naar mijn idee wel meer dan genoeg uit de direct opvolgende zin en opsomming...
kitten

Bericht door kitten »

Ik vind dat marcuw eenbelangrijk punt heeft geraakt met zijn opmerking over afhankelijkheid. Van wat ik heb begrepen zijn moneyslaves de meest veeleisende subs die er zijn, met een sterke drang naar toppen from the bottom. Je mag ze vernederen, maar wel precies op de manier die *zij* willen! Wanneer ze het willen. En vaak.
Guilty

Bericht door Guilty »

kitten schreef:Ik vind dat marcuw eenbelangrijk punt heeft geraakt met zijn opmerking over afhankelijkheid. Van wat ik heb begrepen zijn moneyslaves de meest veeleisende subs die er zijn, met een sterke drang naar toppen from the bottom. Je mag ze vernederen, maar wel precies op de manier die *zij* willen! Wanneer ze het willen. En vaak.
Maar kun je niet van elke (bij)verdienste afhankelijk worden als het veel geld oplevert? Dat is met bijverdienen in de prostitutie of als pro-domme volgens mij niet anders. En veeleisend? Weet je, mijn baas verwacht ook dat ik mijn werk doe zoals zij het wil, wanneer ze het wil, en redelijk vaak... En ik ben ook nog eens afhankelijk van het inkomen, want zonder kan ik mijn hypotheek niet betalen... Toch heeft niemand ooit tegen me gezegd "joh, daar moet je nog eens goed over nadenken".

Ook met een moneyslave ga je verplichtingen aan waar je (goed) over moet nadenken, maar of dat nou zooo anders is dan met andere dingen... Het probleem zit zich er denk ik meer in dat veel dames zich vooraf niet realiseren DAT ze verplichtingen aangaan en dan schrikken als de moneyslave toch zo nu en dan iets terug wil in de vorm van aandacht en vernedering die hij wenst.
kitten

Bericht door kitten »

guilty^ schreef:Het probleem zit zich er denk ik meer in dat veel dames zich vooraf niet realiseren DAT ze verplichtingen aangaan en dan schrikken als de moneyslave toch zo nu en dan iets terug wil in de vorm van aandacht en vernedering die hij wenst.
De essentie. ;) We waren het eens hoor. :biggrin:
Guilty

Bericht door Guilty »

kitten schreef:
guilty^ schreef:Het probleem zit zich er denk ik meer in dat veel dames zich vooraf niet realiseren DAT ze verplichtingen aangaan en dan schrikken als de moneyslave toch zo nu en dan iets terug wil in de vorm van aandacht en vernedering die hij wenst.
De essentie. ;) We waren het eens hoor. :biggrin:
Toch niet helemaal. Je gaf aan dat je vind dat Marcuw een punt heeft. Maar Marcuw ziet afhankelijkheid als een valkuil, iets wat je "te" kunt worden. Hij zegt: het doen omdat je bijna blut bent is geen goede reden, want je kunt er te afhankelijk van worden.

Ik vind afhankelijkheid slechts iets dat je je vooraf zou moeten realiseren, maar geen argument om budgettaire overwegingen per definitie een slechte reden te vinden.
kitten

Bericht door kitten »

Jij zou een goede vergaderaar zijn, weet je dat? :aggut:
vode

Bericht door vode »

Ik heb zelf een moneyslave, en ja het is heel erg handig. Maar het vergt ook veel aandacht (wat ik niet erg vind om te geven) en heel veel praten, overleggen, uitzoeken wat voor jullie werkt. Hoe veel iemand ook kickt op moneyslavery geld blijft iets waar je voorzichtig mee moet blijven.
Marcuw

Bericht door Marcuw »

guilty^ schreef: Maar kun je niet van elke (bij)verdienste afhankelijk worden als het veel geld oplevert? Dat is met bijverdienen in de prostitutie of als pro-domme volgens mij niet anders. En veeleisend? Weet je, mijn baas verwacht ook dat ik mijn werk doe zoals zij het wil, wanneer ze het wil, en redelijk vaak... En ik ben ook nog eens afhankelijk van het inkomen, want zonder kan ik mijn hypotheek niet betalen... Toch heeft niemand ooit tegen me gezegd "joh, daar moet je nog eens goed over nadenken".
Toch denk ik dat er in deze situaties sprake is van een hele andere context. Vaak zijn prostituees (bijverdienste, hoofdverdienste) toch iets wat vaak contractueel is (huren werkplek, bordeel, andere 'zakelijke' onderdelen) vastgelegd. Een veeleisende baas - hij betaald je loon - je hebt een contract met rechten en verplichtingen voor zowel jou als je baas. Daar zitten ook heleboel financiele zaken aan ten grondslag als inhouding loonheffing, afdragingen voor ww/zfw etc (ook bij prostitutie).

Dit is bij een moneyslave, as far as I know, niet het geval!
En dan kan juist het -te- afhankelijk worden wel degelijk een groot probleem worden. Want wat als je moneslave (of slaafjes) besluiten er geen zin meer in te hebben? Boem. Weg inkomen.
guilty^ schreef: Ook met een moneyslave ga je verplichtingen aan waar je (goed) over moet nadenken, maar of dat nou zooo anders is dan met andere dingen... Het probleem zit zich er denk ik meer in dat veel dames zich vooraf niet realiseren DAT ze verplichtingen aangaan en dan schrikken als de moneyslave toch zo nu en dan iets terug wil in de vorm van aandacht en vernedering die hij wenst.
Dit zou jij toch wel moeten weten, maar deze verplichtingen zijn contractueel/juridisch niet geldig - wettelijk gezien mag je, zelfs niet als je via een notaris/advocaat zoiets zou opstellen, op deze manier niet een persoon uitbuiten, ook al is het met wederzijds goedvinden. Dus dat is wezenlijk anders dan de andere dingen die jij noemde. Werk/inkomen (waaronder prostitutie/pro-D) zijn bij de wet geregeld. Slavernij niet - kort gezegd.

De verplichtingen waar jij het over hebt heb je in elke relatie vorm; of dat nu vanilla, BDSM of zakelijke vormen - dat maakt niks uit.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Wil je daar eens wat meer over vertellen vode? Wat jullie doen, en waar voor hem (ik ga er voor het gemak vanuit dat het een hij is) de kick ligt. En ook wat jij er leuk/opwindend en handig aan vindt? En ook wat voor stopwoorden, voorzorgsmatregelen en fail-safes er zijn.

Boel vragen, maar praktijkvoorbeelden zijn interresanter dan theoretisch geleuter. :)
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
oeps2

Bericht door oeps2 »

niet mijn ding ..

van mn poen blijf je af !
dat verdien je zelf maar
MrsLolSMurfin

Bericht door MrsLolSMurfin »

ik vind het nagenoeg het zelfde als een pro domme, je geeft immers bdsm/ aandacht in ruil voor geld.
ik heb niks tegen pro domme's maar mijn ding is het gewoon niet.
want in mijn ogen bepaald de klant dan want die betaald je er immers voor.
bedoel als de klant een spanking wil en je gaat dan opeens iets compleet anders doen, dan zal die klant daar niet blij van woorden en hoogstwaarschijnlijk zijn geld voortaan elders besteden.
vandaar ook dat de meeste moneyslaven zo toppen from the bottum ze willen waar voor hun geld en sja dat recht hebben ze in mijn ogen.

ik kan me prima voorstellen dat als je in een lange relatie zit dat de sub dan zijn of haar geldzaken wil overlaten aan de dom.
maar ik zie ook advertenties staan van moneyslaves die puur alleen daarom gaan.
"zak geld zoekt dom om het te beheren"
ik heb een schrijver van zo'n ad wel eens de vraag gesteld of hij zo graag echt misbruikt wil worden en in een doos onder een brug wil slapen?
want hoe kan je nou zo ver willen gaan dat je al je geldzaken afgeeft aan een vreemde.....
das toch vragen om misbruik zou je bijna zeggen.
dus als je zoiets aan gaat moet je wel een bepaalde verantwoording op je nemen en er zoals gezegd voor zorgen dat ze niet in de problemen komen.

en sja voor mijzelf zou het qua gevoel het zelfde zijn, of ik nou als pro domme geld aan zou nemen of kadootjes / geld van een moneyslave.
bij de laatste zou ik zelfs het gevoel hebben dat ik er misbruik van maak.....
let wel in een lang lopende relatie vind ik het iets heel anders.

maar zoals altijd ieder zijn ding..

groetjes
faery

Bericht door faery »

De mogelijke afhankelijkheid zie ik zelf helemaal niet als een probleem, eigenlijk. Ik bedoel, als zelfstandige vrouw zorg ik er gewoon zelf voor dat ik kan eten, m'n huur kan betalen, etcetera. Ik zie mezelf, zeker in het begin, echt geen grote bedragen bij iemand vandaan halen. Damn, in mijn hoofd is 100 euro al veel.
Het gaat me ook vooral om het spel eromheen dat ik fascinerend vind, en graag zou willen uitproberen of het me in de realiteit ook ligt. Dat daar dan wat geld of leuke cadeau's aan overblijven is erg leuk, maar niet het hoofddoel.
vode

Bericht door vode »

fixertje schreef:Wil je daar eens wat meer over vertellen vode? Wat jullie doen, en waar voor hem (ik ga er voor het gemak vanuit dat het een hij is) de kick ligt. En ook wat jij er leuk/opwindend en handig aan vindt? En ook wat voor stopwoorden, voorzorgsmatregelen en fail-safes er zijn.

Boel vragen, maar praktijkvoorbeelden zijn interresanter dan theoretisch geleuter. :)
We zijn begonnen met af en toe wat kopen voor me, niet heel duur. Beetje aftasten hoe en wat. Overigens altijd online via msn. En zo zijn stapsgewijs steeds een beetje verder gegaan en daar hebben we wel een paar maanden over gedaan om tot dit punt te komen. Ik neem maandelijks een vast bedrag, en sommige betalingen met ideal doe ik ook via zijn rekening nadat ik zijn inlog gegevens heb gekregen. Dit is wel een grote stap, ik vind het heel knap dat hij dat aandurft. Maar dat komt voornamelijk omdat ik een hele slechte moneydomme ben... ik overleg altijd alles, wil zeker weten dat hij ok is met de stap, of het wel lukt omdat hij misschien rekeningen heeft, etc etc. Ik ben helaas niet zo'n strenge biatch die alle moneyslaves als geldvarkens bestempelt :p

Stopwoorden of failsaves hebben we niet, hij heeft altijd toegang tot zijn internetbankieren en kan ook zijn gegevens veranderen als hij niet meer wilt dat ik er in kan. We hebben onderhand genoeg vertrouwen opgebouwd dat we elkaar vertrouwen.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Ik vind dat kitten wel een goed punt heeft. In hoeverre voel je je als Dom extra belast/verplicht om wat meer aandacht aan je sub te besteden dan je wellicht zou willen, omdat hij/zij iets (duurs) voor je gekocht heeft?

Ik voel wel wat voor deze slavery vorm. Maar dan wel in goed overleg en het bepalen van de grenzen. Bijvoorbeeld als ik als sub met een Mrs wat ga eten ergens, wil ik best wat meer betalen. Als W/we in stijl naar een feest gaan, wil ik ook wel wat extra betalen. Als een Mrs wat kleding wil hebben, wat onze D/s spel/relatie extra spannend maakt, waarom niet? Hadden we al ergens een topic over wat je met de gegeven spullen doet, als de D/s relatie over/uit is?

Of als ik een D/s partner heb, ik zelf mijn boeien e.d. betaal. Er moet voor mij wel een duidelijke verhouding zijn tussen het geven van de één tot het terugkrijgen van de ander. Ik ga dus NIET in ruil voor een avondje uit voor Haar een bmw aanschaffen.
BTW: faery als Dominant? das nieuw
Geniet van de positieve momenten.
Gesloten